Mijn vraag
Ik zoek een vervangende videokaart, omdat mijn huidige videokaart waarschijnlijk kapot (aan het gaan) is.
Mijn initiele PC systeem is zelf samengesteld en gekocht in 2009. Ik heb later (2012, 2016) upgrades uitgevoerd: CPU, RAM, videokaart en SSD schijf. Hij presteert voor nu nog prima, en ben (nog) niet primair op zoek naar een volledige upgrade. Ik denk aan gelijkwaardig, omdat ik verwacht dat de rest van de PC een snellere videokaart toch niet kan bijhouden(?). Ik hou er rekening mee dat de eerst volgende upgrade een vrij grote zal moeten zijn: moederbord/cpu/ram/voeding(?)/videokaart.
Mijn huidige PC:
--> PC staat in woonkamer, en daarom heb ik stille hardware gekocht
Relevante software en hardware die ik gebruik
De PC wordt gebruikt voor:
Als ik op pricewatch zoek met de specs van mijn huidige kaart, kom ik nog een aardige lijst tegen waartussen ik niet meer weet te kiezen:
categorie: Videokaarten
Concrete vragen:
- Wat zou een goede gelijkwaardige vervanging zijn voor mijn huidige kaart?
- Ga ik wellicht toch profijt hebben van een snellere videokaart in deze PC? Zoja, Wat zou een goede upgrade zijn voor een kleine meerprijs t.o.v. de rest van de PC? (Ik denk dan aan max ongeveer 100 euro.)
Ik zoek een vervangende videokaart, omdat mijn huidige videokaart waarschijnlijk kapot (aan het gaan) is.
Mijn initiele PC systeem is zelf samengesteld en gekocht in 2009. Ik heb later (2012, 2016) upgrades uitgevoerd: CPU, RAM, videokaart en SSD schijf. Hij presteert voor nu nog prima, en ben (nog) niet primair op zoek naar een volledige upgrade. Ik denk aan gelijkwaardig, omdat ik verwacht dat de rest van de PC een snellere videokaart toch niet kan bijhouden(?). Ik hou er rekening mee dat de eerst volgende upgrade een vrij grote zal moeten zijn: moederbord/cpu/ram/voeding(?)/videokaart.
Mijn huidige PC:
--> PC staat in woonkamer, en daarom heb ik stille hardware gekocht
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X4 960T BE Black Edition | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-MA790XT-UD4P | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-R677SL-1GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD AV-GP WD10EVDS, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Antec Performance One P183 | € 145,- | € 145,- |
| 1 | LG 24EB23PM Zwart | € 194,51 | € 194,51 |
| 1 | Scythe Mugen 2 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | OCZ Gold OCZ3G13332G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | LG BH16NS55 Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | LG GH24NSD1 Zwart | € 12,77 | € 12,77 |
| 1 | be quiet! Straight Power 650W (E6) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 147,- | € 147,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 559,18 | |
Relevante software en hardware die ik gebruik
De PC wordt gebruikt voor:
- Alle normale basis taken (mail, office, internet, etc).
- Videobewerking voor vakantiefilms etc
- Spellen, ik speel zelf veel Real Time Strategy games: Dungeons3, Starfcraft2, Empires of the Undergrowth, Settlers7, War for the Overworld. de ANNO reeks en de C&C reeks
- Mijn kinderen spelen: Overwatch, Minecraft, The Sims 3 en 4, LEGO The Hobbit (platform)
Als ik op pricewatch zoek met de specs van mijn huidige kaart, kom ik nog een aardige lijst tegen waartussen ik niet meer weet te kiezen:
categorie: Videokaarten
Concrete vragen:
- Wat zou een goede gelijkwaardige vervanging zijn voor mijn huidige kaart?
- Ga ik wellicht toch profijt hebben van een snellere videokaart in deze PC? Zoja, Wat zou een goede upgrade zijn voor een kleine meerprijs t.o.v. de rest van de PC? (Ik denk dan aan max ongeveer 100 euro.)
[ Voor 93% gewijzigd door roodoog op 02-01-2018 20:40 . Reden: Ik heb uitgevonden hoe ik mijn PC inventaris in de advertentie krijg. ]