Homecinema 5.1 samenstellen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Koster
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 07-03-2022
Hallo,

Ik ben bezig een homecinema 5.1 setje samen te stellen voor in de huiskamer. Huiskamer is 6 bij 5 meter en de hoogte is 4 meter.

Enkele beperkingen:
- Versterker mag niet te groot zijn (TV meubel, pas gekocht door mijn vrouw en dat gaat echt niet weg, is de diepte daarvan maar 37 cm, hoogte en breedte geen probleem).
- Achterluidsprekers moeten draadloos zijn (omdat ik geen mogelijkheid heb om luidsprekersnoer netjes weg te werken).

Wat ik op het oog heb:
- HEOS AVR 5.1-kanaals AV receiver
- Voor: 2x Bowers & Wilkins 704 S2 of de 703 S2 vloerstaande luidsprekers
- Midden: 1x Bowers & Wilkins HTM72, een compacte center luidspreker
- Achter: 2x Denon Heos 3 luidsprekers

Ik heb wel vraagtekens of de HEOS AVR krachtig genoeg is om bovenstaande Bowers & Wilkins 704 S2 of de 703 S2 aan te sturen.
Specs: HEOS AVR
- Power Output (8 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.1% 2ch Drive) = 50 W
- Power Output (4 ohm, 20 Hz - 20 kHz, 0.1% 2ch Drive) = 100 W
Specs: Bowers & Wilkins 704 S2
- Aanbevolen versterkervermogen: 30 W - 150W bij 8 Ω bij niet-vervormd programma
Specs: Bowers & Wilkins 703 S2
- Aanbevolen versterkervermogen: 30 W - 200W bij 8 Ω bij niet-vervormd programma

Alle tips zijn welkom om dit homecinema 5.1 systeem te optimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:16

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Tenzij je heel exotische merken van speakers en versterkers op elkaar wilt aansluiten, maakt Ohm en Watt helemaal niks uit. Alles past op elkaar. :)

Denk even goed aan wat je allemaal wilt aansluiten op je versterker of receiver. Handig is om in elk geval 1 en liever 2 extra hdmi-aansluitingen te hebben. Dat voorkomt teleurstellingen als je ineens een nieuw apparaat wilt aansluiten. Denk bij hdmi in elk geval aan dat hij 2.0a of 2.0b ondersteunt. 2.1 komt eraan, maar dat is voor 4k en dergelijke nog niet perse nodig. Als je een set los samenstelt, moet je de prijs van de bekabeling er nog bij rekenen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:10
@Rene Koster heb je ook gekeken naar de power output van de heos bij 5.1 gebruik? Ik kan het op de site niet vinden en dat zegt wellicht al genoeg.
Ik vind de 50 watt al niet veel voor de speakers die je wilt aansluiten.
Het gaat overigens allemaal prima werken hoor. Op hoog vermogen / hard spelen zal het alleen eerder gaan vervormen.
Voor wat extra leesvoer over noodzakelijke / gewenste vermogens: http://web.archive.org/we....com/rmaf/workshop5.shtml

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je 37 cm diepte nekt je al. Ga je nooit goed weggewerkt krijgen tenzij je er de achterwand uit sloopt. Iets met stugge kabels die je niet lekker aangesloten krijgt (HDMI bijvoorbeeld) en een paar draaiknoppen die aan de voorkant uitsteken.
De Denon X####H modellen zijn allemaal HEOS maar allemaal net zo diep als een reguliere Denon receiver. Past met een deurje dicht niet in een Ikea Besta die binnenwerks 38cm is. Jouw kastje zal binnenin minder diep zijn. Dus kun je je vrouw nog inruilen? :P

Verder: wattages enzo hoef je idd niet naar te kijken. Wat Jorgen al zegt dus. Tenzij je grenzen op gaat zoeken maar dat ga je niet.

Tot slot: die draadloze speakers hebben wel een stopcontact nodig, want eigen versterker. Hou daar ook rekening mee

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

The Eagle schreef op donderdag 28 december 2017 @ 11:44:
Je 37 cm diepte nekt je al. Ga je nooit goed weggewerkt krijgen tenzij je er de achterwand uit sloopt. Iets met stugge kabels die je niet lekker aangesloten krijgt (HDMI bijvoorbeeld) en een paar draaiknoppen die aan de voorkant uitsteken.
De Denon X####H modellen zijn allemaal HEOS maar allemaal net zo diep als een reguliere Denon receiver. Past met een deurje dicht niet in een Ikea Besta die binnenwerks 38cm is. Jouw kastje zal binnenin minder diep zijn. Dus kun je je vrouw nog inruilen? :P
^^Dát.

Lekker dat je vrouw ongevraagd een kaboutstermeubeltje koopt voor de nieuwe mini-installatie.
Laat zij daar dan ook maar een 5.1 smurfensetje bij verzinnen dat in dat meubeltje moet gaan passen, maar dat natuurlijk niet bestaat.
En anders inderdaad wieberen dat onhandige weiv. O-)

Toen ik het bericht eerder las, dacht ik al welke fabrikant verzint zoiets nu??
Misschien is het een ongebruikelijke workaround, maar je kunt natuurlijk ook twee van deze meubeltjes met de ruggen tegen elkaar zetten, met 2x37cm heb je dan een aardige diepte. :+

Mijn eigen Besta is trouwens 60cm diep, buitenwaarts gemeten, daar past eigenlijk alles met gemak in.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2017 15:07 ]

Verwijderd

@The Eagle Ik heb bij al mijn meubels, of het paste of niet, altijd de achterwand eruit gesloopt. Zoveel beter voor de koeling van je mooie reciever. En je kan kopen wat je wil wat je zegt.

@Rene Koster Ik speel hier al 15 jaar met B&W's in combo met een Marantz. Ik loop nog steeds weg met die dingen maar voor speakers geldt altijd .......GA LUISTEREN! Jouw smaak hoeft niet de mijne te zijn. Overigens is je set nu 5.0 zonder sub, maar met goede vloerstaanders is dat geen probleem. Ik heb er ook geen en mis dat ding nooit. Ik blaas mijn kamer uit op deze manier met genoeg bas. En ik zou nooit draadloos gaan werken. Kabel is altijd stabieler. Beetje inventief zijn kan je die dingen echt wel netjes wegwerken.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2017 15:15 ]

• Rene Koster
@Jorgen Op https://www.homecinemamag...-bowers-wilkins-700-serie had ik een mooi review gelezen en daar wordt benadrukt dat een AV-receiver die (echt) per kanaal wat extra vermogen bezit een aanrader is. Ook bij de minpunten staat 'een betere receiver is een must'.
De HEOS AVR 5.1-kanaals AV receiver is niet helemaal wat ik wil hebben, maar past wel in het TV meubel (voorkeur ging uit naar Denon avr-x3400h of avr-x4400h).
Vandaar mijn vraag of de HEOS AVR krachtig genoeg is voor de luidsprekers.

@The Eagle Ik zat er ook al aan te denken om de achterwand eruit te slopen om meer ruimte te krijgen, om een echte receiver er in te zetten. Maar dan zit ik nog steeds met het probleem om de achterluidsprekers bedraad aan te sluiten. Mooie holle design plinten om het luidsprekersnoer weg te werken heb ik nog nergens kunnen vinden. Van de huiskamer zijn pas alle muren glad gestuct/geverfd en dat ziet er nu heel erg strak uit. Plinten maken het niet mooier.
De enige mogelijkheid is om gaten te boren door mijn plavuizen heen naar de kruipkelder, maar dat is ook wel een dingetje.
En stopcontacten heb ik genoeg (elke hoek 3 stuks) voor de 'draadloze' luidsprekers.

@Musicmasters Ik heb de voorluidsprekers beluisterd (stereo) en het was geweldig, maar helaas niet tezamen met de HEOS AVR receiver, de B&W center luidspreker en de HEOS 3 achterluidsprekers. Dat was helaas niet mogelijk.
En ik heb nog een Rel Q150E MK 2 subwoofer van mijn vorige home cinema set over, die ik waarschijnlijk zal houden voor mijn toekomstige home cinema set.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@Rene Koster Je gebruikt bijna nooit het volle vermogen, tenzij je wellicht je eigen dedicated bioscoopruimte wilt inrichten. Ik heb zelf een Marantz SR7011 en als ik op 60% speel, dan is het al keihard met films en muziek en dan maak ik gebruik van heel fatsoenlijke speakers (Focal Aria 926). En wat is beter? Meer vermogen? Meer of juist minder Ohm? Het zegt allemaal niet zoveel omdat het in laboratoriumomstandigheden wordt gemeten die totaal niet representatief zijn voor de werkelijkheid. Zie het als het verbruik van je auto. De fabriek zegt 1:16 in de stad en 1:21 op de snelweg. Jij haalt nooit meer dan 1:12 en 1:18. Wat ik zou doen bij het uitzoeken van een receiver is ontzettend simpel:

1) Hoeveel speakers wil je aansluiten? in het geval van homecinema kies je 5.1 (én hoger, want een 7.1, etc. speelt ook gewoon 5.1)
2) Hoeveel hdmi-aansluitingen heb je minimaal nodig +1 of +2
3) Welke dingen moet hij zeker kunnen? Heos, Spotify, TuneIn, platenspeler aansluiten, etc
4) filter op je budget
5) kijk nu enkel nog naar de verschillen tussen de receivers die overblijven.
6) kies welke je het meeste aanspreekt en vergeet Watt en Ohm

Tussen klankkleur van receivers en/of versterkers zit nagenoeg geen verschil, tenzij je het vraagt aan een audiofiel, maar die geloven ook dat je dure kabels nodig hebt. (En dat is ook absoluut niet zo!) Het enige dat zorgt voor het verschil zijn je speakers. (Of eventueel een equalizer) Tussen een Sony, Denon of NAD zou met dezelfde speakers geen verschil mogen zitten. Als je dan toch iets hoort, dan komt het omdat hij harder of zachter speelt, of dat je het in een andere ruimte beluistert en dan is het de akoestiek en niet de techniek.

[ Voor 19% gewijzigd door Jorgen op 29-12-2017 19:27 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:10

FeaR

In GoT we trust

Rene Koster schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:37:
@Jorgen Op https://www.homecinemamag...-bowers-wilkins-700-serie had ik een mooi review gelezen en daar wordt benadrukt dat een AV-receiver die (echt) per kanaal wat extra vermogen bezit een aanrader is. Ook bij de minpunten staat 'een betere receiver is een must'.
Pure nonsens die daar staat. 84, 87 en 89 dB zijn zeker geen extreme waardes waarom je opeens een krachtige(re) receiver nodig zou hebben. Het zijn nog steeds waardes die ik gewoon normaal zou noemen en zeker niet speciaal. En dat is alleen gekeken naar de gevoeligheid. De weerstand van de speakers is helemaal behoorlijk standaard. Als er nu waardes staan van een gevoeligheid van (ruim) onder de 80 dB en een nominale weerstand van 2 Ohm dan hebben we het ergens anders over. Dat soort kreten in een review zetten maakt het voor het gevoel een hele aparte speaker wat helemaal niet is.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

@Jorgen Ik heb zelf een Marantz SR7011 en als ik op 60% speel, dan is het al keihard met films en muziek

Ja duh.....en hoeveel vermogen heeft die bak van jou ook alweer? ;) Voeding van een amp doet heel veel. Ik moet echt niet zo'n 50 Watt dun plat ding van Marantz hebben. Weet zeker dat ik het verschil tussen die dijk van een receiver van jou en zo'n low budget ding van Marantz er echt wel uit haal. En jij ook, anders had je wel een van €350,- staan lijkt me.

@Rene Koster Als ik 15 jaar geleden al mooie geschikte plinten kon vinden kan jij dat nu toch ook? Ok, ik heb bij leggen van mijn parketvloer toen ook al een gleuf gefreest maar een stuk moest ook langs de muren.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-12-2017 21:10 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:04:
@Jorgen Ik heb zelf een Marantz SR7011 en als ik op 60% speel, dan is het al keihard met films en muziek

Ja duh.....en hoeveel vermogen heeft die bak van jou ook alweer? ;) Voeding van een amp doet heel veel. Ik moet echt niet zo'n 50 Watt dub plat ding van Marantz hebben. Weet zeker dat ik het verschil tussen die dijk van een receiver van jou en zo'n low budget ding van Marantz er echt wel uit haal. En jij ook, anders had je wel een van €350,- staan lijkt me.
Goed, dan hebben we het over vermogen en dat noemde ik al. Maar dat zegt helemaal niks over kwaliteit. En daar zijn we het toch allemaal al over eens?

Verwijderd

Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:06:
[...]

Goed, dan hebben we het over vermogen en dat noemde ik al. Maar dat zegt helemaal niks over kwaliteit. En daar zijn we het toch allemaal al over eens?
En toch zweer ik bij Marantz. Zal de ervaring zijn.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:13:
[...]

En toch zweer ik bij Marantz. Zal de ervaring zijn.
Dat zal heel goed kunnen, want niet elk apparaat zit goed in elkaar. Onkyo had HDMI-problemen, andere merken weer wat anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Jorgen schreef op donderdag 28 december 2017 @ 20:48:
...Ik heb zelf een Marantz SR7011 en als ik op 60% speel, dan is het al keihard
Wel verneukeratief om te stellen dat je op 60% speelt als je iemand wilt vertellen dat vermogen niets uit maakt. 60% van het volume is namelijk alles behalve 60% van het vermogen. De stappen die een receiver van 50 Watt naar 100 Watt maakt merk je pas aan de laatste slag van de volumeknop. En dan nog gaat het voor jouw gevoel niet meer harder omdat je die stap van 50 naar 100 Watt niet op te vangen is voor je oren.

Nee, je neemt een hogere serie receiver voor opties die lagere series niet hebben. Denk aan een hogere versie van - in het geval van Denon - Audyssey, eventueel meer ondersteuning voor Zone 2, meer ingangen van een bepaald type, er cetera. Ik heb het hier allemaal gehad, van een instap Sony tot een high end Denon met losse eindversterkers en het brengt zeker meer opties maar niet meer geluid door het vermogen. Het geluid is wel anders doordat Audyssey XT ruk was en XT32 een stuk beter zijn werk doet in mijn situatie.

Overigens zou ik 100% zeker wel een subwoofer meenemen in de lijst. Naar mijn mening is een subwoofer altijd een aanvulling. Het is alleen de vraag of er ruimte is in het budget. Een goede subwoofer (inclusief plaatsing en afstelling) kan je set maken maar een slechte kan de gehele set breken.

Edit:
Voordeel van de HEOS AVR is wel dat er een Klasse D versterker in zit. Die worden lang niet zo warm (meer efficiëntie) dan A/B wat Marantz en Yamaha in hun slimline receivers gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door FeaR op 28-12-2017 21:21 ]

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

@FeaR Wellicht dan niet helemaal goed omschreven, maar dat is wel wat ik bedoelde. Ik heb de SR7011 inderdaad vanwege HEOS, Atmos, veel HDMI-aansluitingen, en de rest.

Wat ik bedoelde, is dat ik nog ver van het volle vermogen afspeel en dan al veel geluid heb. Vermogen zegt dus niet zoveel en zoals jij vaak ook zegt, kan je met een paar Watt al je kamer vullen.

Verwijderd

@Jorgen Werkt die app van Marantz nu fijn als mediaplayer van je NAS? En werkt Tune in? Heb nu nog een Bluesound maar mijn receiver komt na 15 jaar ook wel op leeftijd en ben ook eens aan het rondneuzen. Nee, kaap het topic niet, maar we zijn nu toch bezig.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

muziek van mijn NAS draai ik eigenlijk nooit direct via de Marantz, aangezien ik dan Spotify luister. TuneIn werkt prima. Ik heb een paar HEOS-favorieten ingesteld en die kan ik vrij eenvoudig selecteren. Zowel via het display van mijn tv, als via het display op de Marantz zelf.

• The Eagle

The Eagle

Even wat mogelijke verwarring de kop in drukken - en ik hoop dat iedereen dit leest :)
Denon heeft
1) de standaard AVR's (AVR X#### W lijn);
2) de AVR's met Heos ondersteuning (AVR-X#### H lijn);
3) een aparte HEOS AVR: https://www.denon-hifi.nl/nl/heos/heos-avr

Als ik @Rene Koster goed lees denkt hij over aankoop van de laatste, de echte HEOS AVR dus.

Ik heb naar de specs van dat ding gekeken en het ziet er mooi uit, maar als home cinema receiver is het het eigenlijk net niet. Ik mis vooral de Audissey voor het inregelen van de installatie op de ruimte - iets wat de andere twee lijnen wel hebben.
Die HEOS AVR zal wel passen in het meubel, echter de andere receivers zijn wat plomper en passen dus niet of nauwelijks, tenzij je de achterkant uit het meubel sloopt.

Persoonlijk zou ik naar en AVR-X#### H kijken - dan heb je ook de HEOS voor de rears en echt veel meer waar voor je geld. Rears zijn dan nog steeds draadloos mogelijk, maar je hebt wel een fully fledged receiver ipv een design muziekdoosje :P

Daarnaast: snap dat je nu alles strak afgewerkt hebt, maar het een hoeft het ander niet in de weg te staan. Kabels kun je ook mooi sleeven bijvoorbeeld, kan er heel professioneel en strak uitzien, zeker icm een paar mooie stands :) Twee simpele rode dropveters kan uiteraard ook als je wilt :P
Uiteraard jammer dat je daar nu pas achter komt en niet al eerder voorbereidt hebt bij de bouw, maar het is niet anders.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Rene Koster
Oké, de HEOS AVR 5.1-kanaals AV receiver zou dus geen probleem moeten zijn, maar welke luidsprekers zijn aan te raden voor in mijn huiskamer van 6 bij 5 meter? De B&W 703S2 of de 704S2? Zou je het verschil merken in zo'n kleine ruimte?

En welke draadloze HEOS luidsprekers zou de voorkeur hebben voor achter? HEOS 1, HEOS 3, HEOS 5 of de HEOS 7? (De HEOS 1 en de HEOS 3 hebben een standaard, wat wel mijn voorkeur heeft).
Zelf vond ik dat de achterluidsprekers maar zelden gebruikt werden, een beetje voor de bijgeluiden.

Nog wat achtergrondinformatie: mijn vorige 5.1 home cinema set was samengesteld uit een Denon Receiver avr3806, 2x Kef IQ 7 voor, KEF IQ6C center en 2x Kef IQ 5 achter, Rel Q150E MK 2 subwoofer, in 2004 gekocht. Prima spul, was ook niet goedkoop maar wel veel plezier aan gehad. Waarom doe ik het weg? De kleur Dark Apple staat niet meer bij onze nieuwe meubels en de receiver is verouderde technologie met wat ze tegenwoordig allemaal kunnen.

• Rene Koster
@The Eagle Klopt, de echte HEOS AVR is degene die ik op het oog heb. Precies wat jij zegt 'het is het eigenlijk net niet' en 'een design muziekdoosje', hetzelfde gevoel heb ik ook daarover. Maar het past wel in mijn meubel.

Van kabels sleeven had ik nog nooit gehoord. Gelijk in verdiept, maar het is het ook net niet. Je ziet toch de kabel lopen langs de muur.

Helaas lagen de plavuizen er al en ik had sleuven in de muren kunnen slijpen voor de luidsprekerskabels, maar mijn vorige luidsprekerkabels waren netjes weggewerkt onder holle plinten van hout. En ik dacht dat er wel moderne/design plinten te koop waren, maar helaas.
Achterluidsprekers zullen wel draadloos worden van HEOS, anders zou ik wel de achterluidsprekers van B&W 700 serie kopen (is bedraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Het past in je meubel ja, maar inregelen op je kamer kun je dus vergeten. Prioriteiten stellen heet dat ;)
Kennelijk gaan looks bij jou en je vrouw boven alles. Prima, maar dan wordt je keuze beperkt en mag je portemonnee open.

Speakers moet je horen. Als jij Kef gewend bent, ga je B&W heel anders vinden klinken. Heeft niks met je huiskamer te maken maar alles met je oren. Dus ga luisteren en koop niks blind. Maar als ik het goed heb is het eigenlijk alleen de kleur van je speakers die niet meer past. Dan zou ik zeker naar Kef ook luisteren en ze naast B&W zetten.

Btw: als je zelf als laatste gereageerd hebt en iets wilt toevoegen, graag je laatste post wijzigen ipv een nieuwe maken. Dat laatste wordt gezien als onnodig kicken van je topic / aandacht vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flam
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11-09 16:08
Ik ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuw setje en had ong. dezelfde setup op het oog als @Rene Koster.
Zover ik heb begrepen is wireless sub en rear alleen mogelijk op de HEOS AVR en niet op een AVR-X#### H.
Ik kan helaas de website niet meer terugvinden waar ik dit gelezen heb maar als ik de Denon website lees, wordt deze optie alleen bij de HEOS AVR beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Koster
@flam Klopt wat je zegt, zie http://denon-nl.custhelp....-een-av-receiver-met-heos
Dus deze mogelijkheid valt ook af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:46

JvS

Ik heb hem zelf ook

Rene Koster schreef op donderdag 28 december 2017 @ 22:27:
Oké, de HEOS AVR 5.1-kanaals AV receiver zou dus geen probleem moeten zijn, maar welke luidsprekers zijn aan te raden voor in mijn huiskamer van 6 bij 5 meter? De B&W 703S2 of de 704S2? Zou je het verschil merken in zo'n kleine ruimte?
Ja als je het verschil hoort bij de winkel, hoor je het verschil ook thuis. Het kan thuis wel enorm anders klinken, omdat je eenvoudigweg een andere ruimte hebt. Maar een kleine ruimte maakt het niet nutteloos om een goede speaker neer te zetten. Daarnaast vind ik 5x6 nou niet echt klein :o.

Opname, speakers, akoestiek (ruimte dus) bepalen het geluid. Al die drie de schakels uit de geluidsketen vervormen het geluid enorm. Alles wat ertussen zit is geneuzel in de marge. Ook een versterker. Die moet het gewoon goed doen en binnen z'n macht spelen (en dat doen alle versterkers die in dit topic genoemd zijn met alle speakers die hier genoemd zijn).

Speakers zijn hét belangrijkst voor het geluid (met akoestiek, maar daar heb je meestal slechts minimaal invloed op) . Dus kies gewoon de speaker die jij het mooist vindt klinken. Dat is altijd verstandig.

Perfect zou zijn om zowel de 703 als de 704 eens thuis neer te zetten en daar naar het veschil te luisteren. Dan weet je het zeker.

[ Voor 5% gewijzigd door JvS op 29-12-2017 19:25 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Koster
@The Eagle Sorry, wist ik niet dat ik moest wijzigen ipv reageren. Bedankt voor de tip.

En het tv meubel hoort bij een hele serie meubels die mijn vrouw gekocht heeft voor de huiskamer en tezamen in het interieur past. Ze had wel de breedte gemeten van mijn receiver maar niet de diepte en ze had aangenomen dat in een tv meubel je apparatuur wel zou passen.

Vandaag naar Hifiklubben geweest en weer een aantal luidsprekers gehoord. De B&W 700 serie klinkt echt mooi, ik ben er helemaal weg van. Ook even in een aparte kamer gezeten en geluisterd naar een 3.1 en 5.1 opstelling. Bij 3.1 is toch duidelijk hoorbaar dat je geluid mist achter je.

Wat me wel verraste, is dat het luidsprekersnoer heel smal is dat ze gebruiken in de winkel. Het luidsprekersnoer wat ik in gedachten had (en gebruikte) is meer dan een centimeter breed. Dit toont perspectief voor mij. De plavuizen liggen niet tegen de muur en deze kier is afgekit. Ik zou de kit kunnen weghalen en het smalle luidsprekersnoer erin kunnen laten verdwijnen en daar weer over heen kitten. Dan komen mijn bedrade achterluidsprekers toch weer in beeld.

Van de week ga ik een gedeelte van mijn achterwand eruit zagen van het tv meubel. Dan zie ik hoeveel ruimte ik precies heb om een receiver te plaatsen.
In de winkel de AVR-X4400H opgemeten met kabels, de diepte was 41 centimeter. De AVR-X3400H werd mij afgeraden ivm te weinig vermogen??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Rene Koster schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:53:
De AVR-X3400H werd mij afgeraden ivm te weinig vermogen??
Eerder meer marge op de AVR-X4400 dan op de AVR-X3400...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Koster
@FeaR Ik had dezelfde gedachte als jij, op de duurdere verdienen ze meer. Ik vind de AVR-X3400 al goed genoeg voor mijn setje.
Helaas hadden ze de HEOS AVR 5.1-kanaals AV receiver niet in de winkel staan, dus deze heb ik niet kunnen testen. Mag binnenkort weer een keertje terugkomen om deze receiver te beluisteren met de B&W 700 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene Koster
Ik wil nog even reageren wat ik uiteindelijk beslist heb, want het moest wel passen in mijn tv-kastje. En uiteindelijk toch wel gekozen voor luidsprekersnoer ipv draadloos.

AV-Receiver Marantz SR5012 (voor de center -en achterluidsprekers)
Eindversterker Rotel RB1552 mk2 (voor de beide voorluidsprekers)
Centerspeaker B&W HTM72
2x Voorluidsprekers B&W 703 S2
2x Achterluidsprekers B&W 707 S2

Totale schade €7000,- (kon mijn oude luidsprekers en versterker inruilen waardoor er nog eens €1400,- van de prijs afging).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLLRS
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 05-03 20:25
Rene Koster schreef op dinsdag 6 februari 2018 @ 23:24:
Ik wil nog even reageren wat ik uiteindelijk beslist heb, want het moest wel passen in mijn tv-kastje. En uiteindelijk toch wel gekozen voor luidsprekersnoer ipv draadloos.

AV-Receiver Marantz SR5012 (voor de center -en achterluidsprekers)
Eindversterker Rotel RB1552 mk2 (voor de beide voorluidsprekers)
Centerspeaker B&W HTM72
2x Voorluidsprekers B&W 703 S2
2x Achterluidsprekers B&W 707 S2

Totale schade €7000,- (kon mijn oude luidsprekers en versterker inruilen waardoor er nog eens €1400,- van de prijs afging).
En nog tevreden, na enkele maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benniec
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-03-2023
Ben ook wel benieuwd..
Pagina: 1