Vraag

• olondo
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 28-04-2021
Hallo Tweakers,

Wij hadden eerst een router in de huiskamer staan en een andere router aan de andere kant van het huis. Laatst kwam iemand van KPN en deze adviseerde ons om geen router te pakken maar een wifi versterker. Zo geschiedde en wij hebben een wifi versterker gekocht. Deze staat nu rechtstreeks verbonden met de router.

Echter verbindt mijn laptop, Xiaomi Mi Notebook Air 13.3, niet met de wifi versterker. Deze blijft telkens de router in de huiskamer zoeken. Het resultaat is 1 tot 0 strepen verbinding terwijl mijn mobiel en tablet wel maximaal verbindt met de wifi versterker.

In de foto's zie je welke versterker wij hebben. Echter denk ik dat dit aan de instellingen van de laptop ligt. Ik weet alleen niet welke instelling ik precies nodig heb. Wellicht dat jullie mij hiermee kunnen helpen?

Alvast bedankt! Schroom niet om door te vragen.

PS: ik weet niet hoe ik foto's moet uploaden. Het betreft de volgende wifi versterker:
pricewatch: KPN WiFi Versterker DualBand

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:05

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:57

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@olondo hoe heb je het eea. ingesteld? Heeft het dezelfde ssid en wachtwoord of is het anders?
Wil je alleen met je versterker verbinden of ook nog met je router? Welk merk / type is je router?

Kortom. Wil je wat meer informatie toevoegen en even aangeven wat je al gevonden en geprobeerd hebt? Eigen inzet is verplicht op Tweakers.

[ Voor 4% gewijzigd door rens-br op 28-12-2017 18:20 ]

• olondo
De man van KPN verzekerde me dat de connectie overliep. Dus op het moment dat de laptop verzwakte met de router zou deze de versterker overnemen.

De SSID en wachtwoord zijn precies hetzelfde. Dus ik zie ook maar 1 netwerk in mijn lijst staan (naam is ook hetzelfde). Ik zou graag met beide verbinding hebben. Zodra ik aan het andere kant van het huis ben, dient deze zich dus ook aan te passen.

Dit staat achterop de wifi versterker:
Arcadyan
WiFi Versterker DualBand
Dual Band concurrent 2.4/5GHz AC

• rens-br

rens-br

olondo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 18:27:
De SSID en wachtwoord zijn precies hetzelfde. Dus ik zie ook maar 1 netwerk in mijn lijst staan (naam is ook hetzelfde).
Is echt alles hetzelfde? Ook de beveiligingsinstellingen e.d.? Overigens is het automatisch overstappen niet iets wat altijd altijd automatisch en goed gebeurd. In dit geval zijn het verschillende routers en spreken ze ook niet met elkaar.

Heb je de wifi op je router al een keer uitgeschakeld om te kijken of je laptop überhaupt wel met je laptop wilt verbinden?

• olondo
Hoi Rens,

De router en/of wifi versterker heb ik inderdaad al eens getest om ze uit / aan te zetten. Waar mijn mobiel en tablet dus wel verbinden met de versterker, doet de laptop dat niet.

Als ik de laptop wifi verbinding uit en aan zet, begint de laptop ook altijd op vier strepen (maximale verbinding), waarna het vervolgens weer afzwakt naar 1 of 0. De laptop verbindt (ogenschijnlijk) wel, alleen op de een of andere manier pakt hij telkens de router over...

Bedankt voor de moeite die jullie er al in hebben gestoken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

olondo schreef op donderdag 28 december 2017 @ 23:45:
De router en/of wifi versterker heb ik inderdaad al eens getest om ze uit / aan te zetten. Waar mijn mobiel en tablet dus wel verbinden met de versterker, doet de laptop dat niet.
De laptop verbindt dus helemaal niet met je versterker, ook al staat de wifi van je router uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe is die "WiFi Versterker" met de router verbonden? Bedraad of draadloos?

En wat voor WiFi NIC zit in die laptop? Kun je daar in de driver dingen instellen? Bij Intel kun je bijv 'Roaming Aggressivity' een andere waarde geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Waarschijnlijk dus een probleem met Windows, de driver, of de netwerkkaart van je laptop. De 'versterker' (is geen versterker maar een AP - KPN market het als versterker om dat ze weten dat mensen niet beter weten) doet zelf niet zo veel, het zit hem vooral in de clients, waarbij de meeste windows laptops gewoon niet heel goed zijn in zelf roamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2019 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olondo
Nadat ik een vriend van mij heb gevraagd om me te helpen bij het laatste antwoord van Bhagavad, heeft dit geholpen!

Momenteel verbindt mijn laptop wel met de wifiversterker. Bedankt voor alle respons!

Hopelijk hebben ook andere mensen nog wat aan deze informatie! Goede jaarwisseling.
Pagina: 1