Hallo,
Hopelijk kunnen jullie mij helpen/verder inzicht geven want na een dag lang aankl*ten ben ik geen steek verder gekomen.
Probleem: Draadloze internet-snelheid is te laag.
Groet,
JJ
Hopelijk kunnen jullie mij helpen/verder inzicht geven want na een dag lang aankl*ten ben ik geen steek verder gekomen.
Probleem: Draadloze internet-snelheid is te laag.
- Als ik mn laptop bekabeld aansluit op mn Router/AP (1 vd 2, zie onder), dan krijg ik netjes de 50-60Mbit die ik heb aangevraagd bij KPN.
- Als ik, vlak naast de Wireless AP, met mn laptop draadloos connect naar het AP, haal ik 1/3e!
- WiFi kanaal (heb een kanaal waar +/-3 geen andere netwerken op voorkomen). Heb het ook op een bijna lege 5Ghz spectrum geprobeerd.... zelfde probleem
- Ligt het aan de (locatie van de) KPN experiabox? Nee, heb ook een 2e router (ASUS RT-AC87U) aan de Experiabox gekoppeld, deze als WiFi AP ingesteld (zowel dom AP als gewoon extra netwerk), en daar heb ik precies het zelfde (bedraad gekoppeld = snel, draadloos = traag)
- KPN Experiabox (ZTE)
- 60 Mbit KPN (stacked) DSL verbinding)
- ASUS Wireless Router RT-AC87U - DHCP Server
- HP laptop met Intel Dual Band Wireless AC 7265 kaart.... (bij een Lenovo laptop kreeg ik soortgelijke resultaten)
Groet,
JJ