I-net...UTP-kabel vervangen

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb hier kabel-internet via ZeelandNet. Dat zijn ze netjes wezen aansluiten op de PC die in de woonkamer staat.

Nu wil ik op zolder een PC neerzetten die 24/7 draait. Daarvoor moet dus de UTP kabel vanaf het kabelmodem naar de PC vervangen worden door een langere.

Mijn vraag is nu wat dit voor soort kabel moet wezen. Het is uiteraard een UTP cat5 kabel, maar moet hij crosslink wezen of niet :? :?

edit:

moest de topictitel nog editten, maar ik drukte al op verstuur |:(

Kan iemand hem ff editten naar "i-net...UTP-kabel vervangen"

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Kun je heel makkelijk zelf bekijken :

Trek de kabel die nu van je PC naar je Modem loopt eruit.

Hou de RJ-45 stekkertjes op dezelfde manier naast elkaar. (Met de lipjes naast elkaar)

Als de kleurtjes van de kabeltjes in _beide_ connectors in dezelfde volgorde zit : Straight kabel.

Zit er verschil in de volgorde van de kleurtjes in de connectors : Cross-cable.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Als je de huidige kabel exact moet vervangen maar alleen langer, moet je naar de huidige kabel kijken of het een cross of een 1 op 1 en die maakt je dan gewoon na.

hij was 3 minuten eerder.

• sus

sus

Topicstarter
hehe, nou je het zegt...

Daar had ik natuurlijk ook zelf op kunnen komen :)

Moek ff aan me pa vragen of hij dat wil doen
* sus is een beetje kleurenblind, vandaar

Verwijderd

Nog makkelijker: verlengen, gewoon 1 op 1 met een 1 op 1 connector blokje, zo weet je helemaal zeker dat het werkt! :o

• sus

sus

Topicstarter
dat gaat niet, want dan kom t dat blokje precies op in het plafond. En dan moet ik wel hele grote gaten gaan boren

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Op donderdag 12 juli 2001 11:27 schreef suspicious het volgende:
dat gaat niet, want dan kom t dat blokje precies op in het plafond. En dan moet ik wel hele grote gaten gaan boren
Als je dan toch verlengt, kan je hem ook direct extra lang maken, dan komen die blokjes waar je maar wil. |:(
Maar ik zou sowies voor een nieuwe kabel gaan, veel minder kans op storingen.

Verwijderd

Ik kan je zoal zeggen dat je een 1 op 1 kabel moet maken alleen wanneer je het modem op een hub aansluit heb je een crosslink nodig.
Pagina: 1