Beovox RL 6000 aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
Ik ben recent verhuisd en heb toen van mijn ouders hun oude speakers (2 stuks) gekregen, nl de B&O Beovox RL 6000(type 6522).
speakers speaker
Ik wil deze graag aansluiten, maar de luidsprekerkabels die ik erbij kreeg eindigd op een 2pins-DIN aansluiting.kabel
Ik heb begrepen van mijn ouders dat de luidsprekers een ingebouwde versterker hebben, en ik kan mij nog herinneren dat zij de speakers rechtsstreeks op de (B&O) radio/CD-tuner hadden aangesloten.
Nu wil ik graag deze set speakers op mijn TV (Samsung UE37D6320) of TV-ontvanger (merk: arris, via KPN) aansluiten, meest makkelijk zal via de 3,5mm jack zijn.

Wat ik wil weten is of ik inderdaad deze speakers, en dan liefst allebei tegelijk, op een 3,5mm jack uitgang kan aansluiten zonder dat een versterker nodig is. Zo ja, zijn er dan connectoren die ik hiervoor kan gebruiken of heb ik dan luidspreker kabel nodig die ik op een 3,5mm jack plug aansluit. En kan je dan een splitter o.i.d. gebruiken om de speakers tegelijk op 1 bron aan te sluiten?

Ik heb al via google geprobeerd om:
- te vinden of de speakers inderdaad versterkers bevatten en dat lijkt zo te zijn
- manieren te vinden om die 2pins-DIN(duurde al even om erachter te komen dat ze zo heten) ergens op aangesloten te krijgen, maar krijg alleen maar male connectoren. Het lijkt wel of dit niet of nauwelijks meer gebruikt wordt.

[ Voor 4% gewijzigd door Megupe op 27-12-2017 21:50 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:30
Nee, deze speakers hebben een losse versterker nodig, hebben dus geen ingebouwde versterker.
Die 2 pins stekker word tegenwoordig niet meer gebruikt, dus daarvan zou je dan de stekkers af kunnen knippen en alsnog gebruiken.

Overigens staat er al bij de link die je zelf geeft dat het om "passive" speakers gaat ;)

[ Voor 17% gewijzigd door remsie op 27-12-2017 21:56 ]

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:13
remsie schreef op woensdag 27 december 2017 @ 21:55:
Nee, deze speakers hebben een losse versterker nodig, hebben dus geen ingebouwde versterker.
Die 2 pins stekker word tegenwoordig niet meer gebruikt, dus daarvan zou je dan de stekkers af kunnen knippen en alsnog gebruiken.

Overigens staat er al bij de link die je zelf geeft dat het om "passive" speakers gaat ;)
Dank je, dat wordt dus een losse versterker kopen en de kabel monteren op 3,5mm jacks als ik het goed begrijp?
Als ik dit systeem ga gebruiken dan.

• RopVogels
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:58
Hallo Megupe,
Heb je ze al in gebruik genomen? Anders moet je eens googelen op Beocreate, een ideetje van B&O en Hifiberry..
gr R

• RopVogels
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 08:58
Hier is het forum niet voor.

[ Voor 84% gewijzigd door FeaR op 30-08-2018 18:36 ]

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:57
@Megupe waarom zou je de kabels op 3,5mm jacks monteren? De meeste versterkers accepteren gewoon gestript draad. Sommige oudere versterkers wellicht ook din stekkers (zoals die er nu aan zitten). Banaanpluggen komen ook wel voor. Maar 3,5mm is meer voor koptelefoons.

Mooie speakers trouwens.

[ Voor 4% gewijzigd door blissard op 30-08-2018 22:14 ]

Pagina: 1