Beste Tweakers
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben weer eens toe aan een nieuwe game pc. Ik ga voornamelijk AAA games spelen zoals GTAV, PUBG en CoD: WWII en in de toekomst soortgelijke games. Dit alles speel ik op Full HD en 60Hz. Misschien dat er ooit nog wat anders komt, maar daar hoeft nu geen rekening mee gehouden te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had €1300-, in gedachten, ik haal de onderdelen zelf op bij Azerty. Assembleren doe ik zelf. Dat onderdelen goedkoper zijn bij andere leveranciers maakt me niet zoveel uit, Azerty is zo'n beetje om de hoek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, de 2 schermen die mee gaan zijn voorzien van VGA, DVI en HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je kan zien heb ik gekozen voor een Intel systeem. Ik heb goede ervaringen met Intel en mindere met AMD, vandaar dat ik niet zal kiezen voor een AMD systeem. Ik heb verder geen voorkeuren voor merken, zelf ben ik wel gecharmeerd van MSI videokaarten, laatste 3 kaarten zijn daarvan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige eis is dat het een Intel systeem is.
Ga je overklokken?
Overclocken is zeker geen must, ik heb de CPU gekozen vanwege de hogere clocksnelheden ten opzichte van de I5-8400
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet zo heel erg meer thuis in de componenten wereld, vooral de kennis over het geheugen en de voedingen laten mij in de steek
. Is dit geheugen een goede keuze en is deze voeding prima of is er een betere keuze? Hebben jullie verder nog tips of aanmerkingen laat het me weten!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben weer eens toe aan een nieuwe game pc. Ik ga voornamelijk AAA games spelen zoals GTAV, PUBG en CoD: WWII en in de toekomst soortgelijke games. Dit alles speel ik op Full HD en 60Hz. Misschien dat er ooit nog wat anders komt, maar daar hoeft nu geen rekening mee gehouden te worden.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had €1300-, in gedachten, ik haal de onderdelen zelf op bij Azerty. Assembleren doe ik zelf. Dat onderdelen goedkoper zijn bij andere leveranciers maakt me niet zoveel uit, Azerty is zo'n beetje om de hoek.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur is aanwezig, de 2 schermen die mee gaan zijn voorzien van VGA, DVI en HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-8600K Boxed | € 266,65 | € 266,65 |
| 1 | Gigabyte Z370P D3 | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 296,90 | € 296,90 |
| 1 | Seagate Barracuda, 3TB | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Fractal Design Define R5 Zwart | € 97,01 | € 97,01 |
| 1 | Arctic Freezer 33 | € 27,85 | € 27,85 |
| 1 | Crucial Ballistix Elite BLE2C8G4D26AFEA | € 178,- | € 178,- |
| 1 | BitFenix Whisper BWG450M | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Samsung 850 EVO M.2 500GB | € 158,90 | € 158,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.277,81 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Zoals je kan zien heb ik gekozen voor een Intel systeem. Ik heb goede ervaringen met Intel en mindere met AMD, vandaar dat ik niet zal kiezen voor een AMD systeem. Ik heb verder geen voorkeuren voor merken, zelf ben ik wel gecharmeerd van MSI videokaarten, laatste 3 kaarten zijn daarvan.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mijn enige eis is dat het een Intel systeem is.
Ga je overklokken?
Overclocken is zeker geen must, ik heb de CPU gekozen vanwege de hogere clocksnelheden ten opzichte van de I5-8400
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben niet zo heel erg meer thuis in de componenten wereld, vooral de kennis over het geheugen en de voedingen laten mij in de steek