advies voor aankoop videokaart

Pagina: 1
Acties:

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:39

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
zo daar ben ik weer,

eerst had ik hier iets gepost met vragen naar een 2e videokaart + 2e monitor, maar aangezien ik al een 21' iiyama heb lijkt het onzinnig om er een 2e videokaart bij te kopen

ik heb nu een voodoo3 2000, maar daar wil ik vanaf omdat er ook geen nieuwe drivers meer voor gemaakt worden en ik toch wel iets beters wil ondertussen

ik heb een p3 500 met 384mb

ik zoek dus een kaart die wel een stuk beter is dan mijn voodoo3 2000 kaart, aub niet meer dan 800,- kosten.

tevens zou ik wel willen weten wat ik voor mijn voodoo kaart zou kunnen vragen als ik hem aan iemand verkoop!

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb ook een PIII-500 en een 22" Iiyama buis, als videoplank heb ik een GeForce2(64Mb) en als werk/spelresolutie gebruik ik 1280x1024X32@120Hz. Een GeForce3 vind ik (nog) veel te duur

Verwijderd

Neem de geforce2 Pro (enhanced) 64MB 5,5Ns. van Leadtek. Hij heeft veel extra's vergeleken bij andere Pro's. En hij heeft zeker een van de vetste coolers. En geloof ik als enige heeft hij sensors op de kaart zitten, dus een ultieme tweakerskaart. Duur is hij geloof ik al helemaal niet. Ik dacht dat ik op www.prijsindex.net er een voor Fl 460,- had zien staan
Ga eens kijken zou ik zeggen.

http://www.leadtek.com/geforce2/gts64new.htm

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Hangt er eigenlijk volledig vanaf wat je ermee wil.

Als je heel erg hard spellen wil gaan doen, is een Geforce 2 GTS of even wachten tot de Geforce 3 ongeveer 800,- kost de moeite waard.

Als je nauwelijks spellen gaat doen, zou ik iets van Matrox namen, of bijv. een Radeon. Ik ben zelf behoorlijk anti radeon, maar objectiviteit gebiedt mij 'm toch aan te raden om de hoge 2D kwaliteit, iets waar het bij de Geforces aan ontbreekt. En die 2D kwaliteit is bij een 21" belangrijk..

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
ja ik game redelijk veel, maar ik programmeer ook veel, websites, maar doe geen grafisch ontwerpen, dus eigenlijk alleen lettertjes en cijfertjes. maar ik ben qua 2d op mijn 21'' ook wel tevreden met mijn voodoo dus 2d is zo'n kaart toch al snel goed genoeg lijkt me? of niet???

Verwijderd

heb zelf een radeon aangeschaft (64mbvivo)
Ziet er goed uit met een 21". Speel wel eens een spel. Tot nu toe alleen Unreal maar niks te klagen over de kwaliteit. heb je er ook nog mooi een tv out bij. zeker onder de 800. Maar ja.. als ik het geld had gehad GF3 uiteraard!

Verwijderd

Op donderdag 12 juli 2001 09:59 schreef Roko het volgende:
Ik heb ook een PIII-500 en een 22" Iiyama buis, als videoplank heb ik een GeForce2(64Mb) en als werk/spelresolutie gebruik ik 1280x1024X32@120Hz. Een GeForce3 vind ik (nog) veel te duur
Hee Roko, je kan de refresh-rate van jouw videoplank beter naar 85 a 90 Hz gooien hoor, je ziet er niets van en je Iiyama vindt dit veel lekkerder :9

• HenkS

HenkS

Da_king alias HenkS

Topicstarter
Op donderdag 12 juli 2001 09:59 schreef Roko het volgende:
1280x1024 op een 22'' als werk resolutie? ik draai op mijn 21'' 1600x1200@85Hz waarom heb je anders zo'n grote monitor???

Verwijderd

Omdat je boven de 12x10 er bijna geen voordeel uit haalt. Je gaat dan vanzelf de startbalk en de rest vergroten om ze nog te kunnen lezen, ook op een 22"er.

En als je een goede 2D/3D kaart zoekt, en je houdt van gamen, dan is de Geforce2 Ultra van leadtek misschien iets beter. Deze schopt iedere Radeon, Geforce3, en de rest van de GF2's zonder moeite van de baan. >:) Je hebt al een strakke GF2 Ultra van leadtek voor iets meer dan 800 piek. Onthoudt, deze kaart is vele malen sneller dan alle concurrenten...

• Roko
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 10:33 schreef doophoofd het volgende:

[..]

Hee Roko, je kan de refresh-rate van jouw videoplank beter naar 85 a 90 Hz gooien hoor, je ziet er niets van en je Iiyama vindt dit veel lekkerder :9
Dat zie je inderdaad niet, ik ga het vannavond gewoon eens proberen, wieweet :)

• Roko
  • Niet online
Op donderdag 12 juli 2001 10:42 schreef HenkS het volgende:

[..]

1280x1024 op een 22'' als werk resolutie? ik draai op mijn 21'' 1600x1200@85Hz waarom heb je anders zo'n grote monitor???
Je hebt opzich gelijk, maar ik game altijd in 1280x1024, dus laat ik hem daar maar op staan. Ik vind het ook een lekkere resolutie voor mijn toch al niet bijster beste ogen ;)
Pagina: 1