Verwarming blijft branden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Anoniem: 1019403

Topicstarter
Hallo,

Eergisteren heb een nieuwe thermostaat gekocht.
De honeywell thr870c. Eerst had ik de honeywell cm937.
Maar de radiatoren blijven gewoon warmte geven.
Als ik de oude terug installeer werkt hij prima.
Ik had eerst een andere gekocht daar had ik het probleem ook daarom ik hem ingeruild had voor deze.

Na heel wat zoekwerk op het internet. Heb ik gevonden dat de cm 937 een opentherm protocol heeft. En bij de nieuwe zie ik het niet staan.

Het kan zijn dat ik aan de ketel de 2 draadjes moet verplaatsen om de opentherm af te zetten. Maar welke 2 draadjes moet ik dan veranderen.

Of moet ik iets anders doen?

De ketel is de viessmann vitodens 100
Ik heb de link van de gebruikershandleiding hieronder geplakt.
Op pagina 15 zou er iets veranderd moeten worden....... denk ik toch zo stilletjes in mijn hoofd 8)7

https://www.gebruikershan...w-handleiding-625046.html

Beste antwoord (via Anoniem: 1019403 op 28-12-2017 14:28)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hoeft niets verwijderen, aangezien je via je kamerthermostaat regelt zal brug D al verwijderd zijn. De ketel accepteert zowel normaal aan/uit en Opentherm via dezelfde aansluiting.

Ik ben wel van mening dat het niet handig is dat je nu een thermostaat koopt zonder Opentherm. OT is namelijk zuiniger dan aan/uit, omdat OT de ketel om een bepaalde watertemperatuur zal vragen. Je gaat er nu dus in feite mee achteruit en dat ga je mogelijk merken in een hoger gasverbruik en wellicht minder comfortabele temperatuur. (meer schommelingen).

Deze thermostaat linkje doet wel OT.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 28-12-2017 13:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Je hoeft niets verwijderen, aangezien je via je kamerthermostaat regelt zal brug D al verwijderd zijn. De ketel accepteert zowel normaal aan/uit en Opentherm via dezelfde aansluiting.

Ik ben wel van mening dat het niet handig is dat je nu een thermostaat koopt zonder Opentherm. OT is namelijk zuiniger dan aan/uit, omdat OT de ketel om een bepaalde watertemperatuur zal vragen. Je gaat er nu dus in feite mee achteruit en dat ga je mogelijk merken in een hoger gasverbruik en wellicht minder comfortabele temperatuur. (meer schommelingen).

Deze thermostaat linkje doet wel OT.

[ Voor 21% gewijzigd door Microkid op 28-12-2017 13:25 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:37

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Je gaat inderdaad terug in de tijd... Aan/uit is érg inefficiënt en oncomfortabel.
Dus als de temperatuur onder de ingestelde temperatuur komt, gaat je ketel op maximaal vermogen stoken en worden de radiatoren gloeiend heet.
Het komt de levensduur van je ketel ook niet ten goede; deze wordt nu zwaarder belast.

Ik zou deze thermostaat weer inleveren als ik jou was, en een degelijk opentherm model kopen.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Anoniem: 1019403

Topicstarter
Bij de winkel (cevo) hadden ze alleen maar van die thermostaten.
Dan zal ik eens proberen om mijn geld terug te vragen.
Maar ik vrees dat ik een waardebon ga krijgen.

Bedankt voor jullie reacties