Hallo allemaal.
Al jaren kijk ik er tegenaan, maar nooit iets mee gedaan. Maar ik heb de interesses om een eigen carwash (wasstraat) te starten. Er is veel informatie online te vinden, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie mening/kennis/ervaring, met natuurlijk de eindvraag; hoe rendabel is het om een eigen carwash te starten?
Ik heb een aantal vragen; waarvan ik bij sommige al wat info gevonden had. Of het klopt; geen idee.
- Wat kost een gemiddelde carwash in opbouw?
Ongeveer €70.000,- aan machines, exclusief vloeren en pand. Kosten afhankelijk van welke luxe je wilt.
- Wat zijn de (verbruik)kosten per auto
Ongeveer €1,10,- per auto. (ex afschrijving)
- Hoe gaat de bank om met het financieren van een carwash
Onbekend
- Welke partijen zijn er die helpen bij het opbouwen van een carwash?
Voorbeeld:
WashTec-groep
iclean.nl
- Zijn er lease-constructies?
Ja, onbekend wat voor prijzen gehanteerd worden en welke bedrijven dat leveren
- Heb je eigen geld nodig. Zo ja; hoeveel? (is zo iets bijvoorbeeld te realiseren zonder eigen geld?)
Onbekend.
Voor wellicht de toekomstige kijkers, zal ik deze vraag zoveel mogelijk proberen bij te werken met informatie.
Dank jullie wel!
Al jaren kijk ik er tegenaan, maar nooit iets mee gedaan. Maar ik heb de interesses om een eigen carwash (wasstraat) te starten. Er is veel informatie online te vinden, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie mening/kennis/ervaring, met natuurlijk de eindvraag; hoe rendabel is het om een eigen carwash te starten?
Ik heb een aantal vragen; waarvan ik bij sommige al wat info gevonden had. Of het klopt; geen idee.
- Wat kost een gemiddelde carwash in opbouw?
Ongeveer €70.000,- aan machines, exclusief vloeren en pand. Kosten afhankelijk van welke luxe je wilt.
- Wat zijn de (verbruik)kosten per auto
Ongeveer €1,10,- per auto. (ex afschrijving)
- Hoe gaat de bank om met het financieren van een carwash
Onbekend
- Welke partijen zijn er die helpen bij het opbouwen van een carwash?
Voorbeeld:
WashTec-groep
iclean.nl
- Zijn er lease-constructies?
Ja, onbekend wat voor prijzen gehanteerd worden en welke bedrijven dat leveren
- Heb je eigen geld nodig. Zo ja; hoeveel? (is zo iets bijvoorbeeld te realiseren zonder eigen geld?)
Onbekend.
Voor wellicht de toekomstige kijkers, zal ik deze vraag zoveel mogelijk proberen bij te werken met informatie.
Dank jullie wel!
[ Voor 24% gewijzigd door Luchtbakker op 28-12-2017 17:08 ]