Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Advies gezocht aankoop NUC

Pagina: 1
Acties:

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Ik zoek (voor iemand anders) advies vanwege het aan vervanging toe zijn van de huidige laptop advies voor een nieuw systeem.

Ik de praktijk wordt de laptop het gehele jaar door op 1 plek gebruikt en is er dus weinig reden om opnieuw een laptop aan te schaffen. Ik zat zelf aan een NUC te denken aangezien deze weinig ruimte in beslag neemt (ik wil hem achter op het scherm vastmaken) en toch snel zijn.

Het gebruik vereist weinig kracht, maar ik zet graag iets toekomstproofs in elkaar.

Nu heb ik zelf de volgende setup samengesteld voor het volgende doel:
- basaal internet / email
- sporadisch tekstverwerken
- spotify ed

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel NUC NUC7i5BNK€ 332,-€ 332,-
1BenQ GW2270H Zwart€ 99,-€ 99,-
1Crucial CT8G4SFS824A€ 81,05€ 81,05
1Samsung 850 EVO M.2 250GB€ 96,18€ 96,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 608,23

De PC komt op een klein tafeltje te staan dus het liefst maak ik hem vast. Zat zelf aan 2 klemmen te denken, of zijn monitoren beschikbaar die hier een speciale voet voor hebben?

Wat vinden jullie van mijn setup?
adviezen voor andere / betere componenten?
Hoe kan ik het ontbreken van boxen het beste opvangen? het liefst heb ik geen losse boxen op de tafel erbij. Ingebouwde boxen van een (ander) scherm gebruiken (bv pricewatch: Iiyama G-Master Black Hawk G2530HSU-B1 Zwart )

[ Voor 8% gewijzigd door Justin_ op 28-12-2017 18:46 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Zoek naar een monitor met vrije vesa bevestiging zodat de NUC daardoor tegen de achterzijde van het scherm geplaatst kan worden, is dat mogelijk een optie? Bij oudere NUC's zat de vesa-grondplaat er standaard bij, maar mogelijk is dit tegenwoordig niet meer het geval, durf het niet te zeggen.

Er zijn vele NUC achtigen, dus niet alleen van Intel. Mogelijk kun je ook bij andere aanbieders kijken voor een geschikt model? Een i5 is voor de opgegeven activiteiten al aardig teveel van het goede.

V.w.b. de M.2 SSD die je hebt uitgezocht, dat lijkt mij voor de geselecteerde NUC niet de juiste uitvoering, je dient volgens mij er eentje uit het volgende overzicht te kiezen (Pcie3.0x4).

Testing, one, two ...

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Bij de door de TS geselecteerde NUC zat de VESA bevestigingsplaat er vorige maand iig nog bij :)

Gabriël AM5

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Prima keuze, alleen zou ik de SSD even een andere nemen: pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB. Die heb ik laatst in een i3 NUC gezet, gaat als de brandweer. Ding start in ong 5 seconden op :)
Ik heb zelf die NUC met 2 tie-wraps aan de monitorvoet gemaakt, zit nu strak achter het scherm, uit zicht.
Als de i5 te veel van het goede is, kan je ook de i3 variant nemen.

Check wel even of dat geheugen certified is, volgens mij namelijk niet.
http://compatibleproducts...E%20NUC%20Kit%20NUC7i5BNK

[ Voor 67% gewijzigd door Microkid op 29-12-2017 17:15 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-11 18:10

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zet er dual-channep geheugen in dus 2x 4GB; dat scheelt zomaar 10% performance als de IGP benodigd is voor "zwaardere" taken.

Als het kan, neem de H-versie van de NUC; ze kunnen redelijk warm worden en zelfs bij een fan-profile van 50/80, slaat de fan regelmatig aan ondanks de dubbele hoogte.

Gigabyte zou met passieve uitvoeringen komen, misschien even het onderzoeken waard?

@Microkid die EVO is leuk maar hier dezelfde NUC als @Justin_ heeft bedacht maar een gewone SATA SSD en ik doe er 6 seconden over.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Microkid

Microkid

Smile

MAX3400 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:26:
Als het kan, neem de H-versie van de NUC; ze kunnen redelijk warm worden en zelfs bij een fan-profile van 50/80, slaat de fan regelmatig aan ondanks de dubbele hoogte.
Herken ik niet. Heb hier een i3 NUC in K variant en de fan slaat amper aan. Mocht de fan al aanslaan, dan hoor je hem amper.
@Microkid die EVO is leuk maar hier dezelfde NUC als @Justin_ heeft bedacht maar een gewone SATA SSD en ik doe er 6 seconden over.
Dat kan best, echter de K variant heeft geen ruimte voor een normale 2.5" SSD, itt tot de H variant. Als je het zo compact mogelijk wil houden is een K variant met NVMe SSD het kleinst en het snelst :)

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 29-12-2017 17:37 ]

Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Justin_
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-04 22:31
Bedankt voor de reacties.

Ik heb in mijn bestelling de SSD laten aanpassen (slordig dat ik daar overheen keek).
Het geheugen zal ik eerst zelf testen, ik vind het wel fijn dat ik er evt in de toekomst nog 8GB voor hem bij kan prikken.

De H was inderdaad ook een optie geweest, maar met de lage belasting die ik verwacht denk ik dat de K ook stil moet gaan blijven.

Voor de monitor ben ik uiteindelijk voor deze gegaan: https://azerty.nl/product...onitor-22--21-5-zichtbaar
Iets kleiner, want staat op kleine tafel en ingebouwde speakers.

• barendvl
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 04-01-2018
Microkid schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:10:
Prima keuze, alleen zou ik de SSD even een andere nemen: pricewatch: Samsung 960 EVO 250GB. Die heb ik laatst in een i3 NUC gezet, gaat als de brandweer. Ding start in ong 5 seconden op :)
Ik heb zelf die NUC met 2 tie-wraps aan de monitorvoet gemaakt, zit nu strak achter het scherm, uit zicht.
Als de i5 te veel van het goede is, kan je ook de i3 variant nemen.

Check wel even of dat geheugen certified is, volgens mij namelijk niet.
http://compatibleproducts...E%20NUC%20Kit%20NUC7i5BNK
Oeps, volgens mij heb ik dezelfde fout gemaakt en ook die 850 EVO gekocht...
Gaat SATA-600 uberhaupt werken? Ik zie inderdaad dat ze niet in de lijst van compatible products staan, maar de M.2 bus staat listed als "M.2 (S600/Pcie3.0x4)"
Dus ook S600-compatible?

SSD-newb hier }:O

• Microkid

Microkid

Smile

Hij staat als "customer reported", maar omdat hij op S600 draait is je maximale doorvoer dus iets van 500MB/sec. Met de 960 EVO op Pcie kom je op ruim 2GB/sec :)

• barendvl
OK, duidelijk. Toch het overwegen waard, ook al is voor mij het prijsverschil (~90 t.o.v. 120 euro) ook wel relevant. De prijs increase lijkt zeer redelijk voor de speed increase, maar het is moeilijk om te evalueren of ik dat nodig heb (ik ben nu niet bepaald een power user)...

• Microkid

Microkid

Smile

barendvl schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 12:12:
OK, duidelijk. Toch het overwegen waard, ook al is voor mij het prijsverschil (~90 t.o.v. 120 euro) ook wel relevant. De prijs increase lijkt zeer redelijk voor de speed increase, maar het is moeilijk om te evalueren of ik dat nodig heb (ik ben nu niet bepaald een power user)...
Dan zou ik het lekker zo laten :)

• barendvl
Bedankt! Ondertussen wachten de componenten op afhaal, en kan ik hopelijk vanavond mijn werkende NUC bouwen :)
Pagina: 1