Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor video montage

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Michelle_X
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-02-2018
Hi allen,

Hebben jullie tips voor een goede laptop voor video montage met Adobe Premiere Pro?

Zelf ben ik niet zo goed in de technische kant van laptops. Ik weet dat ik i5 maar voorkeur voor i7 moet hebben en dat de laptop voldoende geheugen moet hebben. Waar moet ik nog meer op letten?

Oja, verder moet de laptop wel vaak mee worden gesleept, waardoor ik eigenlijk niet een te grote/te zware laptop zoek. 15 inch is dan denk ik wel maximaal (ik ga een dezer dagen even langs de mediamarkt om te kijken naar de grootte). En klopt het dat ik beter kan kijken voor een laptop met een hoge beeldresolutie? of maakt dat niet erg veel uit?

Ik heb de HP ENVY 13-ad133nd (https://www.mediamarkt.nl...y-13-ad133nd-1540327.html) en de APPLE MacBook Pro 15 met Retina-display MJLQ2N/A (https://www.mediamarkt.nl...lay-mjlq2n-a-1387219.html) al snel voorbij komen als ik op mediamarkt.nl zoek. Maar wellicht kunnen jullie mij verder helpen?

(Zijn er wellicht ergens nieuwe laptops van Apple, maar oudere modellen te koop?)

Verder sta ik wel open voor Apple, maar ik ga niet meer dan 2000 uit geven aan een laptop. - het liefst natuurlijk minder.

-Is er veel verschil in de schermresoluties te zien bij bv. de ACER Swift 3 SF314-51-763V (http://www.mediamarkt.nl/...f314-51-763v-1485928.html) en de Retina schermen van Apple? Of de 'gewone' Macbook vs de Retina?-

Thanks!

[ Voor 124% gewijzigd door Michelle_X op 07-01-2018 23:40 . Reden: meer kennis opgedaan over het technische aspect ]

Alle reacties

Verwijderd

using Del XPS 14z for editing.

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-11 10:54

Vidra

Vragen?

Michelle_X schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:26:
Hi allen,

Hebben jullie tips voor een goede laptop voor video montage?

Ik weet dat apple er sterk in is en heb een air gezien bij bol voor 950 maar ik hoor graag jullie tips.

Graag niet heel veel duurder.

Thanks!
Wat heb jezelf al gevonden en welke laptops overweeg je zelf? Welke software wil je gebruiken? etc.

Vergeet ook niet om eerst dit topic door te lezen:

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

• Michelle_X
Vidra schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 16:15:
[...]

Wat heb jezelf al gevonden en welke laptops overweeg je zelf? Welke software wil je gebruiken? etc.

Vergeet ook niet om eerst dit topic door te lezen:

Lees dit voordat je een nieuw topic opent; LAA beleid
You're right! Sorry, thanks!

Het is de bedoeling dat de laptop meegenomen wordt (dus 13 inch is mooie grootte). Ik moet nog een tijdje sparen, dus ben erg benieuwd ook naar goedkopere opties dan apple. Ik weet eigenlijk alleen van apple dat deze vele zware programma's kan draaien. Het gaat vooral om Adobe creative programma's en dan vooral premiere pro.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Apple kan net als elke PC elk zwaar programma draaien. En als je nieuw wil kopen, kan je beter een PC kopen (met Windows of Linux) dan een Apple machine.

Hoe lang moet je nog sparen? Prijzen verschillen per dag en het is dan handiger om je topic te actualiseren als je denkt voldoende geld te hebben om "nu" uit te geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Michelle_X
Ik heb mijn openingspost nog maar even aangepast.

@MAX3400 Nieuw is omdat ik zelf geen kennis heb van de technische kant en daarom wel zeker wil weten dat ik iets koop wat goed werkt.

Apple trekt mij momenteel vooral door de vele recensies en de vele gebruikers van Apple, maar als ik die specificaties vergelijk met andere laptops....
Pagina: 1