[XS4ALL] Televisie app ip/poorten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• Twistednl
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-08 10:25
Beste Tweakers,

Ik heb al contact gehad met helpdesk van XS4ALL maar zij kunnen mij niet helpen.
Ik maak gebruik van XS4ALL fiber. Hierop heb ik een pfSense 2.4* actief. Voor mijn normale internet maak ik gebruik van een NordVPN openVPN verbinding wat ook super werkt. Al het verkeer dat niet over deze VPN mag/moet heb ik middels rules in pfSense uitgesloten alleen 1 stukje lukt mij niet.
Om de televisie app van XS4ALL te kunnen gebruiken moet ik over hun lijn naar buiten anders streamed er geen video. Door mijn tablet volledig uit te sluiten van de VPN krijg ik het werkend echter wil ik het specifieke verkeer van de TV app alleen uit sluiten.
De vraag aan XS4ALL was dan ook het ip-adres(sen) en poorten waar de app gebruik van maakt zodat ik deze kan gebruiken in pfSense.
Hierop wist de medewerker geen antwoord en ik werd vrijwel direct verteld dat zij het niet ondersteunen. Beetje raar antwoord omdat ik juist wil zorgen dat de app over een "schone" XS4ALL lijn gaat maar goed.

Wie heeft er ervaring hiermee? ik heb wireshark geprobeerd maar ik kom niet verder dan 3 ip-adressen hier van XS4ALL lijken te zijn te weten; 194.109.6.95, 213.75.63.133 en 213.75.85.29. Verder zag ik ook nog 224.0.0.251 (multicast adres ofzo?).
Hiermee werkt het helaas nog niet (config is correct denk ik omdat ik meer uitsluiting op basis van IP of poort op de zelfde wijze hanteer die wel goed werken).

Wie oh Wie heeft het verlossende woord voor me?

Groet Ralph

Beste antwoord (via DJSmiley op 01-01-2018 13:52)

• Twistednl
Na een hoop proberen en lezen op tweakers met de kennis van bovenstaande antwoorden op zak heb ik het eindelijk voor elkaar :)
Ik heb 213.75.0.0/17 en 195.121.64.0/18 uitgesloten van de VPN en nu werkt het!

Bedankt voor jullie hulp en het meedenken, mijn 2017 kan niet meer stuk 8)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistednl
Ik stel mijn vragen niet goed of ze zijn te lastig lijkt het. Is er niemand die ervaring heeft met bovenstaande?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Twistednl schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:25:
Voor mijn normale internet maak ik gebruik van een NordVPN openVPN verbinding wat ook super werkt.
Wat is er mis met je XS4ALL-IP?
Hierop wist de medewerker geen antwoord en ik werd vrijwel direct verteld dat zij het niet ondersteunen. Beetje raar antwoord omdat ik juist wil zorgen dat de app over een "schone" XS4ALL lijn gaat maar goed.
Vooral raar omdat de helpdesk juist is waarom je extra betaalt voor XS4ALL ipv. KPN, toch?
Wie heeft er ervaring hiermee? ik heb wireshark geprobeerd maar ik kom niet verder dan 3 ip-adressen hier van XS4ALL lijken te zijn te weten; 194.109.6.95, 213.75.63.133 en 213.75.85.29. Verder zag ik ook nog 224.0.0.251 (multicast adres ofzo?).
Meest efficiënte oplossing is om de adressen gewoon te extrapoleren tot het hele blok zoals het in de WHOIS data staat.

213.75.0.0/17 en 194.109.0.0/16
Hiermee werkt het helaas nog niet (config is correct denk ik omdat ik meer uitsluiting op basis van IP of poort op de zelfde wijze hanteer die wel goed werken).
Rinse and repeat tot je met Wireshark niets meer over de VPN ziet gaan wat er niet meer hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Afgezien van het feit dat ik ook niet snap waarom je al het internetverkeer via die VPN wilt sturen is dit inderdaad gewoon een kwestie van sniffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twistednl
Helemaal niks mis met mijn XS4ALL IP alleen heb ik de voorkeur om wat bewuster om te gaan met privacy en geen gezeur te krijgen met de vrienden van Brein
Vooral raar omdat de helpdesk juist is waarom je extra betaalt voor XS4ALL ipv. KPN, toch?
Idd een flinke tegenvaller. Altijd keurig geholpen en verder nooit enig probleem gehad alleen zijn niet alle medewerkers van het zelfde niveau
Meest efficiënte oplossing is om de adressen gewoon te extrapoleren tot het hele blok zoals het in de WHOIS data staat.

213.75.0.0/17 en 194.109.0.0/16
Ik ga dat gehele blok proberen. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Rinse and repeat tot je met Wireshark niets meer over de VPN ziet gaan wat er niet meer hoort.
Volgens Wireshark zelf is WiFi signaal sniffen vanaf een Windows machine behoorlijk beperkt. Heb momenteel geen ander OS geïnstalleerd dus moet het met Windhoos doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Twistednl schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:08:
[...]

Volgens Wireshark zelf is WiFi signaal sniffen vanaf een Windows machine behoorlijk beperkt. Heb momenteel geen ander OS geïnstalleerd dus moet het met Windhoos doen
Gelukkig hebben de nodige Linux distributies een live omgeving (installeren is niet nodig), kijk bijvoorbeeld eens naar http://www.networksecuritytoolkit.org/nst/index.html ;)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-08 21:46
Twistednl schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:08:
Ik zou gewoon tcpdump op je pfSense-machine draaien. Eventueel de resulterende pcap in Wireshark analyseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Exclude alle verkeer van/naar 213.75.112.0/21 van je VPN.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Twistednl
Na een hoop proberen en lezen op tweakers met de kennis van bovenstaande antwoorden op zak heb ik het eindelijk voor elkaar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 10:57
Twistednl schreef op zondag 31 december 2017 @ 17:19:

Goed te horen! O+

Hier had uw reclame kunnen staan.

Pagina: 1