Huidige HR-ketel gaat het langzaam aan opgeven. Laatste tijd te vaak de installateur in huis gehad... We hebben nu een Remaha Avanta. Deze moet op korte termijn dus vervangen worden, vraag is door wat?
Uitgangspunten:
- We hebben geen LT radiatoren
- Huis is goed geisoleerd (2006)
- Zonneboiler, vat van 200 liter, 2 vlakke plaat panelen
- Ook zonnepanelen, ruim 4kWp, maar geen stroom 'over' (elektrische auto...)
- minimaal CW4 (wellicht CW5?)
Optie 1.
Ik ben wel tevreden over de Remeha die we nu hebben, dus makkelijkste is deze gewoon vervangen. Maar ik wil als ik iets vervang in huis kijken naar een milieuvriendelijker alternatief...
Optie 2.
Vervangen door een hybride HR-ketel, maar dan loop ik vast... (bomen en bos)
Als ik de website van Remeha goed begrijp, kan ik nu een Tzerra Plus aanschaffen en dan eventueel later daar nog Tzerra HP 40-5C bij aanschaffen? Correct?
Optie 3.
Zijn er wellicht nog andere mogelijkheden waarbij ik in stappen kom tot een goede hybride oplossing of wellicht via een warmtepomp, zonder alle radiatoren te gaan vervangen door LT verwarming?
Uitgangspunten:
- We hebben geen LT radiatoren
- Huis is goed geisoleerd (2006)
- Zonneboiler, vat van 200 liter, 2 vlakke plaat panelen
- Ook zonnepanelen, ruim 4kWp, maar geen stroom 'over' (elektrische auto...)
- minimaal CW4 (wellicht CW5?)
Optie 1.
Ik ben wel tevreden over de Remeha die we nu hebben, dus makkelijkste is deze gewoon vervangen. Maar ik wil als ik iets vervang in huis kijken naar een milieuvriendelijker alternatief...
Optie 2.
Vervangen door een hybride HR-ketel, maar dan loop ik vast... (bomen en bos)
Als ik de website van Remeha goed begrijp, kan ik nu een Tzerra Plus aanschaffen en dan eventueel later daar nog Tzerra HP 40-5C bij aanschaffen? Correct?
Optie 3.
Zijn er wellicht nog andere mogelijkheden waarbij ik in stappen kom tot een goede hybride oplossing of wellicht via een warmtepomp, zonder alle radiatoren te gaan vervangen door LT verwarming?