Hallo allemaal,
Op het moment ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe GamePC. Er zijn een aantal componenten die ik al heb, en graag mee neem naar het nieuwe systeem. (lijstje hieronder).
Hopelijk kunnen jullie mij van aanvullend(e) advies/suggesties voorzien. Alvast dank daarvoor!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor spelen van recente games. Ik speel games op een 1440P/144hz FreeSync monitor. Naast gamen gewoon de gebruikelijke dingen zoals internet, tekstverwerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mooiste zou zijn om rond de 1000/1200 euro te blijven. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup, zie lijstje hieronder. Deze dingen wil ik meenemen naar het nieuwe systeem.
*Videokaart wil ik graag later upgraden, daar ik graag een RX VEGA 64 wil in de nabije toekomst, en deze kaart nu niet binnen het budget ligt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het ontbrekende in bovenstaande lijst. (CPU, PSU, Mobo, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen keiharde merk voorkeur, enige belangrijke vind ik om een degelijk systeem samen te stellen waar puur gamen voorop staat. (Dus geen video/fotobewerking e.d.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben in de toekomst, vandaar de K processor en het mobo.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen betreffende de door mij bij elkaar gezochte componenten. Als het prijs-technisch iets beter kan, dan hoor ik dat graag. Zo lang ik maar niet op prestaties hoef in te leveren.
Op dit moment ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
* Wat betreft de voeding: ik heb een beetje rondgekeken, en voor een VEGA 64 kaart wordt een 750W PSU aangeraden.
Ik weet dat zo'n voeding in de meeste gevallen overkill is, maar heb hem er toch in gezet. Mocht dit écht niet noodzakelijk zijn, dan hoor ik dat graag.
* Wat betreft de extra SSD: wil er gewoon eentje bij hebben, ook al neem ik er al eentje mee van mijn oude systeem.
Alvast dank voor de suggesties en het advies.
Op het moment ben ik bezig met het samenstellen van een nieuwe GamePC. Er zijn een aantal componenten die ik al heb, en graag mee neem naar het nieuwe systeem. (lijstje hieronder).
Hopelijk kunnen jullie mij van aanvullend(e) advies/suggesties voorzien. Alvast dank daarvoor!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal hoofdzakelijk gebruikt worden voor spelen van recente games. Ik speel games op een 1440P/144hz FreeSync monitor. Naast gamen gewoon de gebruikelijke dingen zoals internet, tekstverwerking etc.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mooiste zou zijn om rond de 1000/1200 euro te blijven. Assemblage doe ik zelf.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Jup, zie lijstje hieronder. Deze dingen wil ik meenemen naar het nieuwe systeem.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI Radeon R9 390 8GB Gaming | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Razer Blackwidow Chroma (Qwerty US) | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Razer Naga Chroma | € 79,99 | € 79,99 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 133,90 | € 133,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 509,90 | |
*Videokaart wil ik graag later upgraden, daar ik graag een RX VEGA 64 wil in de nabije toekomst, en deze kaart nu niet binnen het budget ligt.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Al het ontbrekende in bovenstaande lijst. (CPU, PSU, Mobo, etc.)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen keiharde merk voorkeur, enige belangrijke vind ik om een degelijk systeem samen te stellen waar puur gamen voorop staat. (Dus geen video/fotobewerking e.d.)
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geen.
Ga je overklokken?
Niet direct, maar ik wil wel de mogelijkheid hebben in de toekomst, vandaar de K processor en het mobo.
Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag jullie advies willen betreffende de door mij bij elkaar gezochte componenten. Als het prijs-technisch iets beter kan, dan hoor ik dat graag. Zo lang ik maar niet op prestaties hoef in te leveren.
Op dit moment ben ik tot de volgende samenstelling gekomen:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 376,50 | € 376,50 |
| 1 | ASRock Z370 Extreme4 | € 161,50 | € 161,50 |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Corsair RM750x Zwart | € 106,25 | € 106,25 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 133,90 | € 133,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.033,15 | |
* Wat betreft de voeding: ik heb een beetje rondgekeken, en voor een VEGA 64 kaart wordt een 750W PSU aangeraden.
Ik weet dat zo'n voeding in de meeste gevallen overkill is, maar heb hem er toch in gezet. Mocht dit écht niet noodzakelijk zijn, dan hoor ik dat graag.
* Wat betreft de extra SSD: wil er gewoon eentje bij hebben, ook al neem ik er al eentje mee van mijn oude systeem.
Alvast dank voor de suggesties en het advies.