Aerocool Xpredator Black case met veel te veel openingen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• SOTD
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 08-12-2019
Mijn vraag
Ik heb een complete kast met inhoud gekocht. Er waren veel dingen die beter konden zoals hoe de bedrading liep, ook zaten de geheugenreepjes niet om en om en liep het op single geheugen snelheid. Videokaart en CPU zaten beiden niet goed vast. Dat heb ik allemaal opgelost.

Echter loop ik vanaf het begin al tegen iets aan waar ik ff niet weet hoe ik het oplos en of het wel een probleem is. Er zitten heel erg veel openingen in deze hele case. Er zitten stoffilters in bij sommige fans maar al die andere openingen, zoals de sidepanel niet. Ze zomaar ff dichtplakken kan niet want hij is doorzichtig. Waarom heeft de fabrikant stoffilters erin zitten als er nog 100 openingen zijn in deze kast? Hoe hebben andere tweakers dit opgelost?

Ik zie wel via google dat de 4 openingen in sidepanel eigenlijk voor 4 fans zijn maar aangezien ik bovenin al 22CM fan heb en aan de voorkant ook vrij grote fan hebt is en heb ik niet nog meer fans nodig. Er is meer dan voldoende doorstroming.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Zoekfunctie gebruikt maar niemand heeft het over de openingen. Het gaat meestal over advies welke case ze moeten kopen.

Edit: Gelinkt artikel klopt niet, moet deze zijn: pricewatch: Aerocool Xpredator Black Edition

Kan een mod deze aanpassen voor mij?

[ Voor 11% gewijzigd door SOTD op 28-12-2017 18:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 19-09 15:39
Plexiglas plaatje aan de binnenkant.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
untflanked schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:24:
Plexiglas plaatje aan de binnenkant.
Al overwogen maar de fabrikant heeft de plexiglas aan de buitenkant gemonteerd dus de schroeven zitten door naar de binnenkant dus ik zal ook nog voorzichtig gaten moeten maken. Ik denk echter ook dat dat de enige optie is.

Daarnaast zie ik nu dat heel de kast wel erg veel extra openingen heeft. Echt overal. De 2 (??) stoffilters die er zitten zijn dan nutteloos imho.

Is een prachtige stoere kast, maar erg slecht nagedacht over de stof die hij zou kunnen happen. Dat had ik niet verwacht van een kast waar stoffilters inzitten en 139 euro kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:04
Zoals ik op de afbeeldingen kan zien zijn de zij -en front fans allemaal intake fans waar lucht aangezogen wordt en filters nodig zijn.
Lijkt me dan dus dat de lucht door alle andere openingen naar buiten geblazen wordt en daar dus geen filters nodig zijn.
Ik denk dat dat ook de hele opzet van deze case is.

[ Voor 9% gewijzigd door Occy74 op 03-01-2018 00:58 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOTD
Occy74 schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 00:57:
Zoals ik op de afbeeldingen kan zien zijn de zij -en front fans allemaal intake fans waar lucht aangezogen wordt en filters nodig zijn.
Lijkt me dan dus dat de lucht door alle andere openingen naar buiten geblazen wordt en daar dus geen filters nodig zijn.
Ik denk dat dat ook de hele opzet van deze case is.
Ja dat is zo, maar rechts van de window zie je een gaas zitten en die heeft geen filter en je kijkt zo deels op mijn HDD/SSD, aan de achterkant van de pc heeft elke afsluitplaatje voor ongebruikte sloten ook weer gaasjes en de videokaart heeft 3 fans, die zuigt de stof misschien via die gaasslotplaatjes aan.

Ook zitten er links op de achterkant een hele rij met grote gaten, ik vermoed echter dat dit is om de moederbord af te koelen en geen idee of hier stof aangezogen kan worden.

Bovenin de kast zit iig 22CM fan lucht naar buiten te blazen en aan de voorkant onderin bij de HDD zit ook een 22cm fan naar binnen te blazen waar vermoedelijk een stoffilter zit. De PSU zit op een een stoffilter gemonteerd onderin achterin de kast.

Zie hier foto's welke uptoscalen is: pricewatch: Aerocool Xpredator Black Edition