Zoals in de titel staat, start mijn iMac start niet meer op. Althans, na het uit en weer aanzetten komt netjes het witte scherm te voorscijn met het donker grijze appeltje. De voortgangsbalk verschijnt in beeld. De eerste 75% wordt zoals altijd netjes gevuld maar dan die laatste 25% die duren uren. Om uiteindelijlk helemaal gevuld te zijn maar verder gaat hij niet. Ik heb hem meer dan 24 uur zo laten staan zonder resultaat.
Wat heb ik geprobeerd:
- opnieuw opgestart met aan uit knop
- Stekker eruit voor meer dan 1 minuut en daarna opnieuw opgestart,
- Opgestart met shift knop ingedrukt
- Opgestart met shift-ctrl-option ingedrukt.
Alle 3 zonder resultaat. Het duurt gewoon heel lang voordat de voortgansbalk helemaal vol is maar daar blijft hij in staan.
Ik heb ook een idee hoe het komt. Ik heb een laser graveer apparaat proberen te installeren op de imac. Hiervoor moest er een USB driver geinstaslleerd worden. Nadat ik dat gedaan had moest ik opnieuw opstarten en dat lukt dus niet meer. Ik kom gewoon nooit meer bij mijn inlog scherm. Iemand ening idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Ik heb gewoon nog een timemachine backup, maar ja dan moet ik wel ergens die iMac kunnen opstarten en op een of andere manier iets kunnen doen ipv naar een grijz appeltje staren.
Systeem:
iMac 21,5”mid 2011, 2,5 GHz i5, 12 GB werkgeheugen, AMD Radeon 6750M 512 MB videokaart. 500 GB Harddisk
Wat heb ik geprobeerd:
- opnieuw opgestart met aan uit knop
- Stekker eruit voor meer dan 1 minuut en daarna opnieuw opgestart,
- Opgestart met shift knop ingedrukt
- Opgestart met shift-ctrl-option ingedrukt.
Alle 3 zonder resultaat. Het duurt gewoon heel lang voordat de voortgansbalk helemaal vol is maar daar blijft hij in staan.
Ik heb ook een idee hoe het komt. Ik heb een laser graveer apparaat proberen te installeren op de imac. Hiervoor moest er een USB driver geinstaslleerd worden. Nadat ik dat gedaan had moest ik opnieuw opstarten en dat lukt dus niet meer. Ik kom gewoon nooit meer bij mijn inlog scherm. Iemand ening idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Ik heb gewoon nog een timemachine backup, maar ja dan moet ik wel ergens die iMac kunnen opstarten en op een of andere manier iets kunnen doen ipv naar een grijz appeltje staren.
Systeem:
iMac 21,5”mid 2011, 2,5 GHz i5, 12 GB werkgeheugen, AMD Radeon 6750M 512 MB videokaart. 500 GB Harddisk
[ Voor 5% gewijzigd door chippie777 op 28-12-2017 11:49 . Reden: Systeem gegevens toegevoegd ]