Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Hulp nodig met juiste formule excel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Voor mijn werk wil ik een Excel maken waarin een klantvraag kan vertalen naar onze producten.
Een voorbeeld. Een klant is opzoek naar een kast met een hoogte van 550, een breedte van 350 en een diepte met 350. Dit zijn geen standaard maten maar ik wil wel de opties zien die hier het beste bij passen. Aangezien ik geen zoekfunctie heb in ons systeem wil ik een Excel aanleggen met alle producten die wij hebben. Door de vraag van de klant te vertalen in afmetingen en een kast erbij te zoeken kan ik ze sneller helpen in plaats dat ik elke keer Excel lijsten moet door ploeteren. Willen jullie mij helpen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Wij gebruiken Excel 2013.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Wat ik zelf geprobeerd heb is de ALS EN combinatie. Hierin lukt het me niet om te zeggen dat als de vraag 550 hij de waarden van 500 of 600 erbij zoekt (of iets wat er tussenin zou liggen)

Verticaal zoeken werkt ook niet. omdat je iets een op een zoekt.

Alle reacties

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je kunt met filters werken - eigenlijk net zoals bijv. de Pricewatch van Tweakers werkt.

Filter eerst kolom Hoogte op bijv. 'Tussen 500 en 550', dan breedte 'Tussen 330 en 350' en tenslotte als er nog veel is Diepte pak-em-beet 'Tussen 320 en 360'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okay (sorry voor de late reactie) was druk met de feestdagen en vrij dat ik er niet meer naar gekeken had). het antwoord is helder. ik ga ermee aan de slag. mocht ik nog vragen hebben zal ik een neiuwe topic openen ;)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd als het in het verlengde van deze vraag ligt dan wat mij betreft liever hier verder dan een tweede los topic openen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)