Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om mijn pc te upgraden om games te spelen op 1080P/1440P. Mijn huidige pc heeft in mijn ogen te weinig interne geheugen, verouderde videokaart en een bejaarde monitor om recentere games wat in een hogere kwaliteit en resolutie (nu 1680*1050) te kunnen spelen. Momenteel speel ik nu BF1, F12017 en Overwatch.
De processor (2500K) heb ik nog niet overklokt, maar dit is wel een mogelijkheid als ik een nieuwere videokaart heb. Nu zou ik ook de hele pc kunnen upgraden, maar het budget laat dit niet toe momenteel. Qua monitor zoek ik een IPS paneel omdat ik ook steeds meer aan fotobewerking doe en een IPS paneel de kleuren natuurgetrouwer weergeeft.
Geheugen: Ik dacht aan een extra 8GB in de V&A te kopen.
Monitor:
pricewatch: Iiyama ProLite X2788QS-B1 Zwart .1440P monitor en gunstige prijs, echter niet veel reviews te vinden.
pricewatch: LG 27UD58 Zwart . UHD monitor waarop ik denk om dat in 1440P te gamen. Gunstige prijs, maar wel blacklight bleeding aanwezig zo in de reviews te zien.
Videokaart:
Om op 1440P te gamen is een 1060 6 GB/580 aan de krappe kant, voor de huidige games en in de toekomst ook nog wat games op redelijke instellingen te spelen dacht ik aan een tweedehandse 1070/1080. Wel denk ik dat een 1080 gebottlenecked kan worden door mij n CPU, zelf als ik deze rond de @4,3 zet. Is een 1070 een betere keuze voor nu? Qua prijs scheelt dit 100 op V&A (400 vs. 500).
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet!
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de € 800
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee, geen specifieke merkvoorkeuren en tweedehands is ook mogelijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit is mijn huidig systeem:
Ik zoek een?
Vul hier in welk component/onderdeel je zoekt. Vertel ook waarom je dat onderdeel wil hebben. Wat wil je ermee bereiken?
Ik ben op zoek naar mogelijkheden om mijn pc te upgraden om games te spelen op 1080P/1440P. Mijn huidige pc heeft in mijn ogen te weinig interne geheugen, verouderde videokaart en een bejaarde monitor om recentere games wat in een hogere kwaliteit en resolutie (nu 1680*1050) te kunnen spelen. Momenteel speel ik nu BF1, F12017 en Overwatch.
De processor (2500K) heb ik nog niet overklokt, maar dit is wel een mogelijkheid als ik een nieuwere videokaart heb. Nu zou ik ook de hele pc kunnen upgraden, maar het budget laat dit niet toe momenteel. Qua monitor zoek ik een IPS paneel omdat ik ook steeds meer aan fotobewerking doe en een IPS paneel de kleuren natuurgetrouwer weergeeft.
Geheugen: Ik dacht aan een extra 8GB in de V&A te kopen.
Monitor:
pricewatch: Iiyama ProLite X2788QS-B1 Zwart .1440P monitor en gunstige prijs, echter niet veel reviews te vinden.
pricewatch: LG 27UD58 Zwart . UHD monitor waarop ik denk om dat in 1440P te gamen. Gunstige prijs, maar wel blacklight bleeding aanwezig zo in de reviews te zien.
Videokaart:
Om op 1440P te gamen is een 1060 6 GB/580 aan de krappe kant, voor de huidige games en in de toekomst ook nog wat games op redelijke instellingen te spelen dacht ik aan een tweedehandse 1070/1080. Wel denk ik dat een 1080 gebottlenecked kan worden door mij n CPU, zelf als ik deze rond de @4,3 zet. Is een 1070 een betere keuze voor nu? Qua prijs scheelt dit 100 op V&A (400 vs. 500).
Graag zie ik jullie adviezen tegemoet!
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de € 800
Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Wil je een specifiek merk of type? Of sta je open voor alternatieven? Vertel het ons.
Nee, geen specifieke merkvoorkeuren en tweedehands is ook mogelijk.
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Dit is mijn huidig systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sapphire HD6950 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB | € 97,50 | € 97,50 |
| 1 | Corsair Carbide 400R | € 101,63 | € 101,63 |
| 1 | HP Pavilion W2207 Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Zalman CNPS10X Performa | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3B1K2/8GX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Sony Optiarc AD-7280S Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Enthusiast TX550M | € 0,- | € 0,- |