Virtual reality gaming met een laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:10
Afgelopen nacht in een opwelling een HP virtual reality bril gekocht, alleen om er nu achter te komen dat mijn laptop ( een asus ROG met een i7 en een gtx960m videokaart ) dit niet gaat trekken. Ik heb me compleet verkeken op het m-ettje, wat dus helaas nog steeds een groot verschil maakt.
Erg jammer, maargoed dan moeten we maar iets anders verzinnen. En als het even kan ook nog draagbaar, in rugzakformaat.

Nu heb ik dus 2 opties:
- een draagbare pc bouwen met een degelijke videokaart ( rx 580? )
- een externe videokaart ( rx 580? ) middels usb C

Helaas is dit een nieuwe wereld voor me, dus ik weet even niet wat ik nu het beste kan doen. Gaat een externe videokaart behuizing me hierin helpen, of is die bandbreedte simpelweg te laag? Zijn er mensen die hier al mee gestoeid hebben en me kunnen adviseren?

Het liefst zou ik de laptop gebruiken icm een externe videokaart, om de prijs te drukken. Ik heb nog wel een pc staan met een A8 6600k om eventueel uit te breiden met een videokaart, maar ik heb het idee dat de processor dan weer de bottleneck gaat zijn.

Wat is nu wijsheid?

Commentaar over mijn impulsiviteit is niet nodig overigens, hier ben ik me volledig van bewust :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijss94
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 28-08 09:43
Mijn aanbeveling zou zijn om toch een nieuwe pc samen te stellen met bv een ryzen 1600 en rx580, deze hardware is echt het minimum. VR heeft nu eenmaal erg goede hardware nodig.

Een externe videokaart heb ik niet veel ervaring mee wel weet ik dat deze best duur zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tt2000
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 07-04 22:10
Als je een externe videokaart wilt gebruiken zal je laptop een thunderbolt aansluiting nodig hebben die vaak in usb c connector komt, maar niet hetzelfde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:27
Al kan ik nog niet bewijs vinden dat het word toegepast, zou ik toch voor een nvidia kaart gaan mocht je voor een losse videokaart gaan: https://nl.hardware.info/...ltaneous-multi-projection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13:03
ik zou dan een itx pctje bouwen, dual slot gpu erin en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 14:10
Jammer dat het niet op de laptop lukt zoals ik gehoopt had.. wat een bende met al die usb c / thunderbolt rommel zeg. En om nu te gaan rotzooien met mini pcie is ook weer zoiets...

Wat betreft @Bennnie , dat wist ik nog niet, interessant! Gelukkig heb ik nog wat mini itx bordjes liggen, nu nog een gtx1080 zien te scoren voor een normale prijs.

Ik denk dat het hele idee om het draagbaar te maken vergeten kan worden, misschien beter gewoon goede kwaliteit verlengkabels ertussen :p

Thnx voor het advies, ik ga maar eens wat nieuwe hardware uitzoeken :D
Pagina: 1