GPS en dashcam zuigen accu van auto leeg

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1019631

Topicstarter
Beste, Als ik mijn GPS aansluit op het stopcontact van mijn auto, dan zuigt ie mijn accu leeg, ook nadat de auto is uitgezet. Hetzelfde probleem heb ik bij een onlangs aangekochte dashcam. Deze dashcam zou aan moeten springen als ik de auto aan zet, en uit als ik de auto uit zet. Echter, als ik de stekker er niet uit trek blijft ie gewoon doorgaan tot de batterij leeg is... De LED van de stekker blijft ook aan, zelfs nadat de auto stilstaat. Iemand die weet waaraan dit ligt of hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt!

UPDATE:

Dit is de dashcam: https://www.hubo.be/nl/p/...UaAqxWEALw_wcB#prod-specs

Mijn auto is een FORD FOCUS van een aantal jaren oud. Voor zover ik me herinner is bovenstaande probleem er altijd geweest.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 1019631 op 28-12-2017 18:35 ]

Beste antwoord (via Anoniem: 1019631 op 28-12-2017 23:11)

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
Gewoon stekker eruit als je thuiskomt en stekker er weer in als je gaat rijden.

Je hebt een contactdoos wat voorzien is van constant spanning en geen geschakelde spanning.
Er is nog een workaround, er zijn ook stekkers leverbaar met een tijdklok. Gewoon om 22 uur uit en 7 uur in de ochtend weer aan. Als je dan redelijk regelmatig rijdt zou het probleem denk ik wel verholpen zijn.
Wel slijt je dynamo/accu/laadsysteem sneller omdat toch elke dag je accusysteem 12 uur belast wordt. Dynamo zal dus elke dag flink aan de bak moeten om de accu weer bij te laden.

edit: deze bijvoorbeeld:

https://www.conrad.nl/nl/...ef-48ad-bae3-1816e37c8613

[ Voor 18% gewijzigd door ybos op 28-12-2017 20:01 ]

Alle reacties

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:37
Je vergeet zo'n beetje alle relevante informatie te delen.

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BeToBe
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-06 19:13

BeToBe

Privacy jurist

Anoniem: 1019631 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:31:
Beste, Als ik mijn GPS aansluit op het stopcontact van mijn auto, dan zuigt ie mijn accu leeg, ook nadat de auto is uitgezet. Hetzelfde probleem heb ik bij een onlangs aangekochte dashcam. Deze dashcam zou aan moeten springen als ik de auto aan zet, en uit als ik de auto uit zet. Echter, als ik de stekker er niet uit trek blijft ie gewoon doorgaan tot de batterij leeg is... De LED van de stekker blijft ook aan, zelfs nadat de auto stilstaat. Iemand die weet waaraan dit ligt of hoe ik het kan verhelpen? Alvast bedankt!
Wilde gok, maar volgens mij ligt dit puur aan de auto. Mijn eerste auto (Seat Ibiza uit 2003) had dit ook. Er bleef spanning op staan, zelf als de sleutel er niet in zit. Voordeel hiervan was dat ik de auto rustig kon stofzuigen, zonder dat hij aan moest staan. Bij mijn huidige auto is dat weer heel anders. Daar moet de sleutel echt in het contact zitten, wil hij stroom leveren. Het ligt dus waarschijnlijk aan de auto zelf.

Heeft u een juridische vraag, stuur dan vrijblijvend een berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• commandokilla
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15-06 09:12
Klopt, heb het met mijn vorige auto ook gehad. Koelbox zat nog in en accu was leeg. Is dus as designed volgens mij

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:59
Dashcam aansluiten op een geschakelde voeding en niet op de permanente.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:40
Gewoon stekker eruit als je thuiskomt en stekker er weer in als je gaat rijden.

Je hebt een contactdoos wat voorzien is van constant spanning en geen geschakelde spanning.
Er is nog een workaround, er zijn ook stekkers leverbaar met een tijdklok. Gewoon om 22 uur uit en 7 uur in de ochtend weer aan. Als je dan redelijk regelmatig rijdt zou het probleem denk ik wel verholpen zijn.
Wel slijt je dynamo/accu/laadsysteem sneller omdat toch elke dag je accusysteem 12 uur belast wordt. Dynamo zal dus elke dag flink aan de bak moeten om de accu weer bij te laden.

edit: deze bijvoorbeeld:

https://www.conrad.nl/nl/...ef-48ad-bae3-1816e37c8613

[ Voor 18% gewijzigd door ybos op 28-12-2017 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:44
Staat er niks over in de handleiding? Ik weet dat je volgens mij bij Peugeot een zekering naar een andere positie kunt zetten om te zorgen dat de sigarettenaansteker met het contact mee aan/uit gaat, of juist niet.
Pagina: 1