Even iets gemist? Redactie met vakantie?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• be3a18
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-09 17:28
En weer lees ik niks op Tweakers over een grote storing.

Telebankieren bij ABN AMRO lag er een hele avond uit. Ik nét kijken. Helemaal niks op Tweakers...

Alle reacties

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ikvanwinsum
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 05-10 18:06

ikvanwinsum

/dev/null

Redactie met vakantie?
Dat kan wel iets vriendelijker, toch? ;)

Als het nog niet op t.net staat is er een heel mooi linkje om het onder de aandacht van de redactie te brengen: Tip de redactie
Misschien staat het er dan de volgende keer wel op!

U zegt: ‘Alles is toegestaan.’ Zeker, maar niet alles is goed. Alles is toegestaan, maar niet alles is opbouwend.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
We draaien inderdaad een vakantierooster want er is deze dagen veel minder nieuws. De storing heeft uiteindelijk een paar uur geduurd zo te zien. Hooguit dat de oorzaak dan nog interessant kan zijn (maar daar geven banken nooit openheid van zaken over)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er was wel een topic op het forum over, maar dat werd niet gewaardeerd:
Storingen alle banken Nederland

Al bleek het niet alle banken te zijn, maar alleen ABN Amro, ASN en SNS hadden storing. Ik weet niet of het iets met elkaar te maken had.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• be3a18
anandus schreef op donderdag 28 december 2017 @ 09:54:
Er was wel een topic op het forum over, maar dat werd niet gewaardeerd:
Storingen alle banken Nederland

Al bleek het niet alle banken te zijn, maar alleen ABN Amro, ASN en SNS hadden storing. Ik weet niet of het iets met elkaar te maken had.
Dat topic werd door Tweakers afgesloten met de melding "Het forum is niet bedoelt als storings-melder."

M.a.w. dit kun je dus blijkbaar nergens kwijt.

Overigens, de reden van de ietwat harde openingszin is dat Tweakers wel vaker nieuws items mist.

Zo was daar dit jaar de grote storing bij British Airways. Werd wel opgepikt in een topic maar de redactie vond het geen nieuws waardig item.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Even ter beeldvorming:

ING bijna elke storing wordt geplaatst
Rabo bijna elke storing wordt geplaatst

ABN Storing? "Nee niet zo relevant".

Ik snap die strekking niet.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:54
Tweakers trekt geen lijn wanneer ze wel en niet plaatsen. De ene storing komt er wel op de andere niet. Misschien moeten ze hun procedures eens na gaan lopen.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ongeacht de storing / oorzaak; het zou wel eens grappig zijn dat je op https://tweakers.net/submit/ kan zien hoeveel "ideeen" er nog liggen te wachten.

Zeg zeker niet dat alle nieuws geplaatst moet worden en/of dat elke poep en scheet aan (minimale) storing geplaatst moet worden, maar een countertje met "er zijn nog 945 submits voor je", zou ik wel grappig vinden.

Weet de submitter ook meteen dat er een redelijke kans is dat het issue niet over 5 minuten op de Frontpage staat.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• be3a18
MAX3400 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:30:
Ongeacht de storing / oorzaak; het zou wel eens grappig zijn dat je op https://tweakers.net/submit/ kan zien hoeveel "ideeen" er nog liggen te wachten.

Zeg zeker niet dat alle nieuws geplaatst moet worden en/of dat elke poep en scheet aan (minimale) storing geplaatst moet worden, maar een countertje met "er zijn nog 945 submits voor je", zou ik wel grappig vinden.

Weet de submitter ook meteen dat er een redelijke kans is dat het issue niet over 5 minuten op de Frontpage staat.
Je hebt een punt, dat geef ik toe.

Maar ABN Amro is een landelijke bank met volgens mij behoorlijk wat klanten (miljoenen?)

Als British Airways een storing heeft die ook nog eens niet binnen 5 minuten was opgelost hebben duizenden toeristen en zaken mensen daar last van.

Volgens mij worden er nieuws items geplaatst waar beduidend minder mensen last van hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
corset schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:22:
Even ter beeldvorming:

Ik ook niet. Misschien omdat dat helemaal niet de strekking is van Olaf z'n post ;) Zoals gezegd wordt er een vakantierooster gedraaid en is de bezetting dus wat minder. Blijkbaar is het een storing die slechts een aantal uren heeft geduurd, dus dan is nu berichten mosterd na de maaltijd.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:09 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• be3a18
Laten we maar zo zeggen, het blijft mensenwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
be3a18 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:35:

Als British Airways een storing heeft die ook nog eens niet binnen 5 minuten was opgelost hebben duizenden toeristen en zaken mensen daar last van.

Volgens mij worden er nieuws items geplaatst waar beduidend minder mensen last van hebben.
Een nieuwsitem is in mijn ogen toch wel wat anders dan een storingsmelding. Storingen zijn andere websites voor die specifiek gericht zijn op storingen.

Als ze hier elke storing gaan melden van diensten die een groter aantal gebruikers hebben dan komt er geen echt nieuws meer op de site. Wat mij betreft komen storingen alleen nog achteraf op de site als de oorzaak of oplossing nieuwswaarde heeft. (Een hack oid)

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

• be3a18
Deze storing (British Airways) was landelijk in het nieuws. Teletekst, nu.nl, enz. Aangezien het it gerelateerd was, lijkt mij zoiets relevant voor Tweakers op de hoofdpagina. Als dat criterium al niet geldt, wat is dan wel relevant voor Tweakers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoamingZombie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18:18

RoamingZombie

Watching the sheeple...

Sowieso kom ik niet op Tweakers om over simpele storingen te lezen. Daar heb ik andere bronnen voor. Dat soort artikelen negeer ik dus volledig en hoeven van mij helemaal niet geplaatst te worden.

Ninety percent of everything is crap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ik moet zeggen dat ik een random storing niet echt nieuwswaardig vindt.
Elke e-dienstverlende website heeft wel eens een storing. In 90% van de gevallen wordt er niks gezegd over de oorzaak en als die wel gemeld wordt is het vaak niks interessants (we hadden een "switch on the fritz" of iets van die strekking.)

Van mij mogen die meldingen over storingen achterwege blijven, tenzij het écht serieus interessant is (brand in een datacenter, dat hoor je niet vaak. of als er cybercriminelen de oorzaak zijn, al was het maar een simpele DDoS) en/of het langer duurt dan 24 uur.

[ Voor 7% gewijzigd door McKaamos op 28-12-2017 12:15 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Axewi
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:08
be3a18 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:55:
Deze storing (British Airways) was landelijk in het nieuws. Teletekst, nu.nl, enz. Aangezien het it gerelateerd was, lijkt mij zoiets relevant voor Tweakers op de hoofdpagina. Als dat criterium al niet geldt, wat is dan wel relevant voor Tweakers.
Nieuws vind ik relevant voor Tweakers, een doodgewone storing niet.

Waar wil je de grens leggen voor storingen op tweakers? Moeten 100+ users een tip gedaan hebben? Moet de impact > 1miljoen nederlanders zijn? etc.

Af en toe over een storing lezen vind ik prima, helemaal als er wat meer uitleg over de storing of oplossing geplaatst wordt. Maar bij elke storing een item "Bedrijf X heeft storing" + "Update: Storing is opgelost" is wat veel van het goede en voegt eigenlijk ook niets toe.

Nogmaals voor platte storingen zijn andere sites\media.

Als de lat te hoog ligt kun je er nog altijd onderdoor lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:12

Dat kan je hier kwijt ;)
Mooie Features

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17:34
denk dat we allemaal volwassen mensen zijn en zelf wel op de site van een bank kunnen zoeken of er daadwerkelijk een storing is. daarnaast kan je tweakers niet verwijten dat ze niet alles qua techniek op de site zetten, dan wordt het een jungle.

kunnen we ons niet drukker maken om belangrijkere zaken ?

ik vind het meer raar zoals de xbox one x al een tijd gelaunched was en dat tweakers redelijk laat was met een reveiw.. Raar ? ja, ernstig ? nee totaal niet.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:16
corset schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:22:
Even ter beeldvorming:

Even de zoekmachine gebruikt...

nieuws: ABN Amro-klanten hebben last van storing bij internetbankieren - update

nieuws: ABN Amro kampte met storing op website en in app - update

Ze zijn toch wel degelijk te vinden...

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Random storing.. als ik dan het volgende lees:

1.) Compleet overschrijf systeem moest uit
2.) Dubbele afboekingen moeten mensen maar zelf achteraan

dan is het wat meer dan een "random storing".. :+

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 01:49

PcDealer

HP ftw \o/

Er is een newsqueue geweest, zie https://gathering.tweakers.net/forum/find?keyword=newsqueue

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1