Vraag

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Ik zoek een methode om uit een Postvak In de e-mailadressen te filteren die iets gemaild hebben.

Dit ivm een collega die gaat vertrekken en we willen zijn klanten laten weten dat hij gaat vertrekken.
Het liefste willen we alleen unieke e-mailaddressen hebben.

Er is al gekeken om bestanden te exporteren maar dan krijg ik alle volledige mailtjes incl. inhoud mee.
Op youtube en google kom ik met de zoektermen alleen op het exporteren van mailboxen.

Is er een manier, of moeten gewoon door de postvak in heen scrollen?

Beste antwoord (via Zaratrass op 28-12-2017 09:30)

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Je moet geen bestanden exporteren, je kunt beter naar een CSV exporteren. Je kunt vervolgens kiezen welke velden je allemaal wilt meenemen. Als je alléén 'Van: (adres)' als veld meeneemt krijg je best een mooi lijstje volgens mij :)

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• Carpento
  • Nu online
Je moet geen bestanden exporteren, je kunt beter naar een CSV exporteren. Je kunt vervolgens kiezen welke velden je allemaal wilt meenemen. Als je alléén 'Van: (adres)' als veld meeneemt krijg je best een mooi lijstje volgens mij :)

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-09 12:12
Carpento schreef op donderdag 28 december 2017 @ 08:42:
Daar hoopte ik al op, ik heb een mooi lijstje.

Nu een oplossing zien te vinden hoe ik naam en email in 2 verschillende kolommen kan krijgen.
Oplossing gevonden om het te scheiden: https://superuser.com/que...-csv-with-commas-in-excel

• Carpento
  • Nu online
Dat soort narigheid met komma's vereist nog weleens een beetje creativiteit, ja. Mooi om te lezen dat dat ook goed gekomen is :)