Gezocht: programma om standaard mappen te plakken.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 29-04 20:47
Ik ben op zoek naar een manier om een handeling bij ons bedrijf makkelijker te maken. Als wij een nieuw project starten, kopiëren wij map 9 mappen naar deze map. Deze mappen bevatten de juiste structuur en een aantal excel/word bestanden.

We gebruiken windows 10 (nieuwste update).

Nou weet ik dat het klinkt als niet veel werk om even te bladeren naar de juiste locatie, alles te kopieëren, en vervolgens op de nieuwe plek te plakken, maar ik ben benieuwd of er een manier is om dit altijd onder de rechter muisknop te hebben zitten.

Dus concreet is mijn vraag:

Is er een manier/programma om ervoor te zorgen dat ik onder mijn rechter muisknop "plak standaard project map" krijg? Welke dan de mappen van de ene server locatie naar de andere server locatie plakt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
Waarom maar je niet gewoon een scripje (powershell) wat de mappen aanmaakt.

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
bedankt voor je antwoord.

Dit gaat helaas niet op, omdat dus niet alleen de mappen aangemaakt moeten worden, maar ook content uit sommige mappen. (template files eigenlijk).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:52
zorg dat er een template is maak een script wat dit kopieert naar de nieuwe project locatie

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
En iets concreter?

Ik ben niet echt thuis in het scriptjes maken etc. Kan een script een bestand kopieëren van de ene plek naar een andere willekeurige plek? En kan dit onder de rechtermuisknop?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Google eens op "macro recorder" of "mouse automation".

Dan kan je ook "zien" wat er gebeurt en met enige handigheid, kan het ook aan je "rechtermuis" worden toegevoegd.

Je vraagt nu om "een script" voor iets wat alleen jij lijkt te weten maar niet logisch kan beschrijven hoe & wat; dan wordt het lastig om iets kant&klaar op te leveren voor je.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

justinwolter schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:48:
... om dit altijd onder de rechter muisknop te hebben zitten...
Want je start een stuk of 100 nieuwe projecten per dag? ;o)
justinwolter schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:56:
En iets concreter?

Ik ben niet echt thuis in het scriptjes maken etc. Kan een script een bestand kopieëren van de ene plek naar een andere willekeurige plek? En kan dit onder de rechtermuisknop?
Je hebt dus kennelijk geen zin om je in scripting te verdiepen. Da's jammer want met een stuk of 10 regels eenvoudige code is je probleem echt wel op te lossen. Maar laat me raden: toen je het aan de IT-afdeling vroeg, zeiden ze precies hetzelfde

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Maak een subdirectory structuur waar je de template in giet. Noem de hoofddirectory "template" en kopieer die naar zijn nieuwe locatie. Vervolgens hoofddirectory hernoemen en klaar.

Wil je echt vanaf de frontend automatiseren, kijk dan naar iets als UIpath of verdiep je in Robotic Process Automation. Als je dat slim aanpakt hoef je zelf nooit meer te werken ;)

Having said that: als het klonen van een direcory structuur niet afdoende is voor je doel, moet je eens goed kijken naar naamgevingen en hoe je eea opgezet hebt. Want dat klopt dan niet ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• justinwolter
Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:27:
[...]

Want je start een stuk of 100 nieuwe projecten per dag? ;o)

[...]

Je hebt dus kennelijk geen zin om je in scripting te verdiepen. Da's jammer want met een stuk of 10 regels eenvoudige code is je probleem echt wel op te lossen. Maar laat me raden: toen je het aan de IT-afdeling vroeg, zeiden ze precies hetzelfde
Wat een vrolijkheid hier toch weer. Ik zeg niet dat ik me er niet in wil verdiepen, ik zeg alleen dat ik er geen kennis van heb en aan "een script maken" opzich niet genoeg heb om dat te maken. Graag hoor ik dan welke programmas of welke taal ik nodig ben etc.

We zitten met 4 man op kantoor dus een it afdeling zit er niet in. Maar ik vind gewoon dat overal waar ook maar een beetje winst te behalen is, je dit moet proberen te doen. Ver versimpeld overigens ook het proces, en zorgt ervoor dat er minder fouten worden gemaakt.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• justinwolter
Dat lijkt er meer op, hoe krijg ik hierbij de nieuwe locatie? Want zoals het daar staat, pakt hij een van te voren gedefineerde locatie, maar deze locatie veranderd dus elke keer.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:10
Je zal argumenten mee moeten geven aan het powershell script: https://stackoverflow.com...nt-to-a-powershell-script

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Op zich is het eenvoudig te scripten maar hier is een alternatief.
  • Pak de mapstructuur even in met WinRAR en maak een er een self extracting executable bestand van.
  • Pas de opties zodanig aan dat je een pad kunt opgeven bij het uitpakken.
  • Plaats de executable in een gedeelde map zodat jij en je collega's die project mappen maken er eenvoudig bij kunnen.
  • Start de executable, bij vraag om pad waar de bestanden uitgepakt moeten worden geef je jouw standaard pad op, bijvoorbeeld
:

S:\Projectmappen\<projectnaam of code>\
En dan vervolgens de structuur daar laten uitpakken. Voila, zo klaar en relatief eenvoudig in gebruik.

Tips:
  • Je kunt de executable ook zodanig instellen dat hij altijd een pad invult en dat je enkel de naam van de projectmap nog even aan het pad toevoeg in de wizard.
  • Voeg ook nog even wat instructies toe aan de wizard en noem hem Project Folder Creator of zo.
  • Wijzigt de map structuur of moet je nieuwe documenten toevoegen aan template? Pas de inhoud van de executable aan en klaar is klara.

[ Voor 5% gewijzigd door akimosan op 28-12-2017 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justinwolter
thanks dat ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Brahiewahiewa schreef op donderdag 28 december 2017 @ 15:27:
Da's jammer want met een stuk of 10 regels eenvoudige code is je probleem echt wel op te lossen.
Vergis ik me of is één regel old-scool .bat voldoende?
xcopy [bron] %1% -s

En dan twee registrysleutels en het hangt in je contextmenu. Wat, als mijn geheugen me niet bedriegt, in dit geval het grote voordeel is van van .bat boven powershell.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Lustucru schreef op zaterdag 30 december 2017 @ 14:56:
[...]

Vergis ik me of is één regel old-scool .bat voldoende?
xcopy [bron] %1% -s

En dan twee registrysleutels en het hangt in je contextmenu. Wat, als mijn geheugen me niet bedriegt, in dit geval het grote voordeel is van van .bat boven powershell.
Ik denk dat jouw geheugen jou bedriegt. Batch files hebben geen voordelen boven PowerShell. Nou, misschien dat batch een fractie sneller start, maar dat is het dan wel.

Tenzij je oeroude Windows versies gebruikt waar gewoon geen PowerShell in zit. Wat je hebt is per definitie beter dan wat je niet hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joep
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:04
Als je de content in die Word en Excel-documenten voor elk project moet aanpassen zul je moeten kijken naar vba.
Pagina: 1