Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Mobiel Internet in Peru

Pagina: 1
Acties:

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:42

DarkUnreal

Postmaster General

Topicstarter
In februari ga ik 2 en een halve week naar Peru op vakantie. Echt super tof! heel veel zin in!

Nu zat ik alleen even te kijken hoe het zit met internet daar. Schijnbaar zitten ze daar wel op een normale band, zodat Europese mobiels gewoon werken.

Echter schrok ik nogal van de prijzen die op de tele2 site staan. 10 euro per MB geven ze aan. Het leek me bijna een typo, dus heb ze een tweet gestuurd met de vraag of dat klopt.

Als reactie kreeg ik "we hebben geen internet bundel in Peru, dus dan gaat het buiten de bundel, en kost het idd 10 euro per MB"..

10 euro per MB... in 2018... jesus

Nu doet KPN het beter, met 2,50 euro per MB, maar alsnog.. wat een prijzen.
https://www.bellen.com/be...en-de-bundel-en-buiten-eu

T-mobile ziet er al iets beter uit met 50 euro voor 30MB (maar alsnog)
https://www.bellen.com/be...le-abonnement-geen-bundel

Zie ik iets over het hoofd? dit moet toch goedkoper kunnen? (heb een maandelijks opzegbaar simonly abbo bij tele2, dus overstappen is een optie)

Of is het dan raadzamer daar een prepaid kaart te kopen voor die 2,5 week? (en werken deze in Europese telefoons?)

• YakuzA
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 12:15

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Gewoon een lokale simkaart halen.
Is voor mij tot nu toe buiten Europa altijd veel voordeliger geweest.
Heb nooit problemen gehad met buitenlandse Sims die niet werkten in mijn foon.

Bovendien krijg je dan vaak wel 4g etc terwijl je met buitenlandse Sim vaak geknepen wordt naar 2 of 3G.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Gewoon een lokaal SIM-metje kopen als je aankomt in het land, en die gebruiken. Veel voordeliger. Als je telefoon simlock-vrij is, moet dat gewoon werken.

Zo doe ik het ook altijd als ik in Thailand ben, ff op de luchthaven voor een paar centen een lokaal simmetje scoren (indien gewenst configureren ze je toestel ook nog voor je). Betaal je maar heel weinig.

Alternatief is de wifi van je hotel gebruiken, maar dan moeten ze die wel hebben natuurlijk.

Roaming is en blijft gewoon duur.

Virussen? Scan ze hier!

• DarkUnreal
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 00:42

DarkUnreal

Postmaster General

Topicstarter
Telefoon is inderdaad simlock vrij, dan ga ik daar denk ik maar voor een lokale sim. Thnx voor de reacties! :)

• Pat911
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 02-04-2018
Helemaal handig als je nog een oud maar goed werkende tweede telefoon hebt (of kan lenen).
Dan blijf je gewoon bereikbaar op je eigen telefoon (wel dataroaming uitzetten) en is je andere telefoon puur om te kunnen internetten.

• Facepalm
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:46
Ik zit bij Vodafone en daar gebruik ik een bundel van 5 euro per dag, geldig bijna overal ter wereld. Krijg je 30MB en ook nog wat minuten en SMSjes.

Maar ik gebruik hem alleen bij aankomst om wat dingen te kunnen regelen, daarna altijd zo snel mogelijk een lokale simkaart kopen, veel goedkoper. Linkje: https://www.vodafone.nl/s...rdeel-buiten-europa.shtml

Facepalm wijzigde deze reactie 28-12-2017 14:06 (14%)

• Nyarlathotep
  • Registratie: november 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

quote:
Pajaras schreef op donderdag 28 december 2017 @ 14:05:
Ik zit bij Vodafone en daar gebruik ik een bundel van 5 euro per dag, geldig bijna overal ter wereld. Krijg je 30MB en ook nog wat minuten en SMSjes.

Maar ik gebruik hem alleen bij aankomst om wat dingen te kunnen regelen, daarna altijd zo snel mogelijk een lokale simkaart kopen, veel goedkoper. Linkje: https://www.vodafone.nl/s...rdeel-buiten-europa.shtml
Die dertig megabytes zijn er doorheen als je met je ogen knippert. Zelfs met een gecachede Google Maps is het zo gebeurd.
Inderdaad een lokale sim halen, heeft voor mij altijd gewerkt.
Als je een dual-sim toestel hebt is dat sowieso een no-brainer. Als je dat niet hebt, blijft WhatsApp b.v. gewoon bruikbaar en kun je daar mee bellen :)

Mijn muziekcollectie op Discogs

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True