Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Game-laptop (1500 euro) - HP OMEN 15 eerste keus

Pagina: 1
Acties:

• AllThatRemains
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-01-2018
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop wordt mijn “speelmachine”, met andere woorden surfen, internetten en schrijven is van belang, maar gamen wordt de hoofdfunctie.

Wat is je budget?
Rond de 1500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Dat varieert, maar ik maak me eerlijk gezegd geen zorgen over gewicht en accuduur. Dit is van weinig belang.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Toen ik begon met mijn research leken zowel de Lenovo Legion Y720 als de Acer Predator Helios 300 interessante opties.

Na wat lees- en kijkwerk blijkt dat beide laptops een ondermaats IPS paneel hebben. Brightness blijkt onvoldoende te zijn en ook de color gamut en color accuracy zijn niet geheel voldoende.

Lenovo Legion Y720

The Legion Y720's 15.6-inch, 1080p display is dim and bland. The first thing I did when I got this notebook was try to crank the brightness up further -- but nope, it only goes so high.

The screen just isn't very bright, measuring an average of 210 nits on our light meter. It's below the average (271 nits).

The screen covers just 73 percent of the sRGB color gamut.

BRON

Acer Predator Helios 300

The 15.6-inch, 1080p display on the Predator is sharp but otherwise lackluster.

The colors aren't the most accurate, either. The Predator's Delta-E score of 4.7 (0 is ideal) is worse than the average (2.2), as well as the scores for the Strix (1.6), the Leopard Pro (0.3) and the Legion (0.2)

The screen measured 226 nits of average brightness on our light meter, which is dimmer than the average (274 nits), the Strix (269 nits) and the Leopard Pro (245 nits), but brighter than the Legion (220 nits).

BRON

Brightness en kleuren vind ik van groot belang, dus daarom heb ik beide opties even links laten liggen en is mijn oog gevallen op de HP OMEN 15 - ce054nd.

De GTX 1060 is van de Max-Q variant, maar als daar tegenover een 120 Hz scherm staat met G-Sync, dan vind ik dat eerlijk gezegd geen probleem.

Nu is het zo dat ik de verschillende model-nummers ietwat verwarrend vind. Ik lees veel goeds over het scherm, maar de meeste reviews praten over de 4K variant, terwijl ik opzoek ben naar de 1080p variant.

Deze review schrijft gelukkig wel over de 1080p variant, maar het gaat hier over model ce002ng en niet ce054nd. Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen deze twee modellen, want ik zie het niet.

De ce002ng is bijvoorbeeld te koop op Amazon voor 1499 en de ce054nd op Bol.com voor 1599. Als beide modellen identiek zijn, dan ga ik uiteraard liever voor de Amazon-optie.

Verder vraag ik me af of hier mensen zijn met persoonlijke ervaringen. Het kan aan mij liggen, maar het is moeilijk om veel informatie te vinden over de Omen 15.

Alternatieve suggesties zijn uiteraard ook meer dan welkom!

• Vidra
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 05-04 23:53

Vidra

Vragen?

Op het eerste gezicht zien beide laptops er hetzelfde uit, inclusief de specificities. HP is heer en meester met allerlei gelocaliseerde versies (NL, EU, US, DE, etc.) en die krijgen allemaal hun eigen versie nummer. Pas wel op dat als je bij Amazon.de koopt er geen Duits toetsenbord bij krijgt.

Helaas heb ik zelf een ASUS ROG en geen ervaring met een HP Omen.

Senior Manager Legal | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: Ryzen 9 3900X - ASUS X570 C8H - 16GB@3600C15 - ASUS STRIX RTX 2080 OC

• AllThatRemains
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 03-01-2018
Dank Vidra! Ik had al zo een vermoeden dat het ging om gelokaliseerde versies.
Goed punt trouwens, wat je zegt over de keyboard layout!

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True