Temperatuur sensors op Chaintech 6BTM (MBM 5)

Pagina: 1
Acties:

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Hoi!

Ik heb net MBM5 geinstalleerd om de temperatuur van m'n CPU en case te kunnen bekijken. Motherboard Monitor 5 vind 3 sensors, WinBond 1 2 & 3.

Winbond 1: 32 graden C
Winbond 2: 26 graden C
Winbond 3: 22 graden C

Die eerste is dus m'n CPU, maar wat zijn de andere 2 dan, is de 2e de chipset temp en de 3e de case temp ofzo. Wie weet het antwoord?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-08 13:52

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Leon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 12:12

Leon

Rise Of The Robots

Goede vraag, heb hier ook hetzelfde probleem :?

Weet dus ook niet wat welke waarde is.. :(

Eeuwige n00b

Verwijderd

Je CPU is vaak het heetst.
Je casetemp is als het goed is rond kamertemperatuur.
Je Mainboardtemperatuur ligt iets hoger dan de casetemp (als het goed is)

Dacht ik zo. Ik weet dat er tweakers zijn waar de verhoudingen anders liggen.

Verwijderd

ik heb zelf ook zo'n mobo...ik heb nog nooit meer als 1 waarde in MBM5 gezien...volgens mij heeft dit mobo ook maar 1 sensor...bij de slot 1 zit een lipje dat tegen de koeler van de cpu drukt..dat is de sensor...die meet dus de temperatuur van de cpu-heatsink...

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:48
Het probleem is dus dat de site van MBM 5 vermeld dat er maar 2 sensors zijn op mijn mobo, maar het zijn er toch 3. De case temp sensor (als dat m dus echt is) schommelt tussen de 22 en 23 zag ik net, hij bestaat dus wel echt, hij blijft niet op een vaste waarde staan. Ook de chipset sensor schommelt tussen 26 en 27 (als dat m dus ook echt is) en m'n proc sensor (die weet ik dus wel zeker) schommelt tussen de 32 en de 33.

Is die 2e sensor dan trouwens de northbridge?

Wat wel vreemd is, het geheugen op m'n videokaart is volgens asus 19 graden terwijl de case temp op 22 staat, die is dus niet helemaal goed. M'n Geforce 2 GTS is nu 42 graden, nog het warmst van allemaal.
Pagina: 1