"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
"I don't need oxygen, I only need O2."
Vraag
Alle reacties
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Bedoel je automatisch inloggen voor 1 persoon, of voor allen?
Netplwiz is niet hetzelfde als gebruikers beheer, netplwiz gaat meer in op de beveiliging van gebruikers en gebruikers beheer biedt mogelijkheden om gebruiker accounts aan te passen.
Waarom kom je daarmee niet verder? Wat gaat er fout? Je moet het vinkje zetten "geen wachtwoord nodig", en dan apply of ok. Hij vraagt dan met welke inlognaam en wachtwoord er standaard ingelogd moet worden.Markimoo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:55:
Dat is toch hetzelfde als "netplwiz"? Daar kom ik er niet mee verder.
Ik heb meerdere accounts en log zo standaard met mijn limited user account in.
[ Voor 9% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2017 21:49 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Maar als vervolgens de PC locked is, moet je alsnog weer inloggen. Alleen bij een reboot/cold start logt hij mij automatisch is, maar niet na unlocken van PC of wisselen van user.Milmoor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:47:
[...]
Waarom kom je daarmee niet verder? Wat gaat er fout? Je moet het vinkje zetten "geen wachtwoord nodig", en dan apply of ok. Hij vraagt dan met welke inlognaam en wachtwoord er standaard ingelogd moet worden.
Ik heb meerdere accounts en log zo standaard met mijn limited user account in.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Dat is heel wat anders.SinergyX schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:05:
[...]
Maar als vervolgens de PC locked is, moet je alsnog weer inloggen. Alleen bij een reboot/cold start logt hij mij automatisch is, maar niet na unlocken van PC of wisselen van user.
- Je kan bij screensaver aangeven dat hij dan niet moet locken. "On resume, display log-on screen".
- Na wisselen user automatisch inloggen kan inderdaad niet, tenzij via een herstart. Makkelijkste workaround is er een pincode op zetten. Die is makkelijk en toch veilig genoeg: werkt alleen lokaal, en als ze fysiek bij je pc kunnen is het toch al onveilig.
[ Voor 28% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2017 22:14 ]
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Verwijderd
Het eerste account (waar de pc de eerste keer mee geconfigureerd wordt) wel, als je later een ander account toevoegt en die admin rechten geeft kan je ze (eventueel) bij het eerste account weghalen. Dit moet wel via het andere/nieuwe admin account.Markimoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:43:
Oké, het is gelukt alleen een Microsoft account is standaard voorzien van een administrator recht?