VPN Nord werkt deels

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik maak gebruik van VPN cliënt, vpnnord.
Zit nu in Portugal en constateer dat na het connecten met een `Nederlandse server ik alle NOS websites of apps niet kan benaderen. Als ik VPN uitschakel werkt het wel. Alleen dan kan ik ivm regio blokkades geen video’s afspelen. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Ps, andere websites en apps werkt prima, ook bijvoorbeeld Netflix.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Misschien blokkeerd de nos op vpn

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Hopelijk niet, iemand ervaring ermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK-NL
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:34
Ik zie het vanaf mijn telefoon (NOS app en site) en laptop (site) allebei fout gaan als ik via NordVPN verbonden ben. Als ik via de VPN verbinding van de zaak ben verbonden, kan ik vanaf de laptop wél op de NOS site komen.

Het zou dus ook kunnen zijn dat NordVPN de NOS sites/apps blokkeert (ik vraag me dan wel af wat daar de reden van zou zijn).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-06 11:15
MK-NL schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:37:
Het zou dus ook kunnen zijn dat NordVPN de NOS sites/apps blokkeert (ik vraag me dan wel af wat daar de reden van zou zijn).
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat zij bekende (publiek te gebruiken) VPN adressen blokkeren om het omzeilen van Geoblocking moeilijker te maken,
Een bedrijfs VPN is dan niet bekend en wordt niet actief geblockt

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Dit kreeg ik als reactie van VPN Nord.
Please try setting our server DNS addresses manually. On iOS you can do it by following these instructions:

1. Open the Settings app
2. Tap on Wi-Fi. If it's switched off, turn it on.
3. Pick a Wi-Fi network and tap on the blue “i” icon
4. Tap on the text-field across the DNS label
5. Enter the DNS addresses: 162.242.211.137 and 78.46.223.24
6. Tap on Wi-Fi on top to go back. The changes are saved automatically.

Vanaf stap 4 kom ik er niet uit. Waar in mijn iPad pro moeten de DNS adressen worden genoteerd?

Ik krijg overigens geen reactie dat ze de NOS sites blokkeren, dus ga daar ook niet vanuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb thuis een internetverbinding van een matige amateurclub (er was geen keus en je moet toch iets), alleen is mijn IP-adres dus volgens sommige sites Amerikaans. Dingen als uitzending gemist werken dus niet. Wanneer ik NordVPN gebruik werken dingen als Uitzending gemist, RTL XL etc. allemaal prima.

Ik weet dus vrij zeker dat NordVPN niet geblokkeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:42
HofmanJaap schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:08:
Dit kreeg ik als reactie van VPN Nord.
Please try setting our server DNS addresses manually. On iOS you can do it by following these instructions:

1. Open the Settings app
2. Tap on Wi-Fi. If it's switched off, turn it on.
3. Pick a Wi-Fi network and tap on the blue “i” icon
4. Tap on the text-field across the DNS label
5. Enter the DNS addresses: 162.242.211.137 and 78.46.223.24
6. Tap on Wi-Fi on top to go back. The changes are saved automatically.

Vanaf stap 4 kom ik er niet uit. Waar in mijn iPad pro moeten de DNS adressen worden genoteerd?

Ik krijg overigens geen reactie dat ze de NOS sites blokkeren, dus ga daar ook niet vanuit.
Dat staat toch bij stap 3? Maak wifi verbinding en druk op het i icon dan ga je naar een nieuw scherm waar je ook dns bij ziet staan

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:07
terror538 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:58:
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat zij bekende (publiek te gebruiken) VPN adressen blokkeren om het omzeilen van Geoblocking moeilijker te maken,
Mij wel. Netflix is enorm groot en heeft direct belang om dat soort zaken actief tegen te gaan

NOS heeft dat belang geheel niet. Als ze aan de rechtenhouders maar hard kunnen maken dat ze een rudimentaire geoblokkade hanteren dan is het klaar.

Kan er alleen nog sprake zijn van een verschil in detectiemethode of een database (geoip) die achterloopt.

EDIT: NOS doet dus 'gewoon' GeoIP. Ook getest met een publieke VPN-provider met NL-reeks, die je absoluut niet kunt missen als je echt VPN providers wilt blokkeren. Werkt prima.

> GET /secure/97174c745644a6e696b0dc0d6a824c50/5a441ab9/nos/content-ip/video/2017/12/27/212172/vod01.mp4 HTTP/1.1
> Host: video.omroep.nl
> User-Agent: curl/7.57.0
> Accept: */*
> 
< HTTP/1.1 302 GeoIP check failed

Google je dat, dan vind je zelfs de publieke handleiding van het streamingplatform van omroep.nl
HofmanJaap schreef op woensdag 27 december 2017 @ 18:08:
Waarom niet? Wat zie je wel? Desnoods Google je even 'Change DNS iOS' voor een alternatieve handleiding.

EDIT: Forget it. Dat gaat je probleem niet oplossen. Het IP-adres wordt als niet-Nederlands gezien door de NOS en dat is wat telt. DNS maakt niets uit.

De kans lijkt me groot dat je VPN-boer vaker met IP-WHOIS data rommelt dan dat omroep.nl hun geopip update. Vermoed niet dat ze wat met een lijst van VPNs doen, zoals boven beargumenteerd.

Enige dat je kunt doen is naar een IP-adres wisselen wat wel 'Nederlands' is. Even uitzoeken of ze een andere server hebben, of dat opnieuw verbinden al een adres uit een heel ander blok oplevert.

[ Voor 37% gewijzigd door Thralas op 27-12-2017 23:29 ]

• prins v oranje
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 01-02-2018
heb hetzelfde probleem vanuit denemarken...alles geprobeerd niets helpt.
zonder vpn wel verbinding. :-(
moet vpnnord zijn dus.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hier hetzelfde probleem. NordVPN werkt prima, maar kan met geen enkele server verbinding maken met de NOS-website. Dat lukt ook niet als ik handmatig de DNS-servers in de settings invul.

Ben benieuwd waar het aan ligt....

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:07
RoD schreef op donderdag 28 december 2017 @ 12:22:
Ben benieuwd waar het aan ligt....
Aan de geoip database van de NPO dus, of NordVPN met een gloednieuw IP block. Dat stond hierboven al.

Post eens een NordVPN NL IP dat niet werkt, dan kunnen we tenminste misschien nog iemand de schuld geven. WHOIS data heeft een last-modified date...

Ook is het wel nuttig om even 5 verschillende geoip websites te proberen. Als het goed is zie je daar ook soms niet-Nederlandse resultaten.

• Twistednl
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-06 21:18
Ik heb hier een permanente NordVPN connectie en heb geen enkel probleem met NOS appjes of dergelijk. Kan overal bij. Enige restrictie die ik ervaar momenteel is de TV app van mijn provider. Deze werk deels alleen video streamt niet.
Ik heb een Noorse server gekozen maar ook op een eerder gebruikte Duitse server werkt het naar wens.
Ben overigens geen iOS maar Android gebruiker maar neem aan dat dit weinig uit zou moeten maken.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Je hebt er nú waarschijnlijk niets meer aan maar ik heb vanwege dat soort "GEO" fratsen dus een VPN Endpoint in huis geplaatst (kan vrij simpel op div. AVM/FTRIZ routers en/of Synologie NASje's bijvoorbeeld). Je bent daarbij uiteraard wel afhankelijk van de upstream capaciteit van je eigen thuis/privé verbinding dus over een 8Mbit DSL verbinding zou ik 't ook niet willen adviseren :+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• HofmanJaap
  • Niet online
Vandaag nog een mail gestuurd naar NordVPN en gemeld dat de site NOS.nl het nog niet doet.
Aangegeven of het mogelijk is dat het IP-adres van NordVPN door de server van NOS niet als Nederlands wordt gezien. Nog geen reactie gehad maar ineens werkt het! Echter nog niet stabiel. Soms lukt het weer niet. Wellicht zijn ze bezig het op te lossen.

[ Voor 24% gewijzigd door HofmanJaap op 28-12-2017 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentK
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-05 12:25
Bij mij hetzelfde sinds overgang naar Nord vpn. Niets van de NOS werkt op welke connectie dan ook. Ook een mail gestuurd en sinds gisteren werkt er af en toe iets. Van wat eerder is aangegeven - Noorwegen connectie en andere - had ik ook geprobeerd, maar werkte bij mij ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urshurak
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23-03 15:16
Als je in de instellingen kiest voor obfuscated servers dan kun je nos.nl wél bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 12:49
Ook met Obfuscated Servers ingeschakeld werkt het bij mij niet met NordVPN. Iemand met meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-06 17:52
Hier net getest met NordVPN, werkt als een zonnetje. Gewoon op Nederland en dan connect gedaan.
Ook via mijn telefoons ( Galaxy S8 / iPhone SE ) werkt het beide met NordVPN aan, zowel app als website.
Dus ik weet niet wat jullie aan het doen zijn? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

Waarom is hier een apart topic voor? In het grote VPN ervaringen topic is ook genoeg te vinden. Overigens, is het NordVPN en niet VPN Nord, even om verwarring te voorkomen, want ik dacht echt even dat je het over een andere VPN provider had.

Anyway, ik heb vorige week dus gehad dat ik ineens niet meer naar een NL server kon connecten, wel naar elk ander land. Gewoon ineens uit het niks, ik had niets veranderd in mijn settings. Wat bij mij hielp was de connectie van UDP naar TCP veranderen en Cybersec uitzetten. Ik moest ook die collect diagnostics doen en naar hun sturen maar volgens mij is daar niks mee gedaan. Ze reageren wel snel op emails maar verklaringen krijg ik nooit echt... "doe maar eens dit en kijk of het werkt".... ik vind het maar een vreemd verhaal.

Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik issues ondervindt met NordVPN. Laten we het maar niet hebben over snelheden en hoe snel de "best/fastest" server volloopt en ik dus weer opnieuw moet connecten.

Overigens nos.nl heb ik maar 2x meegemaakt dat ie 't niet deed, maar ik wijd dat aan de website zelf en geen structureel issue met NordVPN.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RickSanchez
dehardstyler schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 10:51:
Hier net getest met NordVPN, werkt als een zonnetje. Gewoon op Nederland en dan connect gedaan.
Ook via mijn telefoons ( Galaxy S8 / iPhone SE ) werkt het beide met NordVPN aan, zowel app als website.
Dus ik weet niet wat jullie aan het doen zijn? :P
Mijn fout, je hebt gelijk! Na het activeren van Obfuscated Server in Settings moest ik ook nog daadwerkelijk met zo'n server verbinden. Even verder klikken dan m'n neus lang is.
https://imgur.com/a/QisNCT4

[ Voor 5% gewijzigd door RickSanchez op 17-10-2018 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Deathchant schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:05:

Dit is namelijk niet de eerste keer dat ik issues ondervindt met NordVPN. Laten we het maar niet hebben over snelheden en hoe snel de "best/fastest" server volloopt en ik dus weer opnieuw moet connecten.
Ik wil het best wel even over snelheden hebben hoor. O-) Ik snap echt niet hoe mensen sloom netwerk kunnen hebben in NL, via NordVPN. Kijk dit maar eens: http://www.speedtest.net/nl/result/7724384672

Dat is op 500/500 glas, niks te klagen. :)
Wat voor snelheden haal jij dan?
RickSanchez schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:29:
[...]

Mijn fout, je hebt gelijk! Na het activeren van Obfuscated Server in Settings moest ik ook nog daadwerkelijk met zo'n server verbinden. Even verder klikken dan m'n neus lang is.
https://imgur.com/a/ym1xgsq
Even voor de duidelijkheid: Ik had het over de normale servers. :P

[ Voor 27% gewijzigd door dehardstyler op 17-10-2018 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RickSanchez
Deathchant schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 11:05:
[...]
Anyway, ik heb vorige week dus gehad dat ik ineens niet meer naar een NL server kon connecten, wel naar elk ander land. Gewoon ineens uit het niks, ik had niets veranderd in mijn settings. Wat bij mij hielp was de connectie van UDP naar TCP veranderen en Cybersec uitzetten. Ik moest ook die collect diagnostics doen en naar hun sturen maar volgens mij is daar niks mee gedaan. Ze reageren wel snel op emails maar verklaringen krijg ik nooit echt... "doe maar eens dit en kijk of het werkt".... ik vind het maar een vreemd verhaal.
[...]
Dit heb ik ook gehad in dezelfde periode. Auto-connect moeizaam, connecten met specifieke NL server bleef hangen maar werkte uiteindelijk soms wel. Ook wat advies gekregen in de NordVPN chat, oude versie geïnstalleerd etc. Had er uiteindelijk geen zin meer in en ben er voor het gemak maar vanuit gegaan dat het aan Windows /NordVPN /Provider lag en het vanzelf zou worden opgelost. Dat lijkt nu het geval te zijn.

Edit: Blijk toch nog steeds problemen te hebben met NPO sites. Bijvoorbeeld: https://pauw.bnnvara.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door RickSanchez op 17-10-2018 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-06 21:32

Deathchant

Don't intend. Do!

dehardstyler schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 13:34:
[...]

Ik wil het best wel even over snelheden hebben hoor. O-) Ik snap echt niet hoe mensen sloom netwerk kunnen hebben in NL, via NordVPN. Kijk dit maar eens: http://www.speedtest.net/nl/result/7724384672

Dat is op 500/500 glas, niks te klagen. :)
Wat voor snelheden haal jij dan?
Ik heb het Z2 abonnement van Ziggo, dus ik haal zonder VPN met gemak 19MB/s a 20MB/s op nieuwsgroepen. Torrents fluctueren natuurlijk (afhankelijk van de peers), maar ook daar zit ik zeker op 15MB/s.
Met de VPN aan, en dan een specialty-P2P server die het minst loaded is haal ik hooguit 14MB/sec met nieuwsgroepen en "maar" 6 of 7MB/s. Andere landen nog langzamer.

@RickSanchez Ook bij mij in de chat kwamen ze aan met dat ik maar naar Obfuscated NL servers moest connecten...Wat een mooie oplossing :N Autoconnect ging bij mij ook moeizaam, en heel soms deed ie het. Ik had echt alles geprobeerd, andere DNS, cache leeg, flush, maar het bleef hetzelfde. Ik vind het altijd zo vervelend dat je alles uit de kast moet trekken om te bewijzen dat het niet aan jezelf ligt als ineens de verbinding niet werkt, maar goed, het is net alsof het sinds afgelopen vrijdag grotendeels opgelost is; het connecten doet het nu weer fatsoenlijk, ook met UDP ipv TCP, maar de snelheid vind ik nog steeds twijfelachtig. Is ook geen ramp, we hebben het dan over 5 minuten vs. 20 minuten voordat iets binnen is, zo'n ramp is dat natuurlijk niet.

Ook een leuke: plaatjes van flickr werken niet als je CyberSec aan hebt. Het mooiste is, toen ik nét NordVPN had in Mei 2018, werkte alles gewoon goed, met UDP, met CyberSec, maar het downloadspeed is altijd een issue geweest.
Dus over 3 jaar, dat heet, wanneer de boel niet verbetert, zal ik geen NordVPN meer kopen. Ik lees veel goeie dingen over Goose VPN, behalve dat het wat weinig servers heeft.
Ik had juist voor NordVPN gekozen omdat ie (sowieso qua privacy) als een van de beste uit de test kwam op die ene website met die excel-achtige vergelijking. Ik weet wel e.e.a. ervan, maar ik vind de materie niet interessant genoeg om me als een tweaker volledig vast te willen bijten in alle ins en outs. Geen zin in ;)

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
Deathchant schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 14:18:
[...]

Ik heb het Z2 abonnement van Ziggo, dus ik haal zonder VPN met gemak 19MB/s a 20MB/s op nieuwsgroepen. Torrents fluctueren natuurlijk (afhankelijk van de peers), maar ook daar zit ik zeker op 15MB/s.
Met de VPN aan, en dan een specialty-P2P server die het minst loaded is haal ik hooguit 14MB/sec met nieuwsgroepen en "maar" 6 of 7MB/s. Andere landen nog langzamer.
Maar ik zie helemaal niks raars eigenlijk, je zou trots moeten zijn! Een VPN trekt nooit je lijn dicht, onmogelijk, veel te veel overhead. Of je moet rack servers + switches hebben, maar daar ga ik niet van uit.
Dat het naar andere landen trager wordt is ook helemaal niet raar, iets met de snelheid van licht. ;)
Pagina: 1