Negatieve ervaring met online DELL-aankoop, alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 338 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Na intern beraad had ik besloten mezelf te pamperen met een stevige 'workstation'-laptop. Vooral 17", 4K scherm vond ik belangrijk, en dat-ie qua specs ruim in zijn jas zat. Gewicht vind ik ditmaal onbelangrijk. Interessant om te zien dat de Tweakers Pricewatch mij bijna alleen maar MSI gaming rigs toont. Uiteindelijk heb ik bij DELL een systeem samengesteld vanwege beheer/garantie/Linux-support.

En wat gebeurt er dan:

1) DELL Precision 7710 geconfigureerd met Linux+UHD scherm: Foutmelding "Linux kan alleen in combinatie met UHD scherm worden gekozen" Dat doe ik toch? Fout in de site
2) Gebeld met DELL (blijkt Centralpoint te zijn?) en hij zou mij een offerte voor een vergelijkbare combinatie sturen. Dat doet hij een dag later: €1000,- euro duurder (3500 ipv 2500 ex BTW)
3) Criterium voor Linux heb ik laten vallen en nu heb ik zelf online weer een Precision 7710 samengesteld, besteld EN betaald.
4) Bevestiging voor bestelling ontvangen
5) Annulering van DELL ontvangen:
"Uw bestelling bij Dell [order number xxx] is geannuleerd. [...] vanwege een probleem met het combineren van de verscheidene componenten. Als u betaald heeft via creditcard zal iedere autorisatie verlopen binnen 28 dagen.
Voor andere betalingsmethoden kunt u contact met de klanten service opnemen - 020 674 42 00"
Dus: DELL annuleert de order en IK moet achter mijn geld aan.
Klantvriendelijkheid van DELL
6) Bellen met klantenservice: "Nee, dat ordernummer is ons onbekend. Ik heb een bestelnummer nodig" Zet dat dan in de email, denk ik dan. Kan niets voor mij doen behalve dat ik een betaalbewijs moet toezenden, want "ik kan niet in uw administratie kijken". Nee, kijk gerust in je eigen administratie, denk ik dan. Zij hebben de betaling immers ontvangen!
7) Email ontvangen met verdere instructies wat ik allemaal moet doen om mijn geld geretourneerd te krijgen
8) Betaalbewijs verzonden

Nu maar afwachten.

Je zult mijn frustratie kunnen begrijpen: voor een investering van 3000 euro inclusief vind ik de klantvriendelijkheid beneden alle peil. De online winkel bevat fouten, de communicatie is gebrekkig en niet klantgericht, en de afhandeling van de annulering van hun kant ronduit schandalig.

Bij wie hebben jullie betere ervaringen? Ik ben vooral benieuwd naar positieve verhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik gooi hier een slotje op. Voor shopreviews hebben we Shopreview.tweakers.net, daar vind je ook andere (betere/positieve) ervaringen met Dell. Tevens hebben we in Complete Systemen & Laptops een aantal topics lopen over de verschillende Dell-modellen en levertijden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Dit topic is gesloten.