auto versterker+subwoofer werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 1019559

Topicstarter
Hallo mensen,
ik ben bezig met het installeren van een versterker/ subwoofer in mijn auto. Het punt is nu alleen dat ik er geen geluid door heen krijg, de versterker geeft een groen lampje en werkt dus ook, alleen krijg ik nu geen muziek van me Radio naar versterker/subwoofer. Ik heb verschillende tulp stekkers geprobeerd in de radio en subwoofer maar krijg er nog steeds niks doorheen. Wie weet hoe dit komt en hoe ik er wel geluid uit krijg?

Versterker: Tarantula trx4.300
subwoofer: Phoenix gold ryval

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKN
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-05 02:15

PKN

Powered by cosmic energy

Als je alleen de tulp stekkers hebt aangesloten maar je hebt de radio zelf niet laten weten dat er een subwoofer is aangesloten stuurd hij geen signaal uit. Bij mijn Pioneer autoradio heb ik dat eerst in de software van de radio aan moeten geven, daarna de crossover ingesteld etc etc.

Dost thou even hoist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:31
Heb je de remote wel aangesloten vanaf de radio? Meestal een blauwe draad.
Verder moet je misschien in de radio instellen dat er een subwoofer is aangesloten. Wat voor radio heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vertel ook even welke autoradio je hebt, dat helpt. En wat stond er in de handleiding van die radio? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
in de handleiding kan ik niks vinden, heb een Sony XR-C650RDS Radio in me Peugeot 206

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
en heb inderdaad een remote kabel aangesloten van versterker naar de radio, zodra ik me Radio aan zet gaat er een groen lampje branden op de versterker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:05

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hier staat de aansluitingshandleiding: https://www.sony.co.uk/el...anuals/3246/32468534M.pdf

Mag je ons eens vertellen hoe je het audiosignaal van je autoradio naar je versterker stuurt en hoe je dat hebt aangesloten, want daar zit hem de crux denk ik zo ;)

Verder: als je zelf als laatste gereageerd hebt en je wilt iets toevoegen, wijzig dan je laatste post ipv een nieuwe te maken. Een nieuwe post wordt nl gezien als onnodig kicken / aandacht vragen en werkt averechts ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb 2 tulp kabels van de radio naar de versterker, heb zowel de left output als Right output (rode en witte) geprobeerd.
op de versterker de rode en witte op CH3 en CH4 en de draden van de subwoofer op versterker: ook op CH3 en CH4

(ps hoe verwijder ik een reactie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15
Staan je gains niet te laag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:12
Probeer het eens met een 3,5 mm jack naar tulp kabel via je telefoon? Mocht dat ook niet werken kun je proberen om het volume van de versterker open te draaien.

Wellicht even een foto plaatsen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb momenteel geen kabel liggen voor me telefoon, ik heb al geprobeerd het volume open te draaien maar komt nog steeds niks door heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:19

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heb je de versterker wel in bridge gezet? 4 kanaals is normaal voor speakers, bridge is voor sub.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Al soort van genoemd volgens mij maar staat A>de gain van je versterker open? (sommige versterkers hebben daar zo'n analoog draaiknopje voor) of B>staat de RCA/sub output op je radio open? (even menu van je radio induiken).

Edit: en als je geen jack/tulp kabel hebt om te testen, heb je geen oude dvd-speler oid liggen? Die hebben vaak ook 2x tulp out.

[ Voor 21% gewijzigd door temp00 op 30-12-2017 12:20 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
heb geen gain stelschroef kunnen vinden, wat me wel opviel is dat er 2lampjes zitten waarvan 1lampje brand en dat is de power, daarboven zit een lampje waar bij staat: protection. hoort die ook niet te branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02:15
Waarschijnlijk niet, die zal wel gaan branden bij overbelasting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik denk dat een aantal foto's echt gaat helpen.

En weet je dat je op deze versterker een knop hebt zitten die het aantal kanalen regelt?

[ Voor 49% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-12-2017 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja ik heb ook al foto's gemaakt alleen heb ik geen idee hoe ik ze hier kan plaatsen. kan het er aan liggen dat de radio wat aan de oude kant is en dat er een nieuwe in moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zomaar iemand
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Als de radio kapot is wel.
Maar dit is allemaal analoog, dus meer dan een het signaal versterken doet het niet.

Als je even kijkt in de functies van een bericht plaatsen zie je een simpele manier om foto's toe te voegen.
Een hoop mensen steken er tijd in om je te helpen, een beetje uitzoekwerk vanuit jouw kant kan dan geen kwaad.

[ Voor 50% gewijzigd door Zomaar iemand op 29-12-2017 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57

kraats

Ik rol

Waarom gebruik je kanaal 3 en 4? Als je audio out van je autoradio verbindt met kanaal 1 en 2 (in) van je versterker en de luidspreker op de bridged aansluitingen aansluit moet het gaan werken. Zet in je autoradio wel even de fader naar midden, of in ieder geval niet alleen front. De uitgang van je autoradio is namelijk de uitgang voor achter (rear) speakers

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:07:
Heb je de versterker wel in bridge gezet? 4 kanaals is normaal voor speakers, bridge is voor sub.
ik heb 2rijen van 4schroeven waar de kabels van de woofer in gaan, onderste rij staat speakers onder en de bovenste niks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
kraats schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 17:58:
Waarom gebruik je kanaal 3 en 4? Als je audio out van je autoradio verbindt met kanaal 1 en 2 (in) van je versterker en de luidspreker op de bridged aansluitingen aansluit moet het gaan werken. Zet in je autoradio wel even de fader naar midden, of in ieder geval niet alleen front. De uitgang van je autoradio is namelijk de uitgang voor achter (rear) speakers
ik zal het menu van de radio even doorkijken, alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
op me Radio heb ik alleen de functie om left/right speakers af te stellen, geen front/back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05 20:32

Jag

Gebruik even de edit functie ipv steeds een nieuwe reply.

Verder zou ik beginnen net even een andere bron aan te sluiten, bijv een telefoon zoals al geopperd. Die sluit je dan rechtstreeks aan op de versterker van de sub.
Pagina: 1