Hoofdstad Zuid Korea

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:06

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Topicstarter
In het artikel over de smartphones van 2017 en 2018 (reviews: De smartphones van 2017 en 2018 - Vaarwel framedrops en hallo e-sims schrijft @arnoudwokke dat Pyeongchang, de stad waar de Olympische spelen gehouden worden, de hoofdstad van Zuid Korea is. Waarschijnlijk is hij in de war met de hoofdstad van Noord Korea, Pyongyang. De hoofdstad van Zuid Korea is Seoul.

En als je dan toch naar die paragraaf kijkt: volgens mij moet er een punt achter Korea en moet "en" vervolgens met een hoofdletter beginnen (of mag "en" niet volgen op een komma).
nu is het zo:
De Spelen vinden plaats in Pyeongchang, de hoofdstad van Zuid-Korea, en de overheid van dat land, bekend om zijn snelle internetverbindingen, wil van dat grootse spektakel gebruikmaken om de wereld te laten zien dat Zuid-Korea vooroploopt met 5g.
en volgens mij moet het zo:
De Spelen vinden plaats in Pyeongchang, Niet de hoofdstad van Zuid-Korea. En de overheid van dat land, bekend om zijn snelle internetverbindingen, wil van dat grootse spektakel gebruikmaken om de wereld te laten zien dat Zuid-Korea vooroploopt met 5g.
Maar ik ben geen taalkundige, dus misschien klopt het wel ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Yukkie op 27-12-2017 09:36 ]

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

De zin leest inderdaad niet lekker doordat er 2 subzinnen zo kort na elkaar worden gebruikt. Gezien het niet de hoofdstad is zou ik gewoon gaan voor:
De Spelen vinden plaats in Pyeongchang en de overheid van dat land, bekend om zijn snelle internetverbindingen, wil van dat grootse spektakel gebruikmaken om de wereld te laten zien dat Zuid-Korea vooroploopt met 5g.
Overigens @Yukkie, afaik is het niet netjes om een zin te beginnen met het woord En.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:14

arnoudwokke

Redacteur
Thanks, ik heb het aangepast. Raar hoe ik dat heb kunnen opschrijven, ik weet prima wat de hoofdstad van Zuid-Korea is. Ik heb de zin ook aangepast :)