Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help! Ik weet niet welk systeem opzetten in nieuwe woning!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• boeckboeck
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 06-02 12:58
Dag allen,

ik heb onlangs een half-afgewerkte nieuwbouw overgekocht van iemand.
Ik wil graag overal sound op het gelijkvloers, vanuit een centraal systeem, dat ik kan bedienen via mijn gsm.
Ook moet er radio inzitten, en indien mogelijk ook de TV op aansluiten (en evt. later ook een platenspeler).

Ikzelf ben een kleine noob, kan iemand advies geven ?

- Achter de TV komen alle luidspreker kabels samen in de living.
- In de 2 hoeken boven de TV zit telkens 1 luidspreker
- 3e luidspreker in de eetkamer
- 4e luidspreker in de keuken..

--> dit maakt het moeilijk (denk ik) om de opzet in Stereo te doen...

alvast bedankt :)

boeckboeck

boeckboeck wijzigde deze reactie 28-12-2017 15:09 (5%)

Alle reacties

• DeNB3rt
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 28-12-2017
(ik ben ook wel benieuwd naar een -betaalbaar- systeem) ;-)

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 21:50

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wil je 3 zones apart kunnen aansturen of mag alles over 1 zone?
Wat is je budget?
Wat voor audio verwacht je af te spelen? Alleen radio & LP? Of ook MP3, FLAC, Spotify, etc?
Over welke afstanden gaat het?
En, mogelijk net zo belangrijk; welke componenten had je al gevonden?

Add and message me on XBL for FM7: OctagonQontrol

• boeckboeck
Hi MAX3400,

Alles mag over 1 zone.
Budget voor versterker & luidsprekers samen is 600 a 700 euro in eerste instantie.
we spreken over een gecombineerde ruimte van 44m2. Living en eetkamer is dezelfde rechthoekige ruimte, keuken is een open keuken er naast.

Audio verwacht ik zeker MP3 en spotify erbij, radio, LP, en indien mogelijk TV (TV is optioneel)

Ik had bv al Bose 161 speakers gevonden omdat dit speakers zijn die niet in stereo moeten.

qua versterkers keek ik naar Onkyo TX-NR656 Zwart & Harman Kardon AVR 161S bevoorbeeld.

boeckboeck wijzigde deze reactie 28-12-2017 15:23 (9%)

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Red!

De kan ook het huidige kabelsysteem negeren en twee boekenplank of vloerstaanders op/naast je Tv-meubel zetten. Geeft je in ieder geval veel beter geluid dan de koekblikken die aan het plafond zouden komen. Daarnaast een "klassieke" 2-kanaals versterker op de kop tikken met ingebouwde radio (al dan niet 2de hands). Kabeltje om je smartphone aan te sluiten, zodat je Spotify en MP3 kan afspelen. Kabeltje om je TV aan te sluiten (analoog of optisch, naar gelang je TV). En aangezien het toch 1 zone is, draai je één van de speakers 45° en zet je de boel iets luider om geluid in de keuken te krijgen? Werkt bij ons voor 70m² open ruimte in ieder geval goed.

Eventueel kan je verder kijken naar een network receiver. Je hebt dan alsnog je smartphone nodig om te streamen via WiFi of BT, maar dan kan-ie in de broekzak blijven zitten. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: Yamaha R-N301 Network Stereo Receiver Zilver
Kan je alsnog die extra speakers aan/in het plafond aansluiten, mocht je willen.

4200 RPM

• boeckboeck
mieJas,

bedankt voor je antwoord.
Weet je ook hoe ik mijn luidspreker kabels daar in kan krijgen? Er zit geen enkele plug of dergelijke op.
Heb je misschien ook een voorstel voor een AV receiver? Dan kan de TV evt. ook op de boxen komen?

• mieJas
  • Registratie: april 2005
  • Niet online

mieJas

Red!

Die rood-zwarte bollen achteraan? Dat zijn de schroeven waar de speakerkabel in gaat. Dat zal bij de meeste moderne versterkers hetzelfde systeem zijn.

De meeste TV's hebben een audio uitgang in de vorm van 2 tulp stekkers en/of een optisch signaal. Kijk dat even na zodat je het kan meenemen in de selectie van de versterker. De TV via HDMI aansluiten heeft geen zin als je geen andere beeldbronnen buiten je TV hebt.

Geen voorstel voor AV-receiver. Daarvoor is de pricewatch (https://tweakers.net/pricewatch/) een goed startpunt. Je kan filters instellen op aantal en type in- en uitgangen, aantal speaker, optisch signaal, netwerkmogelijkheden, prijs,... Dat zal je een completer beeld geven dan een kerel op internet die een willekeurige receiver voor je aanreikt :)

4200 RPM

• boeckboeck
Hi mieJas,

ik check het , dikke merci :)

ivm de rode-zwarte bollen, ik bedoel dat ik wel de luidspreker kabel heb uit mijn muur, maar die zijn nog ongestript etc. Die kan ik niet in die schroeven steken.
soms heb je versterker waar je die rechtstreeks zo kan insteken, door middel van een klepje. Maar bij bv degene die jij aanwees heb je echte schroeven nodig, hoe ga ik van de naakte kabel naar een schroef?

• Marcel
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 17:32
Ik denk dat een foto erg verhelderend gaat zijn hier.

• boeckboeck
goed idee Marcel :)

bij mij komt het dus zo uit de muur :

http://www.112kabels.nl/i...2x-0.35mm2-rood-zwart.jpg

dat kan ik niet in een receiver steken :)

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 13:58

Lip

De professionele prutser

Je hebt een striptang nodig, nieuw draad, soldeerbout, tin en krimpkous.

https://www.google.nl/sea...Q_AUIEygD&biw=360&bih=512

Lip wijzigde deze reactie 31-12-2017 10:42 (81%)

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• boeckboeck
Is dat niet net het omgekeerd? Da's een ingang, die zit al in de receiver.
Even voorgeklikt op het youtube filmpje, denk eerder dit ?

YouTube: monteren van banaanstekkers en banaanchassisdelen, BC1050 BC1070

• Lip
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21-06 13:58

Lip

De professionele prutser

Je zei toch dat je stukje draad (een aantal cm) uit de muur had?

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

• iop
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21:27
quote:
boeckboeck schreef op zondag 31 december 2017 @ 10:30:
goed idee Marcel :)

bij mij komt het dus zo uit de muur :

http://www.112kabels.nl/i...2x-0.35mm2-rood-zwart.jpg

dat kan ik niet in een receiver steken :)
Dat kan je best een een reciever steken. Die speaker connectors kan je open draaien, komt er een gaatje vrij. Koper er in en aandraaien.

https://i.ytimg.com/vi/3zFs8uSZsCc/hqdefault.jpg

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• boeckboeck
Ik dacht deze boxen https://www.coolblue.be/n...5120/onkyo-sks-ht648.html te combineren met deze receiver https://www.coolblue.be/n...onkyo-tx-nr656-zwart.html . Ik ga nog luidsprekerkabels onder de parket trekken naar achter de zetel voor dan een 5.1 systeem op te zetten. :)

Receiver heeft een 2 zone-systeem. Enkel nog 2 losse luidsprekers dan kopen voor in de eetkamer & keuken.

Deftig?

• Julianvvz
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 21-06 18:30
quote:
boeckboeck schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:55:
Ik dacht deze boxen https://www.coolblue.be/n...5120/onkyo-sks-ht648.html te combineren met deze receiver https://www.coolblue.be/n...onkyo-tx-nr656-zwart.html . Ik ga nog luidsprekerkabels onder de parket trekken naar achter de zetel voor dan een 5.1 systeem op te zetten. :)

Receiver heeft een 2 zone-systeem. Enkel nog 2 losse luidsprekers dan kopen voor in de eetkamer & keuken.

Deftig?
In my huble opinion: Deze versterker is zwaar overkill voor deze speakers. Deze versterker is ook geschikt voor een speakerset rond de 5000¤. Ik zou als ik jou was opzoek gaan naar een goedekoper alternatief met dezelfde benodigde functionaliteit (2 zones, spotify connect, network connectivity etc.) en meer geld steken in de speakers.

Met een 5.1 systeem zal ook gaan merken dat de lage frequenties van de subwoofer wellicht maar in 1 kamer goed tot zijn recht komt. Dus ga dan voor goede speakers die individueel ook laag aankunnen in de kamers waar geen sub staat.

• boeckboeck
Ik heb al extensief liggen zoeken, maar ik niet echt iets gevonden van goedkopere versterker. Enig voorstel?
Of betere speakerset voor acceptable prijs?

• Musicmasters
  • Registratie: februari 2012
  • Niet online
Tweedehands kijken. Ik heb net een SR7009 voor ongeveer 1/3 van de originele nieuwprijs gescoord. Verder heb ik daaraan een Bluesound hangen ivm veel betere gebruiksvriendelijkheid dan de Marantz app (zoeken in bibliotheek, Tune In radio, spotify etc etc) en in jouw geval is Bluesound ook uit te breiden met speakers (ik speel 5.0) .Overigens hebben de nieuwe versies van Denon en de hogere series van Marantz HEOS aan boord. Daarmee kan je dan ook weer speakers door het hele huis aansturen.

En die speakers ........ NIET DOEN!!!! Ga eens luisteren naar een goede set. Ik zou je budget ivm goede speakers toch iets oprekken.

Musicmasters wijzigde deze reactie 04-01-2018 15:24 (11%)

• NL_Scratch
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 15:09
houdt rekening mee dat zone-2 niet zomaar altijd werkt.
Soms kunnen zaken als spotify en bluetooth alleen over zone 1 en kun je alleen externe analoge bronnen op zone 2 aansluiten.

• boeckboeck
topdeal gevonden, enkel te vinden op de BOSE site zelf, moest iemand er nog nodig hebben :) https://www.bosebelgium.b...ml#v=am6_v_black_eu_gb_ie

• pmeter
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 11-06 14:02

pmeter

Poes!

Wat wil je voornamelijk luisteren? Als dat muziek is, en surround voor de tv je niet zo interesseerd, kun je het beste voor stereo gaan. Je kunt prima 2 keer stereo aansluiten op een versterker met een A/B functie. Een goedkope optie is de Marantz PM5005 Zwart. Met zo'n stereo-versterker werkt zone 2 altijd.

Combineer dit met een iEAST SoundStream m30 en je hebt een mooie APP die internetradio en muziek van je NAS afspeelt.

Verder heeft Bose niet zo'n goede prijs/kwaliteitsverhouding en kun je voor luidsprekers het beste gaan luisteren in een winkel.

pmeter wijzigde deze reactie 15-01-2018 17:29 (31%)

Pagina: 1

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*