Mei 2016 heb ik al eens een nieuwe desktop samen gesteld met jullie hulp. Jammer genoeg is de aankoop toen uitgesteld, door enkele zware kosten aan ons huis (verwarmingsketel stuk, ...). De tijd vliegt en we zijn alweer anderhalf jaar verder. En deze keer gaan we wel over tot een nieuwe aankoop. Daarom nu een nieuwe lijst. 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gebruiken voor videobewerking (korte clips in Premiere Pro, voorlopig nog niet in 4k), Photoshop en webdesign. Ik doe geen gaming. Voor de rest wordt hij gebruikt voor de normale dingen: surfen, email, Word, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer rond de €1000 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis, ... zijn allemaal aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enekel de nieuwe desktop met Windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen merkvoorkeuren, gewoon een systeem dat de beste kwaliteit biedt voor een goede prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een desktop die vlot werkt, meer niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben een leek op het gebied van hardware, dus ik hoor graag van jullie of het plaatje klopt. Is de configuratie allereerst met elkaar compatibel? En denken jullie dat dit de meest interessante configuratie is voor dit budget?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil de desktop gebruiken voor videobewerking (korte clips in Premiere Pro, voorlopig nog niet in 4k), Photoshop en webdesign. Ik doe geen gaming. Voor de rest wordt hij gebruikt voor de normale dingen: surfen, email, Word, ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het mag ongeveer rond de €1000 kosten.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord, muis, ... zijn allemaal aanwezig.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Enekel de nieuwe desktop met Windows.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb totaal geen merkvoorkeuren, gewoon een systeem dat de beste kwaliteit biedt voor een goede prijs.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een desktop die vlot werkt, meer niet.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Ik ben een leek op het gebied van hardware, dus ik hoor graag van jullie of het plaatje klopt. Is de configuratie allereerst met elkaar compatibel? En denken jullie dat dit de meest interessante configuratie is voor dit budget?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 194,- | € 194,- |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 93,- | € 93,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 1050 TI GAMING X 4G | € 173,50 | € 173,50 |
| 1 | Fractal Design Define S | € 72,50 | € 72,50 |
| 1 | Microsoft Windows 10 Home NL 64bit OEM DSP OEI | € 83,49 | € 83,49 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 194,- | € 194,- |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 CM 400W | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 147,- | € 147,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.012,44 | |