Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• Boernjong
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 15:36
Mijn vraag

Ik ben opzoek naar een nieuwe TV.
Ik ruil er morgen eentje in namelijk de Philips 55PUS6561/12 4K UHD TV

Ik ben totaal niet tevreden met dit toestel qua beeld.
Erg scherp beeld daar ligt het niet aan kleuren ook erg mooi in mijn ogen maar ik heb enorm last van wazig beeld rondom voornamelijk personen die in beeld komen en bewegingen maken.
Soms zit er gewoon een hele wazige rand rondom de personen in films/series en op tv.

Zowel via Ziggo tv als Netflix via de smartoptie als een geteste blueray DVD speciaal gekcoht om te testen.
Alle opties geprobeerd qua beeldkwaliteit,motionopties enz. aan de telefoon geweest met philips die ook toegaven dat het wel is normaal zou kunnen zijn. mocht je dit niet willen word een duurdere tv aangeraden.

Ok erg logisch allemaal aangezien je tv's voor dezelfde grootte (inch) en 4k beeld met UHD ziet staan in de winkels met een prijskaartje van over de 2000 euro. waar mijne 980euro heeft gekost.

Nu heb ik 3 andere tv's op het oog en wil ik vragen welke jullie mij aan zouden bieden voordat ik weer de mist in ga of zou ik met de volgende linkjes van tv's ook hetzelfde euvel gaan krijgen?
Of misschien wel gewoon het 4k gebeuren laten zitten aangezien je daar teveel geld voor neer moet leggen.

Hierbij 3 linkjes met andere opties.

pricewatch: Samsung UE55MU8000 Zilver, Zwart

productreview: LG 55EG910V Zwart review door Homer J.Simpson

pricewatch: Sony KD-55XE8596 Zwart

Bvd

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Boernjong op 11-01-2018 15:32)

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:39
Dat is een nadeel van LCD tv's, deze hebben allemaal last van motionblur. De een een stuk meer als de ander.

Sony beschikt op dit moment over de beste motion handling/ processing, de 55XE85 is de beste koop voor jou. Voordeel hiervan is dat je naast verminderde motionblur ook qua contrast erop vooruit zal gaan. Op meerdere punten de beste tv binnen jouw budget.

Momenteel in de aanbieding voor 797 euro. https://nl.pepper.com/aan...9-eur797-ep-tummers-58010

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 19:39
Dat is een nadeel van LCD tv's, deze hebben allemaal last van motionblur. De een een stuk meer als de ander.

Sony beschikt op dit moment over de beste motion handling/ processing, de 55XE85 is de beste koop voor jou. Voordeel hiervan is dat je naast verminderde motionblur ook qua contrast erop vooruit zal gaan. Op meerdere punten de beste tv binnen jouw budget.

Momenteel in de aanbieding voor 797 euro. https://nl.pepper.com/aan...9-eur797-ep-tummers-58010

• FeaR
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 21:29

FeaR

Moderator Consumentenelektronica

In GoT we trust

TB > CEA

PSN-ID: FeaR1986 || Xbox Live Gamertag: FeaR1986

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Boernjong
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 11-01 15:36
Dankjewel het is uiteindelijk een sony geworden alleen niet de 55XE8596 omdat ik bij deze tv ook motionblur zag zelfs in de winkel al bij het showmodel. dus ben voor de iets duurdere sony gegaan de KD55 XE9005 en ben er bijzonder tevreden mee.

mvg

Boernjong wijzigde deze reactie 11-01-2018 15:36 (5%)

• sugarlee89
  • Registratie: november 2016
  • Niet online
Volgens mij bedoel je gewoon motion smoothing. Het geeft je het idee alsof je een jaren 80 camcorder filmpje aan t kijken bent. Is op nagenoeg iedere tv gewoon uit te zetten.

Call of Duty: Black Ops 4 HTC U12+ dual sim LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6 Battlefield V Samsung Galaxy S9 Dual Sim Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018 Hosting door True

*