Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Na helaas wat negatieve ervaringen met andere merken heb ik besloten om een goede(en dure) investering te doen en een macbook pro te kopen. Nu zit ik te twijfelen of ik het model met of zonder touch bar zal nemen. Hij is natuurlijk een stukje prijziger met, maar het lijkt me een leuke toevoeging.

Ik heb een aantal reviews opgezocht over het model met touchbar, maar kon bijna alleen reviews vinden van oudere modellen en dat hier af en toe problemen mee waren. Daarom ben ik benieuwd of deze problemen nu (eind 2017) verholpen zijn en het ding gewoon werkt? :)

Ook vroeg ik me af of je bij het dagelijks gebruik echt verschillen merkt bij het gebruiken van de touch bar en of je de investering 'waard' vond. Heb je er nu echt iets aan, kan je door die touch bar bijvoorbeeld nu iets wat je met normale toetsen niet kan en verwachten jullie dat deze touch bar in de toekomst dingen makkelijker zal maken? (dus dat ik over een paar jaar denk: goh die 200 euro extra was het zeker waard)

Ik zoek dus echt de laptop waar ik de komende 5-10 jaar mee kan werken

Wat ga je met je laptop doen?
Gebruik voor studie economie en privégebuik.
video's kijken, foto's bewerken (basic) social media, tekst typen en mailen. Eigenlijk vanalles, maar geen zware games

Wat is je budget?
Zonder touchbar voor 1569
Met touch bar voor 1799

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, overal naartoe

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Alleen de macbook pro's van de onderstaande links :)
https://www.surfspot.nl/h...-13-2-3ghz-8gb-256gb.html
https://www.surfspot.nl/h...ch-i5-8gb-iris-256gb.html

Alvast bedankt! :D
(en alvast een fijne jaarwisseling)

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 09:32
Met de standaard software vond ik het niet per se een onmisbare toevoeging. BetterTouchTool geïnstalleerd en ben er nu dusdanig aan gewend dat ik m niet graag zou missen. Ik heb een aantal veelgebruikte apps/tools als snelkoppelingen aangemaakt, net als een slider voor volume/beeldschermhelderheid. Ook heb ik een knop toegevoegd om mijn scherm te vergrendelen als ik even weg ga. Stuk voor stuk geen onmisbare zaken, wél makkelijk als t er zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 09:44
Met name een leuke feature die het gebruik nog makkelijker kan maken. Wij hebben er destijds bewust voor gekozen de touchbar niet te nemen. Vond persoonlijk het financiële verschil niet in verhouding staan met hetgeen waarvoor wij de MacBook pro gebruiken...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Letop dat niet het enige verschil zit in wel of geen touchbar. De touchbar variant heeft een cpu met standaard een hogere kloksnelheid, 2 extra thunderbolt poorten en een snellere iGPU.

Zelf heb ik om de hierboven genoemde verschillen gekozen voor de touchbar variant. Ik vind het wel handig dat ik touch-id kan gebruiken als m’n Apple Watch leeg is, makkelijker de helderheid/ volume kan regelen met een slider en de bediening van muziek (next, previous, pause en met een slider door een nummer gaan) wel nice gedaan. Zou ik hem alleen voor deze functies kopen? Denk het niet, de betere specs waren voor mij doorslaggevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties!

Ervaren jullie problemen met de touchbar?
Bij een aantal reviews werd gezegd dat er wat problemen waren met de touchbar begin dit jaar, maar ik ben benieuwd of deze ondertussen zijn opgelost :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-12-2017 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTfoto
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:02

JTfoto

Work hard

Ik heb persoonlijk heel soms een vastlopertje, maar dat is een kwestie van 10 seconden wachten en de Touch Bar werkt weer. Met heel soms bedoel ik eens in de 2 weken ongeveer, gebruik de laptop elke dag meerdere uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:00:
Bedankt voor jullie reacties!

Ervaren jullie problemen met de touchbar?
Bij een aantal reviews werd gezegd dat er wat problemen waren met de touchbar begin dit jaar, maar ik ben benieuwd of deze ondertussen zijn opgelost :)
Tot nu toe nog geen problemen gehad (eind september geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah gelukkig! Ik heb nog een vraagje

Hoe lang gaat jullie batterij ongeveer mee?

Bij de meeste reviews vonden ze de batterijduur tegenvallen, maar zij waren dan ook continu videos aan het kijken en filmpjes aan het bewerken enz. Ik ben ook wel van plan om dit te doen, maar op dagen waarop ik mijn laptop mee ga nemen zal ik voornamelijk tekst typen, internet browsen en af en toe een filmpje afspelen. Wel multitasken, maar niet met zware programma's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 10:49:
Ah gelukkig! Ik heb nog een vraagje

Hoe lang gaat jullie batterij ongeveer mee?

Bij de meeste reviews vonden ze de batterijduur tegenvallen, maar zij waren dan ook continu videos aan het kijken en filmpjes aan het bewerken enz. Ik ben ook wel van plan om dit te doen, maar op dagen waarop ik mijn laptop mee ga nemen zal ik voornamelijk tekst typen, internet browsen en af en toe een filmpje afspelen. Wel multitasken, maar niet met zware programma's
Meestal is hij bij mij na ongeveer 1 werkdag/schooldag leeg (8 uur) maar dan draai ik ook af en toe IDE's (Jetbrains) en dat soort programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties! Heb hem met touch bar besteld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankhazewinkel
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 20-08 23:25
Heb je mooi een 2018 model!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Let er op dat je geen fysieke "esc" en functieknoppen meer hebt op de touchbar versie.
Om die reden sleur ik overal ook nog een los toetsenbord mee naar toe :F

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Pagina: 1