Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Windows 10]Meerdere accounts, automatisch inloggen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Meg
  • Registratie: september 2016
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Hi,

Is het mogelijk binnen Windows 10 meerdere accounts te hebben (allemaal een Microsoft account) waarvan er één een volledige administrator is en de andere een standaard gebruiker.

Kan er dan ook automatisch worden ingelogd met het ene account zodat de ander alleen gebruikt wordt wanneer het nodig is?

"If you lose your left arm your right arm will be left."
"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

Alle reacties

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 01:03
Je kunt als je via uitvoeren/run (windowstoets + r) control userpasswords2 uitvoert kiezen of er een gebruiker automatisch ingelogd moet worden.

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Dat is toch hetzelfde als "netplwiz"? Daar kom ik er niet mee verder.

"The difference between stupidity and genius is that genius has its limits." - Albert Einstein
Voorheen bekend onder de naam Markimoo maar aangepast omdat ik wil zijn wie ik ben.

• axe0
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 19-01 08:22
Meerdere gebruikers is mogelijk.
Bedoel je automatisch inloggen voor 1 persoon, of voor allen?

Netplwiz is niet hetzelfde als gebruikers beheer, netplwiz gaat meer in op de beveiliging van gebruikers en gebruikers beheer biedt mogelijkheden om gebruiker accounts aan te passen.

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

quote:
Markimoo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:55:
Dat is toch hetzelfde als "netplwiz"? Daar kom ik er niet mee verder.
Waarom kom je daarmee niet verder? Wat gaat er fout? Je moet het vinkje zetten "geen wachtwoord nodig", en dan apply of ok. Hij vraagt dan met welke inlognaam en wachtwoord er standaard ingelogd moet worden.

Ik heb meerdere accounts en log zo standaard met mijn limited user account in.

[Voor 9% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2017 21:49]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• SinergyX
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

quote:
Milmoor schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:47:
[...]

Waarom kom je daarmee niet verder? Wat gaat er fout? Je moet het vinkje zetten "geen wachtwoord nodig", en dan apply of ok. Hij vraagt dan met welke inlognaam en wachtwoord er standaard ingelogd moet worden.

Ik heb meerdere accounts en log zo standaard met mijn limited user account in.
Maar als vervolgens de PC locked is, moet je alsnog weer inloggen. Alleen bij een reboot/cold start logt hij mij automatisch is, maar niet na unlocken van PC of wisselen van user.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Milmoor
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 22:58

Milmoor

Footsteps and pictures.

quote:
SinergyX schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:05:
[...]

Maar als vervolgens de PC locked is, moet je alsnog weer inloggen. Alleen bij een reboot/cold start logt hij mij automatisch is, maar niet na unlocken van PC of wisselen van user.
Dat is heel wat anders.
  • Je kan bij screensaver aangeven dat hij dan niet moet locken. "On resume, display log-on screen".
  • Na wisselen user automatisch inloggen kan inderdaad niet, tenzij via een herstart. Makkelijkste workaround is er een pincode op zetten. Die is makkelijk en toch veilig genoeg: werkt alleen lokaal, en als ze fysiek bij je pc kunnen is het toch al onveilig.

[Voor 28% gewijzigd door Milmoor op 28-12-2017 22:14]

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Oké, het is gelukt alleen een Microsoft account is standaard voorzien van een administrator recht?

• Gero71
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 11-06-2019
quote:
Markimoo schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 11:43:
Oké, het is gelukt alleen een Microsoft account is standaard voorzien van een administrator recht?
Het eerste account (waar de pc de eerste keer mee geconfigureerd wordt) wel, als je later een ander account toevoegt en die admin rechten geeft kan je ze (eventueel) bij het eerste account weghalen. Dit moet wel via het andere/nieuwe admin account.

Misery and hate will kill us all.

• Meg
  • Niet online

Meg

"HAAA-BERSKY"

Topicstarter
Super bedankt Gero!

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True