Geen ondersteuning .. met highpoint 370 Raid

Pagina: 1
Acties:

• PowerPee
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08-06-2025
Sinds...een tijdje geleden..ach :(

kortom:
Ik heb een kt7Raid en gebruik de laatste beta bios(3r-3 ofzoiets). Nu heeft deze bios een nieuw highpoint bios geïmplimenteerd. Nadat ik echter in, w98se, de nieuw drivers heb geïnstalleerd op mijn bakkie bleek mijn CD-ROM niet meer gedetecteerd te worden. |:(

De vorige versie(1.03b) drivers ondersteunde wél mijn CD-ROM op kanaal 2sl. Het gekke is dat hij in de Highpoint bios gewoon mijn cdrom vindt... :?

Heeft iemand een idee waarom de CD-ROM ondersteuning in de nieuwe Highpoint drivers is weggelaten?

hellup :?

Verwijderd

cd-rom op raid-controller?...dat slaat natuurlijk zowiezo nergens op...

• PowerPee
Op donderdag 12 juli 2001 11:02 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
cd-rom op raid-controller?...dat slaat natuurlijk zowiezo nergens op...
zegt wie?

Heb je er wel eens over na gedacht dat dat mij 2 IRQ's scheelt!!

dusssss

Verwijderd

een cdromspeler die een icq gebruikt?... heeeeeel interesant....en cdrom in raid array heeeel leuk... >:)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
grapjas >:)

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Het scheelt idd een IRQ omdat ie dan niet zijn gewone IDE contoller aan hoeft te zetten. Maar ze hebben het er bij highpoint uitgehaald in de laaste driver/bios release omdat er te veel problemen mee waren en het nooit echt de bedoeling was om er iets anders als HDD's aan te hangen.

Nuff Said

• Jaak
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Jaak

hallo,
de highpoint chip, heeft die dan geen eigen firmware/BIOS?
het kan natuurlijk, aangezien die in het mobo ge-integreerd zit, maar een IDE controller wordt toch ook niet geflashd...

trouwens, enkele dagen terug een hotrod 100pro RAID-0 setup gedaan (een nieuwe instalatie op blanco), enne, de DVD op secondary IDE werd na een KOUDE start niet gezien.
toen maar de oakcdrom.sys lijn aangemaakt
en na herstart de highpoint 370 drivers geladen.
Daarme was dat probleempje weg (ook na koudstart, en ook EN NA HET REMmen van deze lijntjes.

dit zijn met de hand ingevoerde lijntjes

[config.sys]
lastdrive=z
REM device=C:\windows\command\ebd\oakcdrom.sys /D:mscd001

[autoexec.bat]
REM C:\windows\command\mscdex.exe /D:mscd001

om de lijn actief te maken, REM ff wissen.

de verklaring ligt mijn inziens in het verschil tussen koud en warmstart na aanmaken van VMM32.VXD (moet u ff kijken, u vindt er ook ebios in)
Die highpoint zou IMHO reeds mogen thuishoren in deze compiled driver :(

Er is altijd wel iets over het hoofd gezien.

• PowerPee
Op donderdag 12 juli 2001 15:15 schreef ElemenTAL het volgende:
Het scheelt idd een IRQ omdat ie dan niet zijn gewone IDE contoller aan hoeft te zetten. Maar ze hebben het er bij highpoint uitgehaald in de laaste driver/bios release omdat er te veel problemen mee waren en het nooit echt de bedoeling was om er iets anders als HDD's aan te hangen.
Ja, dat is mij ook duidelijk geworden. Echter de problemen waren hier niet aanwezig..en dus was ik heel gelukkig met de oplossing totdat de CR-ROM support weg viel :(

Het scheelt echt 2 IRQ's(14+15), en da's niet niks op een bordje met 5PCI sloten.

D'r komt nog es bij dat de nieuwere Highpoint drivers mijn PC ongeveer 10seconden sneller doen booten... :? Enne, waarom kan ik in de BIOS van de HPT wel mijn CR-ROM zien terwijl ik hem niet kan aanspreken in windows?

:'(

BTW: IK HAAT ICQ :P

Verwijderd

die irq(14 en 15) kun je toch sharen als ze voor ide worden gebruikt, dus dat maakt nix uit...

• PowerPee
hoezo sharen? Ik heb ze nu UIT staan. Dat betekent dus dat ze niet aan staan en dus geen IRQ gebruiken.

...nog één keer...

:)

Verwijderd

de nieuwste highpoint-biossen hebben inderdaad geen ondersteuning meer voor atapi-apparaten (cd, dvd, zip etc), maar alleen nog maar voor ATA-apparaten (IDE harddisks dus).

pak anders maar een andere hpt-bios.
dit is een leuke site!
http://techjosh.dhs.org/kt7/

• PowerPee
Op donderdag 12 juli 2001 19:24 schreef BBL the 2nd het volgende:
de nieuwste highpoint-biossen hebben inderdaad geen ondersteuning meer voor atapi-apparaten (cd, dvd, zip etc), maar alleen nog maar voor ATA-apparaten (IDE harddisks dus).

pak anders maar een andere hpt-bios.
dit is een leuke site!
http://techjosh.dhs.org/kt7/
even corrigeren: de nieuwste hpt-biossen ondersteunen wél mijn CD-ROM(hij is dus gewoon te zien), maar de windows drivers ondersteunen hem alleen niet. bummer :(

Thanx voor de link, maar-e: 'kan server niet vinden' krijg ik te zien bij het invoeren van de link :?

------> het blijft ***

:)
Pagina: 1