"writing to cd failed"

Pagina: 1
Acties:

• MinddiggerNL
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-04 22:40
Hoi,

Een kennis van mij heeft problemen met het branden van cd's onder clone cd. Dit is de foutmelding die hij krijgt nadat het ding net begonnen is met branden van een muziek cd waarvan het image overigens al op de hd stond en er dus NIET van cd naar cd wordt gekopieerd:

"writing to cd failed: UNIT ATTENTION: power on, reset, or bus device reset occured (6:0x29:0x00)"

Toen hij dus terug kwam en deze melding op het scherm stond, viel hem ook op dat de windows cdplayer openstond :? Beetje vreemd dat ie dat doet terwijl ie een muziek cd aan het fikken is, niet?

Iemand een idee waar we naar kunnen kijken voor de probleemoplossing?

Alvast bedankt,

Timothée

Verwijderd

probeer is een ander programma, misschien dat je daar een duidelijker foutomschrijving krijgt (of helemaal niet meer :)), cd creator, winoncd, nero.

ik zou het zo gauw niet weten anders

• MinddiggerNL
ja zover was ik ook al gekomen, heb ik hem al doorgegeven...maar nog iemand een ander idee wat de oorzaak kan zijn?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-04 22:35
"auto insert notification", of in de nederlandse windows "automatisch bericht bij opstarten" aangevinkt ???

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• MinddiggerNL
volgens mij wel...maareh..hij mag/kan toch niet de muziek cd aan het bekijken zijn terwijl hij hem nog aan het branden is :?

• MinddiggerNL
Nou ben ik dus weer...ik heb de brander eens even mee naar huis genomen om hem hier te testen. Met mijn eigen philips cdd 3610 heb ik nog nooit problemen gehad dus leek het me goed deze brander eens op mijn pc te testen.

Ik heb inmiddels uitgevonden dat de cdd4401 identiek is aan de PCRW404 en ik heb ook al de nieuwste firmware van packard bell/philips erin gezet (hij komt nl. uit een packard bell).

Het is heel vreemd maar ik kan nog niet echt een conclusie trekken of het ding nu wel of niet defect is.
Ik heb inmiddels nero 5.5, easy cd creator 4.x en cdrwin 4 gebruikt.

Bij nero ging het testen vlekkeloos met diverse soorten cdr's (branden zelf heb ik nog niet getest maar zal ook wel lukken als ie goed test).
Bij cdrwin komt ie net als bij clone cd weer met een vage error. Dit keer iets over een aspi time out :?

De firmware update heeft er wel voor gezorgd dat er al minder fouten optreden. Het inlezen van een cd gaat ook erg traag (wat blijkbaar normaal is bij deze brander zover ik gelezen heb op dit forum), maar af en toe hangt de hele pc als ik de brander aanspreek.

Onder easy cd creator is het testen én branden foutloos gegaan ná de firmware update op een maxwell 74 min. cdr maar niet op een silverdisc 80 min. cdr !!

Is er iemand die me nog wat tips kan geven wat ik kan proberen?? Ik weet nu dus niet waar het aan ligt....of de brander toch kaduk is of dat het aan de combinatie ligt van merk cdr's en brandersoftware...(ik heb helaas momenteel alleen maar silverdisc 80 min. cd's)...meer mensen met probs met dit type brander?

Wat adviseren jullie mij om erachter te komen of hij wel of niet kapot is...duidelijk is echter dat het niet aan de pc ligt van die kennis van mij omdat de brander bij mij identieke kuren vertoond.

Bij voorbaat dank voor de hulp.

P.S. Oh ja...de brander is secondary slave (als master heb ik hem bij mij nog niet getest maar bij die kennis maakte dat geen verschil, echter voor de firmware update dus dat ga ik toch nog ff testen)

Update: ik heb de brander zojuist ingesteld als secondary master en met easy cd creator succesvol een kopie van cd naar cd gemaakt op zo'n goedkope 80min. cdr (en zelfs zag ik later terwijl dma aangevinkt stond bij de brander :) ) dus volgens mij is het opgelost.
Pagina: 1