Upgrade geheugen en videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Desjelle
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-11-2025
Dit is mijn huidige config:

Mobo: ASUSTeK Computer INC. M4A87TD/USB3 (AM3)
Processor: AMD Phenom II X6 1070T
Geheugen: 4.00GB Single-Kanaal DDR3 @ 668MHz (9-9-9-24)
Video: 2048MBATI AMD Radeon HD 7800 Series
250GB ssd

Wanneer ik Shadow of War speel merk ik dat mijn pc schromelijk tekort komt. Ik had gedacht om geheugen en een nieuwe videokaart te installeren. Maar DDR3 @ 668 vind je niet meer. Volgens de Asus site zou ik tot 4 x DIMM, Max. 16GB, DDR3 2000(O.C.)/1600/1333/1066 Hz ECC, Non-ECC, Un-buffered Memory kunnen gaan maar een beetje verder staat dan Due to CPU spec., AMD 100 and 200 series CPUs support up to DDR3 1066MHz. With ASUS design, this motherboard can support up to DDR3 1333MHz.
Mag ik nu 1600 of 1333MHZ steken? En welk geheugen/hoeveel raden jullie dan aan?
En welke videokaart raden jullie mij aan in combinatie met mijn huidige processor?

Alle reacties

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Maar DDR3 @ 668 vind je niet meer.
Even met twee vermeigvuldigen (wat DDR = Double Data Rate) en je komt op +-1333MHz uit. Daar is nog genoeg (al dan niet tweedehands) van te vinden.

Probleem is dat alle onderdelen wel aan vervanging toe zijn, dus upgrade je het één dan zal het andere achterblijven.

Informaticus of vakkundig Googler?

• PC_EVERYDAY
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 21-11-2025
Wat ben je bereid te willen er aan uit te geven?
Als je dat even voor je zelf na gaat en dat even verteld zal ik proberen eens dezer daag een configuratie voor je te maken ;-) Ook mede door het feit wat TheTinusNL vertelde, omdat de componenten allemaal al redelijk oud zijn gezien de Hardware die er nu is zal het ene altijd achter blijven als je het anderen upgraden, zo is je PC moeilijk optimaal te krijgen en zal je de komende tijd aan het upgraden blijven.

Met vriendelijke groet,
Thijs