Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

NFC-chip kopiëren met smartphone?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nieksvd
  • Registratie: maart 2017
  • Laatst online: 08:11
Op mijn school worden printers & kluisjes bediend met de schoolpas (dwz; je houdt hem ervoor en het kluisje gaat open / je houdt de pas voor het apparaat en je kunt printen).
In deze schoolpassen zitten NFC-chips.

Nu heb ik de neiging om dat ding enorm vaak te vergeten, maar laat mijn Galaxy S7 nou net over NFC beschikken.

Is het mogelijk om de pas te lezen en als het ware te imiteren om zo met mijn telefoon de kluisjes en printer te gebruiken? (Ook om er stoer uit te zien en om de systeembeheerders eens raar op te laten kijken, oeps)

Verschillende apps beloven dit te doen, maar er is zover ik gezocht heb geen echt goede.
Het internet staat vol met vergelijkbare vragen, maar die zijn allemaal 'opgelost' in 2015; niet echt een uitgangspunt.

Ik doe eigenlijk ook maar wat

Alle reacties

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
sowieso kan je eerst eens kijken of je telefoon uberhaubt je NFC tag KAN lezen..

mijn NFC bankpas krijg ik wel data uit.. ( iban etc :P ) maar de NFC tag voor de toegang van het gebouw waar ik woon niet :)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja, het kan (gedeeltelijk) afhankelijk van het type en eventuele encryptie & unique keys.

Nee, het is er niet voor om er stoer uit te zien of "grappig" de printer te gebruiken. Mocht je een mogelijkheid hebben om toch de printer te gebruiken of een kluisje te openen, ben je volgens mij, verplicht dit te melden bij de schoolleiding.
quote:
SMSfreakie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:28:
sowieso kan je eerst eens kijken of je telefoon uberhaubt je NFC tag KAN lezen..

mijn NFC bankpas krijg ik wel data uit.. ( iban etc :P ) maar de NFC tag voor de toegang van het gebouw waar ik woon niet :)
Hier andersom; ik zou de toegangspas van werk kunnen dupliceren maar het nut daarvan is echt 0; slagboom en voordeur...

MAX3400 wijzigde deze reactie 27-12-2017 22:29 (40%)

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SMSfreakie
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online
Gok dat ze hier voor de deuren net een andere smaak gebruiken.. maar goed ik dacht ook ach zou handig zijn als het kon op de foon.. voor als je toch eens dat ding vergeet... al sta ik dan nog voor de volgende dichte deur welke nog een gewone sleutel gebruikt :-)

Dell E6440, Dell E6440, Custom homeserver C2750 based, Custom HTPC j4205 Based

• Ad de Jong
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 09:44
Misschien een telefoonhoesje nemen waar je ook wat pasjes in kwijt zou kunnen een optie?
2 vliegen in 1 klap, je telefoon (redelijk) beschermt en je hebt (oa) dat pasje altijd bij :p

Edit: voorbeeldje van 2 seconden Google.

Ad de Jong wijzigde deze reactie 27-12-2017 22:42 (47%)

Mijn profiel op Discogs

• nieksvd
quote:
MAX3400 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 22:28:

Nee, het is er niet voor om er stoer uit te zien of "grappig" de printer te gebruiken. Mocht je een mogelijkheid hebben om toch de printer te gebruiken of een kluisje te openen, ben je volgens mij, verplicht dit te melden bij de schoolleiding.
Het gaat enkel om mijn eigen kluisje en mijn eigen 'account' om te printen; zonder kwade bedoelingen (andermans kluisje openmaken) dus. Then again, melden bij de schoolleiding zal sowieso wel moeten, maar als je enkel je telefoon als pas gebruikt is er toch weinig aan de hand?
De printers gebruiken een tegoed dat gekoppeld staat aan jou als leerling. Ik ga er in dit geval vanuit dat als ik mijn telefoon zou gebruiken om te printen, dat tegoed gewoon gebruikt wordt.

Uitgaande van de reacties kan ik dus wel proberen de tag te lezen; een kwestie van NFC inschakelen en tegen elkaar aan houden of is daar een app voor nodig?

• nieksvd
https://imgur.com/a/Dyuvd
Het resultaat.

Een andere app was wel in staat de kaart te lezen; deze vereiste wel roottoegang om te werken. Op mijn oude telefoon was dat ingeschakeld, maar dat wil ik met deze liever niet riskeren.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True