Harde schijf 100% gebruik na opstarten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:19

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Mijn vraag
Na het opstarten van mijn pc (ik gebruik een hdd, geen ssd) is het gebruik van mijn harde schijf waar windows op staat 100%. En niet voor eventjes, nee minuten lang. Dit vertraagt het complete systeem en is zeer irritant. Een van de processen die hierbij betrokken is, is Miscrosoft Office Clikc-to-Run. Deze slaat helemaal aan zonder dat ik iets van een office programma aan heb.

Relevante software en hardware die ik gebruik
In eerste instantie zag ik dat, onder andere, AVG een van de boosdoeners was. Deze heb ik opnieuw geinstalleerd, maar het probleem blijft.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb AVG al opnieuw geinstalleerd omdat dat een van de boosdoeners was. Deze is aardig stil inmiddels. Andere overbodige programma's als steam en update services van google en adobe staan allemaal al uit.

Tijdens het typen van dit bericht, heeft MS Office Click-to-Run de harde schijf in gebruik gehad. Pas na een minuut of 5 was ie klaar.
Heeft iemand ervaring met dit probleem en wat was de oplossing? Office opnieuw installeren (wat google onder andere ook zei) zie ik als laatste optie.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Dit heet onderhoud aan je pc plegen,
en na installatie (ook tussendoor) ook onderhoud plegen.
Dwz kijk wat opstart met je pc, zet uit wat je niet wilt, lijkt me logisch.
Dan hardware controleren, zou bijv ook nog een slechte hd kunnen zijn, systeem te heet, pc schoonmaken bijv, en etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
jan99999 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 10:35:
Dit heet onderhoud aan je pc plegen,
en na installatie (ook tussendoor) ook onderhoud plegen.
Dwz kijk wat opstart met je pc, zet uit wat je niet wilt, lijkt me logisch.
Dan hardware controleren, zou bijv ook nog een slechte hd kunnen zijn, systeem te heet, pc schoonmaken bijv, en etc.
Dat heb ik allemaal al gedaan.
PC fysiek schoonmaken zou nog kunnen, maar het lijkt me sterk dat mijn probleem hiermee iets van doen heeft aangezien ik het tot een specifiek proces heb kunnen terugbrengen: Office Click-to-Run.
Harde schijf waar office en windows opstaan heeft voor meer dan 90% vrije ruimte, al mijn games, foto's en downloads staan op andere schijven.
Schijf analyse en optimalisatie gebeurd automatisch en is op 18-12 nog uitgevoerd. Sindsdien is er weinig veranderd aan de software en data op de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mastr-dc
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-03 10:20
Defragmentatie?
Windows indexing?
Antivirus scan?
Updates (Windows, Games,...)
Windows backup of systeemherstelpunt dat aangemaakt word?

Hoe zie je dat je schijf 100% gebruikt word? Taakbeheer?
Via taakbeheer kan je zien welke applicatie veel naar de HDD schrijft/leest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-05 18:03
Office tenminste vroeger stond altijd in de opstart lijst van windows.
Deze kon je vroeger uitzetten, dan start je pc sneller op, en office start niet op bij booten,
of dit nu nog kan weet ik niet, ik gebruik geen office. Dus google hier op of je dit uit kunt zetten, of in windows of in office zelf, kijk ook je office instellingen goed na, of je hier iets uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nat-Water
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:23
SSD'tje kopen helpt al. Maar goed.
Maarre, als je je vraag googled, krijg je bijna je antwoord al. https://answers.microsoft...05-408d-a7bd-47ef8cf31f24 al geprobeerd?

Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:28
controleer eens bij de applicatie "broncontrole" wat de reactietijd is van je hardeschijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-01 06:55
Ik zou de volgende dingen doen.

1. Msconfig uitvoeren.. desbetreffende proces (programma) opzoeken en uitschakelen.
2. services.msc uitvoeren en op deze manier de software uitschakelen

Maar zoals mensen al zei, google de volgende keer.. Mocht je niet weten welke process er precies draait allemaal.. hier een handige tooltje
https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer

Edit: Wijzeging

[ Voor 8% gewijzigd door Soundstorm2010 op 27-12-2017 11:27 ]

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Nat-Water schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:06:
SSD'tje kopen helpt al. Maar goed.
Maarre, als je je vraag googled, krijg je bijna je antwoord al. https://answers.microsoft...05-408d-a7bd-47ef8cf31f24 al geprobeerd?
Die mappen heb ik niet en zijn dus al 'leeg'. (deze had ik al eerder geprobeerd)
thieske1 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:06:
controleer eens bij de applicatie "broncontrole" wat de reactietijd is van je hardeschijf.
Waar kan ik dit doen dan?
Soundstorm2010 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:24:
Ik zou de volgende dingen doen.

1. Msconfig uitvoeren.. desbetreffende proces (programma) opzoeken en uitschakelen.
2. services.msc uitvoeren en op deze manier de software uitschakelen

Maar zoals mensen al zei, google de volgende keer.. Mocht je niet weten welke process er precies draait allemaal.. hier een handige tooltje
https://docs.microsoft.co...ownloads/process-explorer

Edit: Wijzeging
Uiteraard had ik ook al zoiets gedaan, het proces is Click-ro-Run en kan ik prima stoppen. Maar na een herstart begint ie gewoon weer overnieuw, elke keer weer.
Welke processen er draaien heb ik aardig grip op, via msconfig, services en taakbeheer houd ik regelmatig in de gaten welke processen wel en niet mee opstarten en heb ik al aardig wat uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02:09
Het zou ook nog kunnen dat je te weinig vrije ruimte over hebt op je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
Arjantje72 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 11:49:
Het zou ook nog kunnen dat je te weinig vrije ruimte over hebt op je HDD.
Harde schijf waar office en windows opstaan heeft voor meer dan 90% vrije ruimte, al mijn games, foto's en downloads staan op andere schijven.
:F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

What is Click-to-Run?

Click-to-Run is a Microsoft streaming and virtualization technology that you can use to install and update Office products. These streaming and virtualization capabilities are based on technologies in Microsoft Application Virtualization (App-V). In Office 2010, Click-to-Run was available to consumer users only. In this new release, Click-to-Run supports large enterprise deployments.

Click-to-Run is an alternative to the traditional Windows Installer-based (MSI) method of installing and updating Office. If you install Office by using MSI, you have to wait until the whole Office product is installed before you can open and start to use the product. But with the streaming capabilities in Click-to-Run, you can open and start to use the product before the whole product is installed. While you are using the product, the rest of the product is being downloaded in the background. If you try to use a feature that is not yet downloaded and installed, Click-to-Run immediately downloads and installs that feature. This streaming capability resembles how you watch videos from the Internet. You can start to watch the first part of the video before the whole video downloads to your computer.
tja .. klinkt aardig, maar geef mij ook maar gewoon een installer, installeren en klaar! :/
zolang hij veel drukte vertoont zou je dus kunnen concluderen dat hij nog allerhande office files aan het downloaden en installeren is. Maar dat zou toch eens op moeten houden na een gig of wat..

Verdwijnt de drukte als je internet verbreekt??

Zo niet, doe dit dan eens ..
Hi There,

I solved my problem.

Symptoms:

Process Office 15 click-to-run running constantly 20% CPU
Process MSOSYNC (document cache) 0% CPU and still restarting (on bacground)

The main problem is Document cache, because process MSOSYNC is not loaded and any orange tray icon (with arrow) as Office document cache in task bar is not visible.

How to solve this problem:
1. disable service click-to-run (in services - set disabled)
2. restart computer (click-to-run will be not loaded)
3. open C:\Users\Username\AppData\Local\Microsoft\Office\Spw and delete all files
4. open C:\Users\Username\AppData\Local\Microsoft\Office\15.0\OfficeFileCache and delete all files
5. enable service click-to-run (set automatic)
6. restart computer

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:28
door op start te drukken en "broncontrole" te typen. start de applicatie die dan naar voren komt en ga dan naar de tab "schijf" en vertel ons wat de gemiddelde reactietijd is.

Maak evt een screenschot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03:33
Welke Windows versie gebruik je?

Kijk eens wat er gebeurt als je de office map tot de uitzonderingen van AVG toevoegt. Mocht dat niet helpen verwijder dan AVG om te zien wat er gebeurt als je even zonder AVG draait. Office click to run draait in een wrapper (een soort sandbox) en misschien dat AVG zich daarin verslikt.

Je kunt ook met Resoure Monitor meekijken en proberen te achterhalen welke processen de HD en CPU belasten. Om Resource Monitor op te starten typ resmon in in het start menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

Topicstarter
thieske1 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:04:
door op start te drukken en "broncontrole" te typen. start de applicatie die dan naar voren komt en ga dan naar de tab "schijf" en vertel ons wat de gemiddelde reactietijd is.

Maak evt een screenschot
Na de laatste herstart was Click-to-Run stil (zul je net zien |:( )
Nu waren allerlei host processen van windows zelf de boosdoener(s), maar ik zag ook dat de fall-creators update nog klaar staat.

Dit was net na opstarten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/HmAYxkDHqAShiIwXKAO5j7DO/thumb.png

Dit na paar minuten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Va7yd6mPumILzPoS8dDNNb5e/thumb.png

Nu is ie druk met update klaar zetten, dus dat geeft een nogal vertekend beeld. Ik ga die eerst eens installeren en daarna kijken wat er dan gebeurt. Ik heb wel het idee dat AVG zich erg bemoeit met de download en installatie van windows updates.

Pagina: 1