Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Freesync lijkt niet te werken (LG 24MP59G-P & RX470)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 05:03
Gister een nieuw beeldscherm op het bureau gezet en Freesync lijkt niet te werken.
Ik heb de meest recente drivers van het beeldscherm geïnstalleerd via de Device Manager en deze wordt ook gewoon herkend, op het beeldscherm zelf heb ik Freesync ook ingeschakeld en in Radeon Settings wordt ook aangegeven dat het aan staat (40hz to 75hz), het scherm is aangesloten d.m.v DisplayPort (1.2) kabel en staat (in windows) ingesteld op 75hz.

Echter wanneer ik de "AMD Windmill Demo" gebruik om te checken of het ook daadwerkelijk werkt zie ik bij het 'Test Pattern' nog steeds screen tearing met "Freesync ON" (en VSync OFF) op elke mogelijke FPS (45, 50, 55, 60). Kijk ik naar de windmill + animation 2 heb ik geen last van screen tearing met of zonder freesync hoewel de beweging heen en weer zonder freesync soepeler is dan met freesync ingeschakeld :?
Als ik VSync inschakel is de screen tearing weg maarja.. that beats the purpose 8)7

Overigens heb ik voor de paar games die ik speel (ARK, Witcher 3, BF1) de 'Frame Rate Target Control' in de radeon settings ingesteld op een fps binnen de freesync range van 40hz tot 75hz.
Op het grote interwebs kom ik eigenlijk alleen oplossingen tegen voor mensen die bijv. freesync niet op hun monitor hebben ingeschakeld. Ik krijg het gevoel dat ik iets over het hoofd zie maar ik weet niet wat ;(

Beeldscherm: pricewatch: LG 24MP59G-P Zwart
GPU: pricewatch: XFX Radeon RX 470 RS 4GB with Hard Swap Black Edition

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 19:58

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Heeft je beeldscherm zelf nog de optie om Freesync aan of uit te zetten? Wellicht in de vorm van DP 1.2a of iets dergelijks.

Ik ga er even van uit dat je je scherm wel via een DP kabel hebt aangesloten :+.

Battle.net tag

• MonkeyJohn
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 05:03
Zoals al eerder genoemd, ja de freesync optie van het beeldscherm staat aan en ja is ook aangesloten met een DP kabel.

Edit: met de meegeleverde HDMI kabel precies hetzelfde verhaal.

[Voor 22% gewijzigd door MonkeyJohn op 28-12-2017 17:59]

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True