Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 22:04
Geachte,

Ik ben momenteel voor een vriend aan het zoeken voor een mooie NAS waar een aantal dingen op worden gezet. Echter zit ik heel erg te twijfelen tussen 2 verschillende types van Synology namelijk de DS216se of DS216j.

Nu blijkt de DS216se een single core processor te beschikken en slechts 256MB aan RAM, in tegeoverstelling tot de DS216j die een duo core processor heeft, en 512Mb aan RAM.

Wat komt erop te staan?
Er worden e-mails opgeslagen, wat mediabestanden (denk als foto's en video's)

Wat wil ik ermee gaan doen?
In het begin voornamelijk alleen opslag, later komt er misschien video streamen bij naar de PC / TV.

Wat is het advies? Ik zou zeggen voor de 30-40 euro meer koop de DS216j, echter zit hij graag op zijn centjes, en als er 40 euro kan worden bespaard doet hij het heel graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haribo112
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Heel simpel: het antwoord hangt af van hoe belangrijk dat video streamen is. Dat gaat die 216se namelijk minder makkelijk af dan de 216j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:51
Ligt ook aan je definitie van video streamen: Moet hij ook transcoden of niet? Indien ja dan voldoen beiden niet.

[ Voor 18% gewijzigd door KnoxNL op 27-12-2017 15:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-09 21:36
Mijn ervaring met NASsen is dat je in het begin er alleen data denkt op te slaan, maar gaandeweg steeds achter meer functies komt en meer packages gaat draaien. Dan ga je balen dat je de SE hebt gekocht want voor veel meer dan dataopslag is die niet geschikt.

Transcoden gaat je inderdaad met beide niet lukken, dan moet je echt een stevig model hebben. Gewoon streamen via NFS tot 1080p gaat beide wel lukken trouwens, tenzij je echt blu ray kwaliteit gaat streamen gok ik.

[ Voor 29% gewijzigd door Bartske op 27-12-2017 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:48

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

Is het alleen opslag? Of gaat hij ook als email server fungeren
En wat ga je met die media bestanden doen? En met hoeveel man tegelijk

Wat Bartske ook aangeeft. Je gaat vaak meer en meer gebruiken.
Zelf een DS215j omdat ik er voornamelijk toch alleen als opslag zou gebruiken.
Maar dan wil je toch foto's delen met vrienden en 4k streamen naar je TV met plex etc.

En hoewel de 215J het aankan. Zou ik wat meer power wel waarderen.
Dus zou zelf kijken of je toch niet het budget kunt strekken. Over aan aantal maanden ben je dat vergeten.
En ben je blij als je NAS wat meer power heeft.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-09 22:04
KnoxNL schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:59:
Ligt ook aan je definitie van video streamen: Moet hij ook transcoden of niet? Indien ja dan voldoen beiden niet.
Transcoden hoeft niet, het gaat voornamelijk om filmpjes die je zelf opneemt met een mobiel afspelen op een tv.
DarkSide schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:13:
Is het alleen opslag? Of gaat hij ook als email server fungeren
En wat ga je met die media bestanden doen? En met hoeveel man tegelijk

Wat Bartske ook aangeeft. Je gaat vaak meer en meer gebruiken.
Zelf een DS215j omdat ik er voornamelijk toch alleen als opslag zou gebruiken.
Maar dan wil je toch foto's delen met vrienden en 4k streamen naar je TV met plex etc.

En hoewel de 215J het aankan. Zou ik wat meer power wel waarderen.
Dus zou zelf kijken of je toch niet het budget kunt strekken. Over aan aantal maanden ben je dat vergeten.
En ben je blij als je NAS wat meer power heeft.
Het is alleen bedoeld als opslag, niet als email server.
Met die media bestanden worden er in eerste instantie alleen opgezet zodat zijn laptop niet vol raakt met allerlei videobeelden die hij zelf maakt, ik heb het hierbij over 1080p beelden.
Er zullen hooguit tot ongeveer 4 mensen tegelijk bestanden gaan opzetten en dan heb ik het over bijzondere situaties, denk dat dit hooguit 1x per jaar voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:37

DarkSide

theres no place like ::1

dan nog zou ik de sterkere kopen.
DSM wordt ook groter etc. En je zult hoogstwaarschijnlijk later toch wat meer gaan doen of willen doen.

Zelf zou ik voor de volgende NAS geen j meer kopen ondanks dat ik in het begin er meer dan genoeg aan had.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:18

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Een NAS met single core en 256MB geheugen is best krap. Koop nooit het laagste model, altijd wat groter. Je hebt er direct profijt van en je kan er langer mee doen. De 216j met dual core en 512MB zal je meer plezier van hebben.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1