What's App geschiedenis Android telefoon

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 24-09 22:23
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met de volgende casus:

- Oude telefoon Android (T-mobile, simkaart T-Mobile).
- Nieuwe telefoon Android (Vodafone, simkaart Vodafone) met een nieuwe simkaart, zelfde nummer als oude telefoon (overgezet). What's App is op de nieuwe telefoon geïnstalleerd en in gebruik.

Nu wil ik graag mijn oude What's app berichten terug als een back up. Ik kan What's app wel opstarten op de oude telefoon, ik zie de oude berichten maar dan moet ik het nummer weer opnieuw instellen (op dit punt kom ik niet verder). Ik had back up van geschiedenis altijd uitgezet, dus ik kan ze niet ophalen uit Google drive of een sd kaart. De oude berichten staan dus wel lokaal op de telefoon maar niet in een cloud / opslag.

Heeft iemand een good practice om niet de oude gegevens te overschrijven en wel een back up te maken?

Beste antwoord (via rens-br op 28-12-2017 21:18)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
1. Backup alsnog aanzetten, backuppen naar Drive, daarna Whatsapp opnieuw installeren op de nieuwe telefoon zodat hij naar de backup gaat zoeken
2. De Whatsapp map kopiëren van de oude telefoon naar de nieuwe, maar ook hier eerst Whatsapp verwijderen op de nieuwe telefoon zodat hij voor de initiële setup naar de backup gaat zoeken.

#2 werkte vroeger altijd prima maar laatste tijd merk ik dat #1 soms beter werkt.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11:14
1. Backup alsnog aanzetten, backuppen naar Drive, daarna Whatsapp opnieuw installeren op de nieuwe telefoon zodat hij naar de backup gaat zoeken
2. De Whatsapp map kopiëren van de oude telefoon naar de nieuwe, maar ook hier eerst Whatsapp verwijderen op de nieuwe telefoon zodat hij voor de initiële setup naar de backup gaat zoeken.

#2 werkte vroeger altijd prima maar laatste tijd merk ik dat #1 soms beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Bedankt voor de tip:

1. Hoe zou je hem alsnog kunnen aanzetten? Ik kan niet doorklikken omdat ik een nummer moet verifiëren bij de oude telefoon.

2. Ik heb de map met What's app gekopieerd naar mijn computer. Ik zie hier twee mappen, media en databases. Staan in de databases ook de berichten?

Moet ik dan op mijn nieuwe telefoon what's app weer verwijderen? En dan de databases in de map zetten? Dus eigenlijk een nieuwe setup? Op welk moment voeg ik de databases dan weer toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rSNNN
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:52

rSNNN

Titel ondertitel

Je kan op je oude telefoon whatsapp gewoon weer activeren zodat je jouw backup kan draaien. Wanneer je dan op je nieuwe telefoon whatsapp weer opnieuw installeert kan je dat toestel weer opnieuw activeren en de backup terugzetten.

League of legends, PSN, CSGO : rSNNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
Gelukt, dankje heren!

Oplossing: Database map van oude telefoon -> pc -> overgezet op de nieuwe telefoon (db bestand hernoemd).

What's app verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en herstelt.