Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Game PC € 1000-€1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Op het moment ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe GamePC. Er zijn een aantal componenten die ik al heb, en graag mee neem naar het nieuwe systeem. (lijstje hieronder).

Hopelijk kunnen jullie mij van aanvullend(e) advies/suggesties voorzien. Alvast dank daarvoor!

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Dit systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor spelen van recente games. Ik speel games op een 1440P/144hz FreeSync monitor. Naast gamen gewoon de gebruikelijke dingen zoals internet, tekstverwerking etc.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mooiste zou zijn om rond de 1000/1200 euro te blijven. Assemblage doe ik zelf.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Jup, zie lijstje hieronder. Deze dingen wil ik meenemen naar het nieuwe systeem.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI Radeon R9 390 8GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Fractal Design Define R5 Zwart€ 97,01€ 97,01
1Razer Blackwidow Chroma (Qwerty US)€ 199,-€ 199,-
1Razer Naga Chroma€ 79,99€ 79,99
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 509,90

*Videokaart wil ik graag later upgraden, daar ik graag een RX VEGA 64 wil in de nabije toekomst, en deze kaart nu niet binnen het budget ligt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Al het ontbrekende in bovenstaande lijst. (CPU, PSU, Mobo, etc.)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik heb geen keiharde merk voorkeur, enige belangrijke vind ik om een degelijk systeem samen te stellen waar puur gamen voorop staat. (Dus geen video/fotobewerking e.d.)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Geen.

Ga je overklokken?

Niet direct, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben in de toekomst, vandaar de K processor en het mobo.

Wat verwacht je van ons?

Ik zou graag jullie advies willen betreffende de door mij bij elkaar gezochte componenten. Als het prijs-technisch iets beter kan, dan hoor ik dat graag. Zo lang ik maar niet op prestaties hoef in te leveren.

Op dit moment ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 376,50€ 376,50
1ASRock Z370 Extreme4€ 161,50€ 161,50
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Corsair RM750x Zwart€ 106,25€ 106,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.033,15

* Wat betreft de voeding: ik heb een beetje rondgekeken, en voor een VEGA 64 kaart wordt een 750W PSU aangeraden.

Ik weet dat zo'n voeding in de meeste gevallen overkill is, maar heb hem er toch in gezet. Mocht dit écht niet noodzakelijk zijn, dan hoor ik dat graag.

* Wat betreft de extra SSD: wil er gewoon eentje bij hebben, ook al neem ik er al eentje mee van mijn oude systeem.

Alvast dank voor de suggesties en het advies. _/-\o_

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 19:58
Ietsje goedkoper
pricewatch: MSI Z370 SLI PLUS

Wellicht een setje extra casefans? Een R9 390 is niet swerelds meest energiezuinige kaart en Vega 64 al helemaal niet.
pricewatch: Corsair ML140 (2-pack), 140mm
Sinds je een Define R5 hebt, heb ik maar 140mm fans uitgezocht

[ Voor 54% gewijzigd door youridv1 op 30-12-2017 14:27 ]

• youridv1
-

[ Voor 98% gewijzigd door youridv1 op 30-12-2017 14:25 ]

Verwijderd

waarom wil je eigenlijk per se een vega 64? voor zover ik weet is de gtx 1080 een stuk goedkoper, energie zuiniger en (beter in games?) en dus een stuk handiger als je je budget hebt geraakt. tenzij je meerdere monitors hebt en per se amd eyeinfinity wilt gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
youridv1 schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:24:
Ietsje goedkoper
pricewatch: MSI Z370 SLI PLUS

Wellicht een setje extra casefans? Een R9 390 is niet swerelds meest energiezuinige kaart en Vega 64 al helemaal niet.
pricewatch: Corsair ML140 (2-pack), 140mm
Sinds je een Define R5 hebt, heb ik maar 140mm fans uitgezocht
Thanks voor de suggesties.

Betreffende dat MoBo; inderdaad iets goedkoper, ga ik dat verschil (buiten de prijs dan) merken?
Anders is het inderdaad een betere optie.

@Verwijderd Ik ga voor een AMD kaart, omdat ik een 1440P scherm met FreeSync heb.
Als ik voor een Nvidia kaart ga, kan ik heel die functie niet meer gebruiken, en dat vind ik persoonlijk zonde. Zeker voor in de toekomst als games zwaarder worden.

In de praktijk heb ik géén idee of ik met een 1440p 144Hz scherm te maken ga krijgen met screen tearing etc. als ik toch voor een GTX 1080 ga, maar ik wil dat risico eigenlijk niet nemen. Om dingen zoals screen tearing etc. te voorkomen heb ik dus ook een monitor aangeschaft met (in dit geval) Free Sync. G-Sync schermen vond ik persoonlijk te duur.

• illean
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-11 12:16
Vraag me wel af, maar misschien dat iemand anders er antwoord op kan geven, hoeveel zin freesync heeft bij z'n goede kaart als een vega. Freesync enz lijken me vooral geschikt voor middenklasse of budget systemen waar tearing makkelijker voorkomt. Daarbij zou je dus wel een 1080 kunnen overwegen.

Verwijderd

Topicstarter
illean schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 17:50:
Vraag me wel af, maar misschien dat iemand anders er antwoord op kan geven, hoeveel zin freesync heeft bij z'n goede kaart als een vega. Freesync enz lijken me vooral geschikt voor middenklasse of budget systemen waar tearing makkelijker voorkomt. Daarbij zou je dus wel een 1080 kunnen overwegen.
Dat vraag ik mij dus ook af.

Heb al veel research gedaan op verschillende fora en websites voordat ik mijn 27'' 1440p 144Hz scherm aan ging schaffen, maar ik las echt uiteenlopende ervaringen, dus ik heb maar op ''safe'' gespeeld.

Ik heb dus ook geen ervaring met een kaart zoals de GTX 1080 en een FreeSync scherm. Vooral met het oog op de toekomst wanneer een grafische kaart meer moeite krijgt om genoeg Frames eruit te persen voor je duidelijk moet gaan inleveren op de settings van games.

Ben daar ook erg benieuwd naar.

• youridv1
@Verwijderd De SLI Plus moederborden van MSI zijn altijd vrij compleet dus dat moet goed komen.

@illean Tearing komt over het algemeen iets minder voor bij high refreshrate. Dan nog krijg je wel tearing als je fps rond de 144 zit met een 144Hz scherm. Als de timing dan net niet klopt krijg je een tear. Vega 64 is opzich een aardige optie gegeven dat de prijs oke is. Dus ik zou hopen op een Asus ROG of Powercolor kaart voor een leuke prijs.
Aangezien de videokaart upgrade pas later komt kun je het gewoon aankijken.

Verwijderd

Topicstarter
@youridv1

Thanks! Zal het meenemen! _/-\o_

Iemand anders nog suggesties?

Voeding zo laten of toch een andere?

Toch voor een GTX 1080 gaan (in de nabije toekomst) ondanks een Free Sync 144 hz monitor, of is de VEGA 64 toch een beter idee in dat geval?

• youridv1
Ligt echt aan koelers. RX Vega is met de stockkoeler gewoon geen fijne kaart. Veel hitte veel herrie. Je opties zijn met 64 eigenlijk:
- Vega Liquid
- Custom waterblok erop
- De Morpheus koeler die veel mensen gebruiken
- Kijken of Arctic een koeler voor vega heeft

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
Paar dingetjes van mijn kant:
Voor 'eventueel overklokken' kun je een goedkoper moederbord nemen. MSI heeft vrij matige mosfets voor overclocken, Asus of Gigabyte is dan een betere keuze. Je r9 390 is momenteel een prima kaart, zelf ook gehad, momenteel een Fury en het doet allemaal niet veel onder voor elkaar. Een VEGA 56/64 heb ik zelf naar gekeken en ik heb de conclusie getrokken dat ik ze niet ga kopen, mede omdat de mogelijkheid er niet is. Je wilt een aftermarket cooler, die gaan niet voor MSRP op de markt komen. Dan kun je beter wachten tot de volgende generatie kaarten, de VEGA 20 uit mijn hoofd.
Je CPU-koeler is voor de prijs een beetje meh. Ik heb zelf een Noctua D15, ben groot fan van Noctua, maar deze single tower is voor de prijs erg matig. Geef iets meer uit voor een zeer stille D15, of ga voor de Scythe Mugen 5 die bang for buck niet te overtreffen is en voor een lichte overclock ook zeer geschikt is. Daarnaast zou ik zelf kiezen voor de pricewatch: Seasonic Focus Plus 750 Gold ivm lagere prijs en kleiner formaat, aka, beter kabel management. Doet niet onder voor de RMx.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Verwijderd

Topicstarter
@youridv1

Denk dat ik er dan inderdaad een tijdje mee wacht. Op dit moment voldoet mijn R9 390 toch nog wel voor de spellen die ik veel speel, dus geen haast.

@untflanked

Thanks voor de feedback!

Inderdaad; op dit moment voldoet mijn R9 390 nog wel, daarom heb ik geen haast met het vervangen van de grafische kaart.

Trouwens, enig idee wanneer die nieuwe generatie aan kaarten eraan komt? :)

Betreffende het moederbord; Is er een bepaald moederbord dat je specifiek zou aanraden, of? In mijn oorspronkelijke build had ik een ASrock staan, dus die heb ik nu ook maar even meegenomen in mijn nieuwe build.

Voeding vervangen. Kleiner formaat altijd mooi meegenomen.

Heb nu de volgende build samengesteld:

*let op dat de componenten die ik al bezit, hier natuurlijk niet in zijn opgenomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 371,49€ 371,49
1ASRock Z370 Extreme4€ 161,50€ 161,50
1Noctua NH-D15€ 84,91€ 84,91
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 194,-€ 194,-
1Seasonic Focus Plus 750 Gold€ 99,95€ 99,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.045,75

Hoe ziet dit er nu uit?

• youridv1
@untflanked uit de review van Foritain concludeer ik iets heel anders over de NH U14S, namelijk dat hij maar 3 graden onder doet voor de NH D15 met hetzelfde fan profiel. Matig is ie dus zeker niet.
23 euro extra voor 3 extra graden celcius eraf is nou niet wat je noemt meer value dan de U14S zelf.
Uit Foritains review van de Mugen 5 PCGH blijkt dat, met de Kraken X61 als bruggetje tussen de twee testplatformen, de NH U14S 5 graden beter koelt dan de Mugen voor 10 euro extra. Dat is een veel sterkere verbetering dan de 3 graden voor 20 euro die de NH D15 levert tov de U14S.
De NH D15 koelt wel beter dan de U14S, maar ik vind de D15 dan toch zeker de matige value van de twee.

Koelers tov de Kraken X61
NH-D15: +4C €85
NH-U14S: +7C €61
Mugen 5 PCGH: +12C €49.99

Of next gen vega uberhaupt komt is maar de vraag. Vega is net uit (soortvan) en Navi staat al op de roadmap. Lijkt me dus dat daar nu hard aan gewerkt wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door youridv1 op 01-01-2018 09:31 ]

• untflanked
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 17:15
@youridv1 Ik zie inderdaad dat ik me heb vergist mbt koeler. Ik had een andere noctua koeler voor me, deze doet prima zijn werk voor iemand die misschien wilt overklokken. Dan is de D15 overkill. Het Asrock bordje is prima, ik had alleen een comment over een MSI bordje gelezen. Ben zelf geen fan van de BIOS van Asrock en voor overclocken is Asus al een paar generaties het makkelijkst en vaak ook het beste. De ROG serie komt veelal het beste uit overclock tests. Verder is een 750Watt voeding overkill, 650W is waarschijnlijk al meer dan voldoende.

Vraag is inderdaad wanneer een nieuwe kaart komt. Vega 64 is echter compleet oninteressant, 56 bij MSRP kan leuk zijn, maar ze zijn gewoon nergens beschikbaar.

Ryzen 7700 | RX 6800 XT | 2x16GB DDR5 | Cooler Master NR200P

Pagina: 1