Vraag

Verwijderd

Topicstarter
BESte
momenteel heb ik een lenovo tablet en een panasonic tv van zeker 7 jaar oud
ik zou graag mijn beeld streamen op mijn tv omdat ik graag via bepaalde apps tv programmas wil terug herbekijken op mijn grote tv en het geluid wil via een versterker van 8 jaar oud
maar ik weet niet goed
rechtstreeks mijn tablet aansluiten op mijn tv?
of via een cromecast maar daarbij bots ik dan dat altijd mijn tv moet aanstaan als ik geluid wil wat ik bedoel als ik bv naar muziekprogramma enkel wil luisteren of enkel spotify wil streamen dat telkens mijn tv aan moet staan
hoe kan ik dit oplossen en wat raden jullie aan?
ik hoop dat mijn vraag duidelijk is

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:59

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Verwijderd voordat we je kunnen helpen is het handiger om wat meer informatie geven over je apparaten. Welke TV en welke tablet heb je precies? Daarbij is het op Tweakers ook verplicht om eerst wat eigen inzet te tonen. Wat heb je dus zelf al geprobeerd, gevonden en gedaan?

Als laatste is je post een beetje lastig lezen door het gebrek aan punten, hoofdletters en komma's. Wil je voordat je post hem even doorlezen?

Je geeft aan dat je TV aan moet blijven bij het Streamen van muziek via een Chromecast, maar als je geen losse versterker hebt, moet dat ook wanneer je de tablet aansluit via HDMI.

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Een chromecast audio op een vrije aux aansluiting in je versterker doen?

Dan kan je wanneer je radio/muziek wil streamen vanaf je tablet naar je speakers de tv uit laten.

Je stuurt het geluid dan naar je versterker.

De "gewone" chromecast sluit je meestal aan op een tv en deze zorgt voor beeld en geluid op de tv.

[ Voor 54% gewijzigd door PalingDrone op 28-12-2017 19:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lenevo tab2 tablet.
Panasonic plasma tv met audio uit en HDMI poorten
Zelf heb ik de toslink al bedacht als oplosing die splits geluid en beeld.
want ik kijk bv naar muziek programmas en weet dan niet of Chromecast audio die ondersteunt.
En ik heb nu tijdelijke de cromecast al had ik er meer van verwacht.
Al is het wel handig als ik vrt.nu stream
Ik heb ook losse versterker zonder HDMI poorten...