Ethereum/Smart Contracts implementatie op website

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Hi,

Vooraf: Hopelijk zit ik in het juiste forum-gedeelte, zo niet, bij voorbaat excuus ;-)

Een vraagje waarmee iemand me hopelijk de juiste richting in kan sturen, obv een voorbeeld;
Ik heb een website waar gebruikers zichzelf kunnen registeren. Een basisregistratie is gratis, maar aan het registreren als premium-gebruiker zijn kosten (0,01 ETH) verbonden.

Hoe ik de registratie dan voor me zie:
- De gebruiker registreert zichzelf en krijgt de kosten voorgeschoteld
- De gebruiker betaalt
- De website ontvangt de bevestiging dat de gebruiker betaalt heeft.
- De gebruiker kan nu als premium lid inloggen.

Ik vraag me af; wat moet er geregeld worden om dit te bewerkstelligen? Hoe moet ik iets dergelijks implementeren? Waar moet ik starten? Ergens een mooie (en goede)pagina hierover op Internet? Heb zelf al wat gegoogled natuurlijk maar blijft onduidelijk. Alle hulp is welkom. BvD!

bvd
Joost

• johanmulder
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 17:16

johanmulder

Nederlands Ondertiteld

Het meest simpele is om een eigen Ethereum address te hebben.
De gebruiker heeft vervolgens ook zijn eigen wallet + genoeg Ether om zich als premium member te betalen. Bij het registreren of bij het betalen registreert de gebruiker zijn eigen Ethereum-adres waaruit hij/zij de betaling doet. Vervolgens kan je via de blockexplorer of API [1] in de gaten houden of de betaling daadwerkelijk binnen is gekomen van dat adres. Zodra dat het geval is kan je de gebruiker als Premium member gaan classificeren.

[1] https://ethplorer.io/

[ Voor 4% gewijzigd door johanmulder op 28-12-2017 14:42 ]

Werkt met: Apple Macbook Pro 16" | Bouwt: Multi-cloud SaaS-oplossingen | Vader | Wereldreiziger | Rijdt: Mercedes GLC

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Thanks voor de reply. Dat is een mogelijkheid inderdaad. Maar wel eentje waarbij je zelf moet gaan kijken of de betaling binnen is. Ik vraag me af of er ook een geautomatiseerde mogelijkheid is, zonder dat ik handmatige checks moet gaan doen.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:49

Rannasha

Does not compute.

joostvanpoppel schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:46:
Thanks voor de reply. Dat is een mogelijkheid inderdaad. Maar wel eentje waarbij je zelf moet gaan kijken of de betaling binnen is. Ik vraag me af of er ook een geautomatiseerde mogelijkheid is, zonder dat ik handmatige checks moet gaan doen.
Pak een block explorer met een API en je kunt een scriptje aan jouw kant laten draaien dat de adressen die aan gebruikers toegewezen zijn in de gaten houdt. Zodra een adres voldoende saldo heeft, markeer je die gebruiker als premium in de database.

|| Vierkant voor Wiskunde ||