Ik heb het Z2 abonnement van Ziggo, dus ik haal zonder VPN met gemak 19MB/s a 20MB/s op nieuwsgroepen. Torrents fluctueren natuurlijk (afhankelijk van de peers), maar ook daar zit ik zeker op 15MB/s.
Met de VPN aan, en dan een specialty-P2P server die het minst loaded is haal ik hooguit 14MB/sec met nieuwsgroepen en "maar" 6 of 7MB/s. Andere landen nog langzamer.
@
RickSanchez Ook bij mij in de chat kwamen ze aan met dat ik maar naar Obfuscated NL servers moest connecten...Wat een mooie oplossing

Autoconnect ging bij mij ook moeizaam, en heel soms deed ie het. Ik had echt alles geprobeerd, andere DNS, cache leeg, flush, maar het bleef hetzelfde. Ik vind het altijd zo vervelend dat je alles uit de kast moet trekken om te bewijzen dat het niet aan jezelf ligt als ineens de verbinding niet werkt, maar goed, het is net alsof het sinds afgelopen vrijdag grotendeels opgelost is; het connecten doet het nu weer fatsoenlijk, ook met UDP ipv TCP, maar de snelheid vind ik nog steeds twijfelachtig. Is ook geen ramp, we hebben het dan over 5 minuten vs. 20 minuten voordat iets binnen is, zo'n ramp is dat natuurlijk niet.
Ook een leuke: plaatjes van flickr werken niet als je CyberSec aan hebt. Het mooiste is, toen ik nét NordVPN had in Mei 2018, werkte alles gewoon goed, met UDP, met CyberSec, maar het downloadspeed is altijd een issue geweest.
Dus over 3 jaar, dat heet, wanneer de boel niet verbetert, zal ik geen NordVPN meer kopen. Ik lees veel goeie dingen over Goose VPN, behalve dat het wat weinig servers heeft.
Ik had juist voor NordVPN gekozen omdat ie (sowieso qua privacy) als een van de beste uit de test kwam op die ene website met die excel-achtige vergelijking. Ik weet wel e.e.a. ervan, maar ik vind de materie niet interessant genoeg om me als een tweaker volledig vast te willen bijten in alle ins en outs. Geen zin in