Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 abonnementen op 1 hoofdlijn (VDSL)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• RaiseCain
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-10 00:32
Hallo medetweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij helpen want ik word hier helemaal gek van.

Ik woon nu bij een zorginstelling en hun hebben een abonnement van Ziggo. (Snelheid is 70mbit) Maar je mag geen kabel aansluiting hebben omdat je anders alle bandbreedte wegtrekt (Hun woorden); Dus er zitten ongeveer 10+- man verplicht op Wifi. Elk apparaat wat verbind met Wifi krijgt 11mbit toegewezen. Opzich is dat genoeg om te kunnen gamen maar ik word steeds gedisconnect en lag nogal hard als ik aan het gamen ben. Dus nu heb ik apart een abonnement afgenomen bij Online.nl (Alleen internet) en dat is 19 december opgeleverd. Nu zijn we 8 dagen verder en nog steeds geen internet. Onder mijn bureau heb ik 2 LAN aansluitingen zitten die zijn verbonden met zwarte modem.

Er is 1 hoofdaansluiting met een ISRA met 2 lijnen, alleen lijn 1 is aangesloten nu. Is het überhaupt wel mogelijk dat er 2 abonnementen over 1 lijn gaan? (Volgens zorginstelling wel) Ze zeggen doodleuk dat alles goed aangesloten zit en dat de monteur maar moet komen...

Heb vandaag online.nl gebeld en hun zeggen dat de lijn actief is, volgens mij is de oplossing heel simpel en dat is modem aansluiting op lijn 2. Hebben jullie enig idee?

Edit: Rechter LAN aansluiting onder bureau krijg ik DNS van zorginstelling toegewezen. Linker geeft aan: Geen internet toegang.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/2Uzx40Wl.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door RaiseCain op 27-12-2017 17:28 . Reden: toevoeging ]

Alle reacties

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ziggo is kabel, Online is telefoonlijn. Dus ik mis even wat een tweede lijn ermee te maken heeft? Het zijn technieken die volledig los van elkaar staan qua binnenkomst in de meterkast.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:12

kraats

Ik rol

Alles van Ziggo is inderdaad via de CAI, dus kunnen we helemaal buiten beeld houden. Je geeft aan dat je online.nl afgenomen hebt. Heb je dat op een bestaand telefoonnummer gedaan of op een nieuw nummer? Ik neem aan dat bij je aanvraag duidelijk was op welk nummer/lijn het internet-abonnement werd afgeleverd, of dat het op een nieuw aderpaar afgemonteerd zou worden?
Het is van je foto niet duidelijk wat waar naartoe loopt. Waar zit ISRA lijn1 nu op aangesloten? Alleen op (jouw?) online.nl modem?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:46
Je legt het uit vanuit jou standpunt.
Maar leg het eens uit als je niet bij jou bent.

Telefoon is binnenkomende dikke blauwe kabel (adsl, dus online.nl, en elke andere provider die ze daar hebben op telefoon lijn)

Ziggo is een binnenkomende groene kabel met een coax (daar waar je tv op binnen komt)

Ja technisch is het mogelijk 2 providers op 1 binnenkomende dikke blauwe telefoon kabel aan te sluiten in een pand.
Maar dat moet je heeel duidelijk overleggen met de andere providers op die lijn.

Kan je het ons nu duidelijker maken?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
De witte modem is het Ziggo modem. Wat is dat zwarte ding? Ik kan geen duidelijk typenr erop uitmaken.

Is dat de modem die je van Online gehad hebt?

Links zie je het ISRA punt, boven de blauwe kabel. Je moet daar je modem op aansluiten (op dus het 2e aderpaar - wat op zich prima kan als die dus nog vrij was)
Onder mijn bureau heb ik 2 LAN aansluitingen zitten die zijn verbonden met zwarte modem.

Edit: Rechter LAN aansluiting onder bureau krijg ik DNS van zorginstelling toegewezen. Linker geeft aan: Geen internet toegang.
Als ze beide op dat zwarte ding zitten en dat is jouw Online modem dan heb je toch iets verkeerd zitten als je dan internet via de Ziggo lijn hebt. Beide outletjes naar je buro moeten op dat zwarte ding.

Er moet ook geen kabel tussen jouw modem en de ziggo modem zitten.

Verder: De juiste poorten gebruikt? Ik weet dat er bij sommige modems aparte poorten zijn voor TV, waar je dus geen internet op hebt.

Is je modem online? Brand het DSL lampje? dan heb je iig je verbinding met het ISRA in orde. zo nee, dan moet je dat eerst controleren.
Makkelijkste is om ff een laptopje aan te sluiten op de modem, dan is de bekabeling naar je buro punt 2, eerst zorgen dat je verbinding hebt direct op het isra.

• RaiseCain
Alles gaat nu over ISRA lijn 1; dus Ziggo maar ook mijn adsl (Heb inderdaad een apart telefoonnummer gekregen) Witte modem is van Ziggo wat doorgelust is naar zwarte modem, en die kabels gaan naar de verschillende appartementen. Op witte modem zitten ook nog twee wifi extenders?? Alles zit hier op slot en heb maar even kunnen kijken hoe het allemaal aangesloten zit.

edit: Mijn online modem staat onder mij bureau.

Zwarte modem lijkt wel een oud modem van Thompson (Vroegen van KPN)

[ Voor 13% gewijzigd door RaiseCain op 27-12-2017 17:51 ]

• DJSmiley
RaiseCain schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:48:
Alles gaat nu over ISRA lijn 1; dus Ziggo maar ook mijn adsl (Heb inderdaad een apart telefoonnummer gekregen) Witte modem is van Ziggo wat doorgelust is naar zwarte modem, en die kabels gaan naar de verschillende appartementen. Op witte modem zitten ook nog twee wifi extenders?? Alles zit hier op slot en heb maar even kunnen kijken hoe het allemaal aangesloten zit.

edit: Mijn online modem staat onder mij bureau.
Ziggo levert geen DSL, dus dat kan ook nooit op ISRA1 zitten.

En vervolgens het ziggo modem doorlussen naar een online modem lijkt me ook niet de bedoeling. Is dat zwarte ding wel een modem? Of is dat een switch?

2 modems, 2 dhcp servers aan elkaar knuppen = vragen om ellende.

wifi extenders overigens ook

Misschien was het handiger geweest om die Ziggo lijn te upgraden en de spaghetti te fatsoeneren in een normaal netwerkje...Daar had iedereen wat aan gehad.

Je online modem onder je buro is ook niet aan te raden. Hang die zo dicht mogelijk bij het ISRApunt.
Volg de handleiding van dat ding hoe je 'm moet aansluiten. Er lijkt nu van alles door elkaar aangesloten te zitten

In jouw geval: ISRA -> jouw modem in de meterkast -> beide outletjes naar je buro

Verder die ziggo handel zo laten zitten.

Dat zwarte ding lijkt mij overigens op een oud Technicolor modem, kan ook een oude kabelmodem zijn. Maar waarom die oude meuk dan niet ff netjes weggehaald wordt...

[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2017 17:55 ]

• RaiseCain
DJSmiley schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:52:
[...]

Ziggo levert geen DSL, dus dat kan ook nooit op ISRA1 zitten.

En vervolgens het ziggo modem doorlussen naar een online modem lijkt me ook niet de bedoeling. Is dat zwarte ding wel een modem? Of is dat een switch?

2 modems, 2 dhcp servers aan elkaar knuppen = vragen om ellende.

wifi extenders overigens ook

Misschien was het handiger geweest om die Ziggo lijn te upgraden en de spaghetti te fatsoeneren in een normaal netwerkje...Daar had iedereen wat aan gehad.

Je online modem onder je buro is ook niet aan te raden. Hang die zo dicht mogelijk bij het ISRApunt.
Volg de handleiding van dat ding hoe je 'm moet aansluiten. Er lijkt nu van alles door elkaar aangesloten te zitten

In jouw geval: ISRA -> jouw modem in de meterkast -> beide outletjes naar je buro

Verder die ziggo handel zo laten zitten.

Dat zwarte ding lijkt mij overigens op een oud Technicolor modem, kan ook een oude kabelmodem zijn. Maar waarom die oude meuk dan niet ff netjes weggehaald wordt...
Zwarte modem is volgens mij inderdaad een switch. Ik kan de handleiding niet volgen omdat de zorginstelling beweerd dat het zo moet werken dus willen ze de meterkast niet open doen. Het is allemaal aangelegd door Lomitel. Beste lijkt mij om gewoon de monteur te laten komen.

• DJSmiley
RaiseCain schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:59:
[...]

Zwarte modem is volgens mij inderdaad een switch. Ik kan de handleiding niet volgen omdat de zorginstelling beweerd dat het zo moet werken dus willen ze de meterkast niet open doen. Het is allemaal aangelegd door Lomitel. Beste lijkt mij om gewoon de monteur te laten komen.
Je moet je modem op het israpunt aansluiten. Als de meterkast niet open mag dan kan die monteur ook weinig beginnen.

Kun je die IT partij niet benaderen en het met hun regelen? Dan loop jij niet te prutsen, is er voor de instelling geen risico, en ben jij alsnog online.

en kunnen hun de meterkast meteen ff fatsoeneren

• RaiseCain
DJSmiley schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:01:
[...]

Je moet je modem op het israpunt aansluiten. Als de meterkast niet open mag dan kan die monteur ook weinig beginnen.

Kun je die IT partij niet benaderen en het met hun regelen? Dan loop jij niet te prutsen, is er voor de instelling geen risico, en ben jij alsnog online.

en kunnen hun de meterkast meteen ff fatsoeneren
Daar heb je gelijk in, bel morgen wel even die IT Partij. Het zwarte modem heeft geen eens een dsl aansluiting?? Lijkt op z'n ronde kabel met pinnetje. Nu ben ik heel benieuwd waar die lijn 1 kabel naar toe gaat.

• DJSmiley
RaiseCain schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:53:
[...]

Daar heb je gelijk in, bel morgen wel even die IT Partij. Het zwarte modem heeft geen eens een dsl aansluiting?? Lijkt op z'n ronde kabel met pinnetje. Nu ben ik heel benieuwd waar die lijn 1 kabel naar toe gaat.
Naar de splitter gok ik, lijkt erop dat beide kabelmodems nog aangesloten zitten. Stekkertje wat jij bedoelt is een coaxkabel, als ik t op de foto zie zo direct naast de voedingsstekker

Je AOP (links op de foto, achter de blauwe kabel) gaat naar de splitter en vanaf daar naar beide modems en naar de versterker (linksboven, dat grijze ding), vanaf de versterker gok ik weer naar de kamers.

Aderpaar 1 (er komt een kabel uit het ISRA) zal wel ergens naar een telefoontoestel lopen, of een ander DSL modem (of alarm/brandmeldinstallatie of wat dan ook)

[ Voor 6% gewijzigd door DJSmiley op 27-12-2017 18:57 ]

Verwijderd

Die zwarte doos tegen de wand is een Technicolor modem (of het ook een router is weet ik niet). Die witte dat is een Compal modem.

En JA, er kunnen tig modems op één coax aangesloten worden. Dus meerderen huurders bewoners hebben hun eigen aansluiting. Dat is heel normaal. En het werkt gewoon.

Want "in principe" weet Ziggo niet waar jij de modem in prikt. Als jij binnen je stad verhuisd, neemt de modem mee naar nieuwe adres, insteken, en werken. Voor Ziggo maakt het niet veel uit.

Bij ADSL kán dat niet, want jou dedicated telefoonlijn naar de centrale moet wel "omgepatched" worden naar een andere centrale.
Pagina: 1