Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Sportschool: opzeggen abo niet mogelijk via mail, want...

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Z100
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 28-01 16:58
Ik wil mijn sportschool abonnement opzeggen. Ben al vele maanden niet meer geweest. Voor opzegging heb ik via mail een verzoek gestuurd, inclusief als bijlage scans van voor- en achterkant van mijn toegangspas als bewijs dat ik de abonnementshouder ben. Vervolgens krijg ik een mail terug waarin mij wordt vertelt dat "opzeggen via mail [en telefoon] is niet mogelijk, en u wordt verzocht om langs te komen om een opzeggingsformulier te ondertekenen".

Serieus? Hier hoef je toch niet mee akkoord te gaan? Als ik via mail (of als het moet: telefonisch) mijn abonnement wil opzeggen, en simpelweg weiger om langs te komen, mag ik in hen optiek mijn contract niet beëindigen. Dat is mijns inziens chantage. Deze eis is merkwaardig zeldzaam.

Overigens heb ik altijd nog de mogelijkheid om de automatische incasso te blokkeren. Als ik dat doe, heeft de sportschool in kwestie dan überhaupt een poot om op te staan?

Edit:
Bedankt voor de reacties die constructief waren. Ik waardeer ze enorm .Ik heb het alsnog kunnen oplossen. Overigens zonde dat sommigen het niet konden laten om een vileine houding op te zetten. Het is prima dat je gehoord wilt worden, maar remember the human. :)

Zoals ik had aangegeven was de bedoeling van het starten van dit topic het winnen van informatie. Deze situatie is nieuw voor mij, en ondanks dat dit een kleinigheidje lijkt, is de informatie uit dit topic relevant voor mij in de toekomst (iets te maken met verder kijken dan je neus lang is).

Wederom bedankt. :)

[Voor 23% gewijzigd door Z100 op 28-12-2017 00:14]

Alle reacties

• Microkid
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 10:38

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Virtualisatie Dictator

En hoe ben je het contract aangegaan? Even Googlen levert een schat aan informatie op :)
https://ictrecht.nl/2011/10/06/opzeggen-per-mail-is-legaal/
https://radar.avrotros.nl...ewtopic.php?f=81&t=154207

[Voor 36% gewijzigd door Microkid op 26-12-2017 23:47]

3000Wp zonnestroom
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• ElMacaroni
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 10:59
Langskomen omdat je je pasje moet inleveren?

SE2200+14xSF170S

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Je kan er toch gewoon heen? Of heb je een abonement op de sportschool in Oostenrijk genomen? ;)
Even erheen lopen/fietsen, pasje inleveren en tekenen en that's it, waarom zou je hier een juridische strijd van willen maken als het ook gewoon normaal op te lossen is?

Fixing things to the breaking point...

• FreakNL
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 10:29

FreakNL

Well do ya punk?

Automatische incasso blokkeren is onverstandig.

Pick your battles, het is bijzonder klant onvriendelijk wat ze doen, maar ff langsgaan is de snelste optie...

En dan hopen dat het niet zo gaat:
YouTube: Friends - Chandler (gym)
:+

• TLer
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 11:14
Laat ze het formulier toesturen, printen, tekenen en scannen. Retour sturen en klaar. Problem solved.

Je hebt wellicht wel borg betaald voor je pas......

• The_BoKKoMasteR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 02-04 13:34
Ze proberen het nog een paar dagen te rekken, hoppa, weer een maand extra. :)

I53570K 16GB Z77-GA35 HD7950 (en nog een zooi HDD's)

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Lees deze ook even mbt het pasje: Fitness abonnement opzeggen, boete?

• Z100
quote:
Eigenlijk meer verwarring. Arnoud stelt alleen dat volgens hem de wet de mogelijkheid geeft om via hetzelfde kanaal het abonnement op te zeggen; niet de mogelijkheid via een ander kanaal. Dus zijn statement is niet op mijn situatie van toepassing.

En de tweede link geeft nog meer verwarring, want er is geen duidelijke conclusie uit te halen (niemand refereert naar iets van waarde om argumenten te ondersteunen, en de discussie is een 'welles nietes' spelletje).
quote:
ElMacaroni schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:46:
Langskomen omdat je je pasje moet inleveren?
Dat is niet vermeld (uitsluitend het ondertekenen van een opzegformulier is vermeld), maar dat kan een goed punt zijn, mits de sportschool een bagger administratiesysteem heeft, en zij mijn pasje niet kunnen blacklisten zonder dat ik het afgeef. Het lijkt mij erg onwaarschijnlijk dat ze mijn pasje niet kunnen blacklisten, want anders succes wanneer een klant zijn pasje kwijt raakt of is gestolen.
quote:
RGAT schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:52:
Je kan er toch gewoon heen? Of heb je een abonement op de sportschool in Oostenrijk genomen? ;)
Even erheen lopen/fietsen, pasje inleveren en tekenen en that's it, waarom zou je hier een juridische strijd van willen maken als het ook gewoon normaal op te lossen is?
Waarom zou je accepteren dat iemand je vertelt wat je moet doen wanneer je dat mogelijk niet verplicht bent?
quote:
TLer schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:00:
Laat ze het formulier toesturen, printen, tekenen en scannen. Retour sturen en klaar. Problem solved.

Je hebt wellicht wel borg betaald voor je pas......
Ik heb geen borg betaald. Als je ergens borg over betaalt of in bruikleen neemt, dan moet dat vermeld staan op het contract. Nergens had ik een dergelijk iets gelezen tijdens het ondertekenen van mijn contract. Als er aanschafkosten aan verbonden zaten, dan zat dat waarschijnlijk verwerkt in de 20€ aan inschrijf geld. Wederom is er over inlevering van pasje niet gesproken, uitsluitend dat ik een opzegformulier moet tekenen.
quote:
The_BoKKoMasteR schreef op woensdag 27 december 2017 @ 00:02:
Ze proberen het nog een paar dagen te rekken, hoppa, weer een maand extra. :)
Het is lastig te zeggen wat hun motivatie is voor het opleggen van deze drempel, maar dat is ook mijn gedachte.
quote:
Bedankt voor de link, maar daar kan ik niet bij. Ik heb nog geen 100 posts geplaatst. :)

• RGAT
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
quote:
Z100 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:16:
[...]

Waarom zou je accepteren dat iemand je vertelt wat je moet doen wanneer je dat mogelijk niet verplicht bent?
Je bent verplicht te stoppen voor rood, waarom zou je moeten remmen als die stomme voetganger zich niet aan de regels houdt?
Soms is het verstandig niet alleen de regels te volgen maar ook wat flexibel te zijn ;)
Verder wil je toch niet 2018 beginnen met een juridische kl*terij, automatische incasso kan je storneren met als gevolg dat je een herinnering en dan een aanmaning krijgt en gewoon zal moeten betalen 'want niet opgezegt'.
In het beste geval heb jij gelijk en ben je niet verplicht langs te gaan, dat ga je ze niet overtuigen met allerlei juridische praat dus de eerste kans die je krijgt om dat aan te geven is in een rechtzaal :+
Of je hebt geluk en ze halen er een incassobureau bij of verpanden de schuld zelfs, kan je elke week meerdere keren die mensen uitleggen dat je gelijk had...

Daarom: gelijk hebben en gelijk krijgen, twee verschillende dingen, niet de moeite waard om je hier druk over te maken, je gaat toch al weg bij ze :)

Fixing things to the breaking point...

• Z100
quote:
RGAT schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:24:
[...]

Je bent verplicht te stoppen voor rood, waarom zou je moeten remmen als die stomme voetganger zich niet aan de regels houdt?
Soms is het verstandig niet alleen de regels te volgen maar ook wat flexibel te zijn ;)
Verder wil je toch niet 2018 beginnen met een juridische kl*terij, automatische incasso kan je storneren met als gevolg dat je een herinnering en dan een aanmaning krijgt en gewoon zal moeten betalen 'want niet opgezegt'.
In het beste geval heb jij gelijk en ben je niet verplicht langs te gaan, dat ga je ze niet overtuigen met allerlei juridische praat dus de eerste kans die je krijgt om dat aan te geven is in een rechtzaal :+
Of je hebt geluk en ze halen er een incassobureau bij of verpanden de schuld zelfs, kan je elke week meerdere keren die mensen uitleggen dat je gelijk had...

Daarom: gelijk hebben en gelijk krijgen, twee verschillende dingen, niet de moeite waard om je hier druk over te maken, je gaat toch al weg bij ze :)
Omdat je verplicht bent voor voetgangers te stoppen, ongeacht wat. :)

Het punt is dat het gaat om honoreren van rechten. Als het aantoonbaar is dat je in jouw recht staat, dan vind ik dat je als rechthebbende de plicht hebt om je recht te claimen. Wederzijds verwacht ik dat natuurlijk ook.

• aex351
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 11:57

aex351

I am the one

Jaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Langskomen was de enige mogelijkheid. Had dus makkelijk per mail etc. gekund. Maar de sportschool wil gewoon verdienen. En als je al een tijd niet meer in die sportschool komt om wat voor reden dan ook, dan is het animo om nog speciaal langs te komen voor 1 minuut werk ook niet bepaald hoog.

Kortom, ik zou ze eventueel per mail of desnoods per aangetekend brief op de hoogte stellen van je opzegging en de automatische incasso stopzetten.

< dit stukje webruimte is te huur >

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:51
quote:
Z100 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:37:
[...]

Als het aantoonbaar is dat je in jouw recht staat, dan vind ik dat je als rechthebbende de plicht hebt om je recht te claimen. Wederzijds verwacht ik dat natuurlijk ook.
Om maar even in de verkeers-analogien te blijven: als iedereen zijn voorrang zou claimen werd het echt een bende op elk kruispunt... Soms kan je beter de weg van de minste weerstand kiezen en even wachten tot die van links komende auto voorbij is ipv per sé er voor willen omdat dat jouw recht nu eenmaal is. Ja, je zou in the end waarschijnlijk in je recht staan, maar is dat je al die blikschade en tijd waard?

Hetzelfde geldt voor jouw sport-abo: ga er gewoon langs en bespaar je prinicipes-energie voor die momenten dat het ook echt iets oplevert... just my 2 cents

• fsfikke
  • Registratie: maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
[...]

Waarom zou je een contract ondertekenen waar iets instaat waar je het niet mee eens bent? (schriftelijk opzeggen via formulier). Of teken je iets wetende dat je er toch niet aan gaat voldoen? Niet heel netjes in dat geval.

Maar all-in-all, waarom ga je niet gewoon even langs? Jij bent een abonnement aangegaan waar je achteraf geen/weinig gebruik van maakt, jouw verantwoordelijkheid om dat stop te zetten toch? Tijd zal je genoeg hebben om het te doen als je ook de tijd hebt om een mail-gevecht en GoT-topics te beginnen ;)
quote:
Z100 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:42:
Overigens heb ik altijd nog de mogelijkheid om de automatische incasso te blokkeren. Als ik dat doe, heeft de sportschool in kwestie dan überhaupt een poot om op te staan?
Ja natuurlijk, jij hebt een lopend contract met ze. Alleen de betaling stopzetten (had je het net niet al over chantage? :z) zorgt er niet voor dat dat contract niet meer geldig is. Jij bouwt alleen een schuld op.

[Voor 47% gewijzigd door fsfikke op 27-12-2017 02:04]

DUT Racing

• True
  • Registratie: april 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Voor zover ik dit soort kwesties begrijp:

Opzeggen moet altijd schriftelijk kunnen, maar je moet wel bewijs kunnen leveren dat ze het ontvangen hebben, al dan niet aangetekend, ontvangstbevestiging of reply op je mail.
Als het contract aangeeft dat je niet eerder kan opzeggen dan wanneer je xyz ingeleverd hebt moet je dit wel doen, maar dit moet ook billijk zijn (pasje kan alleen naar hoofdkantoor en ze behandelen inkomende post één keer per twee maand, dit zou niet mogen).

Als er dus niets staat over het inleveren van je pasje, mag je schriftelijk opzeggen, dit mag ook per mail, mits je kan aantonen dat ze het ontvangen hebben en dat jij redelijkerwijs aantoont dat jij de gecontracteerde bent of namens die mag handelen.

Concluderend: jij hebt al met op redelijkerwijs opgezegd mits je niets hoeft in te leveren doordat zij gereageerd hebben op je mail waarin jij ook duidelijk je contractgegevens vermeldt hebt. Jij bent dan ook niet meer verplicht te betalen.

Je zou nu incasso's kunnen storneren na de opzegtermijn, incassobureau welke is gestuurd door een bedrijf kan niet bijzonder veel, als je deze aangeeft dat je al opgezegd hebt middels mail, moeten ze dit behandelen en bekijken in de dossiers, ze zullen al snel zien dat ze geen poot hebben om op te staan (sowieso hebben ze dat niet, incassobureau's mogen niet bijster veel).

Steam Profile

• Z100
quote:
aex351 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 01:45:
Jaren geleden heb ik hetzelfde meegemaakt. Langskomen was de enige mogelijkheid. Had dus makkelijk per mail etc. gekund. Maar de sportschool wil gewoon verdienen. En als je al een tijd niet meer in die sportschool komt om wat voor reden dan ook, dan is het animo om nog speciaal langs te komen voor 1 minuut werk ook niet bepaald hoog.

Kortom, ik zou ze eventueel per mail of desnoods per aangetekend brief op de hoogte stellen van je opzegging en de automatische incasso stopzetten.
Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Jouw ervaring is erg vergelijkbaar inderdaad. Tot voor kort had ik geen idee dat sportscholen er schijnbaar om bekent staan het abnormaal lastig te maken voor mensen om op te zeggen. Het is bekent dat deze branche tegenwoordig een goudmijn is, maar ik had deze klantonvriendelijkheid en het leggen van fuiken niet verwacht. Het zal dan waarschijnlijk wel liggen aan dat misbruik wordt gemaakt van het feit dat er maar een beperkt aantal sportscholen in de buurt zijn, en ze weten dat je daardoor min of meer afhankelijk van ze bent.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Z100 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:03:
[...]

Bedankt voor het delen van jouw ervaring. Jouw ervaring is erg vergelijkbaar inderdaad. Tot voor kort had ik geen idee dat sportscholen er schijnbaar om bekent staan het abnormaal lastig te maken voor mensen om op te zeggen. Het is bekent dat deze branche tegenwoordig een goudmijn is, maar ik had deze klantonvriendelijkheid en het leggen van fuiken niet verwacht. Het zal dan waarschijnlijk wel liggen aan dat misbruik wordt gemaakt van het feit dat er maar een beperkt aantal sportscholen in de buurt zijn, en ze weten dat je daardoor min of meer afhankelijk van ze bent.
De mensen die op willen zeggen hebben meestal al maanden geen sportschool van binnen gezien, erg afhankelijk zijn die dus niet :p Sportscholen weten gewoon dat een hoop mensen vol goede bedoelingen contracten aan gaan, terwijl ze daarna toch niet gaan. Daar verdienen ze natuurlijk goud geld aan, mensen die betalen maar geen gebruik maken van de sportschool :D Die mensen pakken ze op hun zwakke punt: de motivatie opbrengen om langs de sportschool te gaan om te cancelen.

DUT Racing

• Valorian
quote:
fsfikke schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:10:
[...]

De mensen die op willen zeggen hebben meestal al maanden geen sportschool van binnen gezien, erg afhankelijk zijn die dus niet :p Sportscholen weten gewoon dat een hoop mensen vol goede bedoelingen contracten aan gaan, terwijl ze daarna toch niet gaan. Daar verdienen ze natuurlijk goud geld aan, mensen die betalen maar geen gebruik maken van de sportschool :D
Precies. Zeker de grootstedelijke sportscholen met super scherp geprijsde all-in abonnementen van soms maar 10 euro per maand zouden in enorme problemen komen als ook maar de helft met regelmaat komt opdagen, dat hele businessmodel is gebouwd rond afhakers ;)

• JohanNL
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 11:06
Lees je contract eens door waarvoor je hebt getekend.

Als je je online kunt aanmelden bij de sportschool moet het ook mogelijk zijn om je op diezelfde manier af te melden, mits daar aan voldaan heb je dus een punt.
Echter maak ik ook uit je verhaal uit dat je een pas hebt ontvangen, er kan staan in de AV dat deze enkel in bruikleen is en eigendom is van de sportschool, deze zul je dan alsnog moeten inleveren.
Je zou de pas gewoon kunnen versturen ( wel aangetekend want anders hebben ze natuurlijk niks ontvangen o.i.d. ) naar het door hun genoemde adres of kunnen inleveren op het door hun genoemde adres.

Om je vraag te beantwoorden: Ja, als je je online hebt proberen af te melden en het is ook mogelijk om je online aan te melden sta je vrij sterk en kun je er ook voor kiezen om de incasso te blokkeren.
Als het niet mogelijk is je online aan te melden is een email alsnog rechtsgeldig, echter sta je sterker als het ook mogelijk is om de abonnement online aan te vragen.

Uiteindelijk is het toch waarschijnlijk het makkelijkst om gewoon even langs te gaan en het op die manier op te zeggen...

Voordeligste manier van indexbeleggen in aandelen

• Z100
quote:
fsfikke schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:10:
[...]

De mensen die op willen zeggen hebben meestal al maanden geen sportschool van binnen gezien, erg afhankelijk zijn die dus niet :p Sportscholen weten gewoon dat een hoop mensen vol goede bedoelingen contracten aan gaan, terwijl ze daarna toch niet gaan. Daar verdienen ze natuurlijk goud geld aan, mensen die betalen maar geen gebruik maken van de sportschool :D Die mensen pakken ze op hun zwakke punt: de motivatie opbrengen om langs de sportschool te gaan om te cancelen.
Kop op de spijker. Kan niet anders zeggen. Ondanks dat ik elders 3 dagen in de week sport, hield ik het abonnement nog aan om te kijken of er nog 2 dagen via de sportschool bij konden. Ondanks dat ik mijzelf aan een dieet houd met dagelijks calorisch tekort, ben ik nog niet echt afgevallen, en heb nog steeds behoorlijk overgewicht. De redenen dat ik mij daarom liever niet bij de sportschool wil vertonen is om inderdaad de 'judgement gallery' te vermijden, evenals het gezeur aan de kop om te blijven. Al staat dit topic los van dat, want ik ben simpelweg benieuwd naar mijn rechten.
quote:
JohanNL schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:57:
Lees je contract eens door waarvoor je hebt getekend.

Als je je online kunt aanmelden bij de sportschool moet het ook mogelijk zijn om je op diezelfde manier af te melden, mits daar aan voldaan heb je dus een punt.
Echter maak ik ook uit je verhaal uit dat je een pas hebt ontvangen, er kan staan in de AV dat deze enkel in bruikleen is en eigendom is van de sportschool, deze zul je dan alsnog moeten inleveren.
Je zou de pas gewoon kunnen versturen ( wel aangetekend want anders hebben ze natuurlijk niks ontvangen o.i.d. ) naar het door hun genoemde adres of kunnen inleveren op het door hun genoemde adres.

Om je vraag te beantwoorden: Ja, als je je online hebt proberen af te melden en het is ook mogelijk om je online aan te melden sta je vrij sterk en kun je er ook voor kiezen om de incasso te blokkeren.
Als het niet mogelijk is je online aan te melden is een email alsnog rechtsgeldig, echter sta je sterker als het ook mogelijk is om de abonnement online aan te vragen.

Uiteindelijk is het toch waarschijnlijk het makkelijkst om gewoon even langs te gaan en het op die manier op te zeggen...
Bedankt voor je reactie. Het is een kleine onafhankelijke sportschool met website, maar daar kan je geen abonnementen op afsluiten. Mijn plan nu is om morgen de klantenservice te contacteren en te overleggen of we alsnog via mail alles kunnen afhandelen.

[Voor 67% gewijzigd door Z100 op 27-12-2017 03:18]

• evilution
  • Registratie: maart 2012
  • Niet online
Je hebt opgezegd en een bevestiging dat ze de opzegging ontvangen hebben. Gewoon incasso stopzetten en succes met gang naar de rechter voor ze (gaan ze niet doen).

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 05:57
quote:
Eigenlijk meer verwarring. Arnoud stelt alleen dat volgens hem de wet de mogelijkheid geeft om via hetzelfde kanaal het abonnement op te zeggen; niet de mogelijkheid via een ander kanaal. Dus zijn statement is niet op mijn situatie van toepassing.
Zijn statement is juist wel direct op jou van toepassing.

Opzeggen van een abonnement mag niet ingewikkelder zijn dan het aan gaan van het abonnement. Als je je via een website kunt aanmelden dan moet je je op vergelijkbaar eenvoudige manier (bijvoorbeeld EMail) kunnen afmelden. Ze kunnen je dan niet plots verplichten, bijvoorbeeld, een aangetekende brief te sturen.

Jij hebt je persoonlijk op locatie van de sportschool aangemeld. Ze mogen het dan niet moeilijker maken dan je persoonlijk op locatie van de sportschool weer af te melden. En dat doen ze ook niet.

Volgens alle informatie die je tot nu toe gevonden hebt staan ze volledig in hun recht. Of dat nou logisch, prettig, absurd of raar is, ze staan in hun recht.

• TimDJ
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 09:34
Dus als je emigreert en je had nog niet opgezegd kom je er dus niet meer vanaf?

Freelance Drupal developer

• Lootbox
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 05-04 15:35
Wat is het probleem om gewoon even langs te gaan? Je hebt gelijk dat het belachelijk is, maar je wilt er toch vanaf. Dit kost meer tijd en energie. Maar ik vind wel dat de overheid restricties moet gaan opleggen aan de sportscholen, geen 1 of 2-jarige abonnementen meer maar enkel nog maandelijks opzegbaar bijvoorbeeld.

• ybos
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 10:48
quote:
Z100 schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:42:
Ik wil mijn sportschool abonnement opzeggen. Ben al vele maanden niet meer geweest. Voor opzegging heb ik via mail een verzoek gestuurd, inclusief als bijlage scans van voor- en achterkant van mijn toegangspas als bewijs dat ik de abonnementshouder ben. Vervolgens krijg ik een mail terug waarin mij wordt vertelt dat "opzeggen via mail [en telefoon] is niet mogelijk, en u wordt verzocht om langs te komen om een opzeggingsformulier te ondertekenen".

Serieus? Hier hoef je toch niet mee akkoord te gaan? Als ik via mail (of als het moet: telefonisch) mijn abonnement wil opzeggen, en simpelweg weiger om langs te komen, mag ik in hen optiek mijn contract niet beëindigen. Dat is mijns inziens chantage. Deze eis is merkwaardig zeldzaam.

Zal waarschijnlijk om basic fit gaan of een soortgelijke organisatie. Heb hetzelfde gehad. gewoon paar keer storneren, dan krijg je vanzelf een mailtje. Beantwoorden dat je via een rechtsgeldige manier hebt opgezegd, met bewijsmateriaal uiteraard.
Dan antwoorden ze nogmaals dat je langs moet komen. Gewoon nog een paar keer storneren en wonderwel stoppen ze na een tijdje 8-)

• rjong5
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 06:39
quote:
Z100 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 02:03:
[...]

Mits je in een flat zonder lift woont en in een rolstoel zit lijkt het me niet bepaald abnormaal lastig om langs te gaan toch?

Snap werkelijk niet wat het probleem nou is.

• rc5proxy
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 08:00
Staan er geen aanmeld/opzeg formulieren op hun website ?
Zo ja uitprinten pas en formulier in een aangetekende brief opsturen.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 11:24
Ben ik nou zo oud dat ik denk.. maak je niet druk ga langs vul dat formulier in en klaar?

mijn advies, kruisen met een varken en nooit meer vervoeren!

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:58

iCore

Dat is mijn uitspraak.

quote:
rjong5 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:20:
[...]

Mits je in een flat zonder lift woont en in een rolstoel zit lijkt het me niet bepaald abnormaal lastig om langs te gaan toch?
Dan ga je sowieso niet naar de sportschool :+

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• iCore
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 11:58

iCore

Dat is mijn uitspraak.

Ga er gewoon heen...

[Voor 14% gewijzigd door iCore op 27-12-2017 09:34]

Mensen zijn niet perfect, Software gemaakt door mensen, dus ook niet.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Inderdaad gewoon langs gaan. Lijkt me minder moeite dan een juridische strijd te gaan voeren :p Tenzij je aan de andere kant van de wereld bent gaan wonen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• 210667
  • Registratie: april 2020
  • Niet online
*knip* Next.

[Voor 84% gewijzigd door AGee op 27-12-2017 15:10]

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 10:07

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Ik weet dat AV's niet boven de wet staan, maar kom op zeg.

Loop/fiets/rij er naartoe vul het formulier in. Klaar is Kees/Piet/Jan.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Nu online

MrBubbles

Ik mis je

Geen gelijk krijgen en het dan maar komen halen. Vermoeiend, verspilling van energie en nutteloos. Lijkt me lastig leven op deze manier.

I didn't ask for this, I was chosen.

• FabianGTI
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 05-04 19:13
En dan speciaal een account aanmaken op Tweakers om te gaan janken om een sportschool abbo

Ga er gewoon heen, mieter je pasje naar binnen en onderteken dat formulier.. 8)7
Of ben je zo'n type dat overal zijn gelijk wil halen?

• Smuey
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
quote:
Z100 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 03:04:
[...]

De redenen dat ik mij daarom liever niet bij de sportschool wil vertonen is om inderdaad de 'judgement gallery' te vermijden

[...]
Ik ga nu mogelijk iets heel stoms zeggen, maar zit dit specifieke dingetje niet gewoon tussen je oren? Ik ben zelf ook niet bepaald de lichtste, maar hier heb ik in de lokale sportscholen echt nog nooit iets van mee gekregen, eerder het omgekeerde eigenlijk. Nuttige tips krijg ik eerder, zowel van medewerkers van de sportschool als mede-sportschoolgangers.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Doe niet zo moeilijk en ga er gewoon heen. Denk je dat je gekidnapt wordt door de dame achter de balie en gezweept wordt te gaan trainen ofzo ?
Hun systeem werkt nu eenmaal zo. pasje inleveren en document tekenen van opzegging, klaar is Clara of Kees

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• RemcoDelft
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 10:45
*knip* Het is hier geen HK.

[Voor 92% gewijzigd door AGee op 27-12-2017 15:11]

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

Niet zo moeilijk doen en er gewoon langs gaan. Je hoeft niet bang te zijn dat je van de moeheid om het leven komt, want dat gebeurt niet zo gek snel.

Trouwens, dit hele topic heeft je vermoedelijk al meer energie gekost dan wanneer je simpelweg ff langs gegaan was.

Soms kan je dingen ook onnodig moeilijk en complex maken. Dit is er een goed voorbeeld van.

Virussen? Scan ze hier!

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 11:04
Ik zou zeggen blijf lekker op de bank en neem nog een koekie. Lekker lui je gelijk halen in e-mails bij de incassobureaus.
Dan lever je een lekkere inspanning, waarom zou je sporten!

[Voor 19% gewijzigd door leonbong op 27-12-2017 12:50]

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 11:09
quote:
Webgnome schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:32:
Ben ik nou zo oud dat ik denk.. maak je niet druk ga langs vul dat formulier in en klaar?
Sommige mensen willen nou eenmaal per se 'hun recht halen'.

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:09

P_Tingen

omdat het KAN

Bedenk je wel dat als je je pasje (aangetekend) gaat opsturen, dat je dan naar een post-nl punt moet fietsen. Zet je stuur de andere kant op en je bent in dezelfde tijd bij je sportschool.

* P_Tingen loves first-world problems

... en gaat over tot de orde van de dag

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

Wel eens met TS om niet te buigen voor het sportschool tuig. Speel 't uit en geniet van je overwinning.

[signature is null]

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:17

LankHoar

Professionele amateur

Ik snap al die reacties niet zo van "ga er gewoon heen", en het voegt niets toe voor de situatie van TS. TS gaf al duidelijk aan uit principe zijn recht te willen halen. Laat hem. Bijkomend feit dat veel sportscholen het bewust vermoeilijken om op te zeggen zou voor mij ook reden genoeg zijn om, indien ik in mijn recht zou staan, ook dat recht te halen.

Overigens lijkt me dit meer iets voor het shopping forum, en wellicht dat @Floppus hier wat licht op kan schijnen :)

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
LankHoar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:17:
Ik snap al die reacties niet zo van "ga er gewoon heen", en het voegt niets toe voor de situatie van TS. TS gaf al duidelijk aan uit principe zijn recht te willen halen.
Het gaat de TS er om om met zo min mogelijk (fysieke) inspanning van z'n niet gebruikte abonnement af te komen. Die principes kwamen pas later tevoorschijn. Daarbij is nog helemaal niet duidelijk of het ook echt zijn recht is via de mail op te zeggen.

DUT Racing

• Pascalito
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11:43

Pascalito

♥ ♥ Love is the air ♥ ♥

quote:
TimDJ schreef op woensdag 27 december 2017 @ 06:02:
Ik heb dat dus gehad, ben verhuist naar het buitenland, had via mail dus opgezegd, kon immers niet zomaar langsgaan. Dan kan het wel, moet je wel een bewijs van geven dat je bent uitgeschreven.

Dit was de bevestiging:
quote:
Uit je email begrijpen we dat je Nederland gaat verlaten en daarom je abonnement bij Basic-Fit wil opzeggen. Om dat goed te kunnen verwerken, vragen we je het volgende.

Je hebt een jaarcontract. Normaal gesproken kan je niet binnen dit jaar opzeggen. Omdat je gaat emigreren kan dit natuurlijk wel. Wil je ons hiervoor een kopie sturen van het uittreksel van de gemeente, waaruit blijkt dat je bent uitgeschreven uit Nederland? Een ander officieel document waaruit blijkt per welke datum je gaat emigreren, is ook prima.

Zodra we dit document van je ontvangen hebben, zullen we je opzegging verwerken, met inachtneming van een opzegtermijn van 1 maand. Je krijgt van ons dan nog een opzegbevestiging. Daarin staat ook of er nog zaken zijn die we met elkaar moeten regelen over eventuele kosten en betalingen.

We wensen je alvast veel succes met het regelen van je verhuizing naar het buitenland!

We vertrouwen erop je hiermee voldoende informatie te hebben gegeven. Toch nog een vraag? Neem dan gerust contact met ons op.

blog: Pascal and Andrea.com - Lees nu over het kleurrijke Mexico! - Strava

• Puch-Maxi
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 05-04 19:17
@Rainbow_Dash Tjonge, zo kan het dus ook! :)

My favorite programming language is solder.

• Valorian
quote:
MrJayMan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:12:
Wel eens met TS om niet te buigen voor het sportschool tuig. Speel 't uit en geniet van je overwinning.
Tsja, maar voor welk ‘tuig’ ga je nu precies niet buigen? Door het uit te spelen zorg je ervoor dat een medewerker die zich gewoon aan het beleid van de sportschool houdt, en ook niet beter weet of mag, beziggehouden wordt. Evenals jijzelf. Het is niet alsof de grote boze wolven achter de fitness conglomeraten er echt iets van gaan merken dat enkelingen om hun prinicpes geven.

Maar dat gezegd hebbende, als TS zoveel voldoening van een overwinning (die er ongetwijfeld in zit) krijgt dat dat de frustraties en moeite van nog meer mails of brieven of belletjes ontstijgt dan moet ‘ie dat natuurlijk vooral doen.

Eerlijk gezegd heb ik wel bewondering voor mensen die op deze manier hun principes verdedigen, maar zelf heb ik het geduld er niet voor. Ben meer pragmatisch, kies voor de weg van de minste weerstand (mits met hetzelfde eindresultaat).

• wildhagen
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online

wildhagen

FP ProMod

Blablabla

quote:
LankHoar schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:17:
Ik snap al die reacties niet zo van "ga er gewoon heen", en het voegt niets toe voor de situatie van TS. TS gaf al duidelijk aan uit principe zijn recht te willen halen.
In dat geval moet je geen topic openen, maar simpelweg een advocaat in de arm nemen, en een rechtzaak starten. Geld maakt dan inmmers ook niet meer uit, als het een echte principe-kwestie is.

Virussen? Scan ze hier!

• Paul1987
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 13:25
Ik heb precies ditzelfde gehad. Uiteraard had ik langs kunnen gaan om keurig het formulier daar te ondertekenen en een heel verhaal te krijgen over de voordelen van blijven en het nadeel van stoppen aan te horen maar daar had ik geen zin in. Ook is het natuurlijk een principe kwestie geweest een bedrijf mag, voor zover ik weet, nooit zichzelf boven de wet plaatsen.

Er wordt vaak geschermd met het beroemde/beruchte opzeg formulier, dat gebeurde ook in mijn situatie. maar ik zal mijn mail communicatie inzichtelijk maken. Uiteindelijk heb ik geen incasso meer gehad en is alles zo geregeld.

Overigens heb ik hier een interessant artikel over gevonden waar ik ook in mijn communicatie aan gerefereerd heb.

Mijn mail communicatie (namen en overige gegevens weggelaten uit privacy overwegingen)
quote:
Beste,

Graag wil ik per ommegaande mijn abonnement beëindigen.
Ik heb momenteel helaas te weinig tijd en het ziet er niet naar uit dat dit in de nabije toekomst zal veranderen.
Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste Paul,
Wij hebben uw mail ontvangen betreft het opzeggen van uw abonnement , echter nemen wij opzeggingen via de mail, post en of telefonisch niet in behandeling daar er een opzegformulier ondertekend dient te worden bij de receptie. Daarom wil ik u vragen even telefonisch een afspraak in te plannen om dit formulier te komen ondertekenen.

Hopelijk heb ik u hierbij voldoende geïnformeerd,
quote:
Beste,

Dit lijkt mij niet nodig.
Schriftelijk beëindiging aanvragen van een abonnement moet volgens de wet mogelijk zijn.
zie ook dit voorbeeld.
Ik ga er dan ook vanuit dat mijn abonnement per ommegaande beëindigd wordt. Mochten er vragen in het formulier staan die u schriftelijk toegelicht wilt hebben dan kunt u die per e-mail aan mij doen toekomen.

Ik hoop u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd,

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste Paul,

Bij ons geldt de regel dat een opzegging middels een opzegformulier ondertekend dient te worden bij de receptie van *****.
Opzeggingen via de mail, post en of telefonisch nemen wij niet in behandeling

quote:
Beste,
Door op mijn e-mail te reageren is de ontvangst van mijn opzegging bevestigd.
Iedere betaling die na 29-5-2017 van mijn rekening afgeboekt wordt zal per direct gestorneerd worden.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste Paul,

Jammer dat dit zo moeilijk moet gaan..

Met vriendelijke groet,
quote:
Beste,

Mij verwijten van een door jullie opgelegde drempel lijkt mij wat onredelijk.

Ik geef tweemaal, inclusief onderbouwing, aan dat ik mijn abonnement wil beëindigen.
Dit wordt (onnodig) moeilijk gemaakt doordat jullie een formulier hebben wat alleen "aan de balie" te ondertekenen is.
Er wordt vervolgens geen gehoor gegeven aan mijn onderbouwing en dan is het mijn schuld.

Helaas geeft deze mailwisseling een onprettige nasmaak over een periode van ongeveer 6 jaar waarin ik, altijd naar tevredenheid, lid ben geweest.
Ik had de intentie om mijn abonnement, wanneer ik weer in de gelegenheid ben om hier gebruik van te maken, opnieuw af te sluiten echter vraag ik mij nu sterk af of ik dit nog wel wil.

Mijn advies zou zijn om de eerdere kritiek ter harte te nemen en kijk of jullie het opzeggen/aanmelden laagdrempeliger kunnen maken. Dit zou jullie meer sieren dan de starre, ouderwetse houding die nu aangenomen wordt.

Met vriendelijke groet,

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

quote:
Paul1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:43:
Ook is het natuurlijk een principe kwestie geweest een bedrijf mag, voor zover ik weet, nooit zichzelf boven de wet plaatsen.
[...]
Ook aan jou de vraag: waarom was bij het tekenen van het contract de clausule dat je alleen via een formulier ter plekke mag opzeggen geen probleem? Waarom teken je voor iets wat tegen de wet en je rechten ingaat? Had je toen nog niet zo sterk ontwikkelde principes?

DUT Racing

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
TimDJ schreef op woensdag 27 december 2017 @ 06:02:
en als je dood bent ook niet....

Onzinnige vraag. Natuurlijk wel, mits je het aan kan tonen.

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• JJ Le Funk
  • Registratie: januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

[subtitle is null]

quote:
Pietervs schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:10:
[...]

en als je dood bent ook niet....

Onzinnige vraag. Natuurlijk wel, mits je het aan kan tonen.
Je reden moeten aantonen is een nieuwe drempel uit de duim van de sportschool eigenaar.

[signature is null]

• Paul1987
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 04-04 13:25
quote:
fsfikke schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:08:
[...]
Ook aan jou de vraag: waarom was bij het tekenen van het contract de clausule dat je alleen via een formulier ter plekke mag opzeggen geen probleem? Waarom teken je voor iets wat tegen de wet en je rechten ingaat? Had je toen nog niet zo sterk ontwikkelde principes?
Dat staat los van de discussie of je op deze manier op mag zeggen of niet.
Ik kan me niet herinneren dat dit er stond, ik werd lid toen de sportschool net open ging en het was destijds allemaal een stuk gemoedelijker en klantvriendelijker. Pas toen het aantal leden begon te stijgen kwamen er procedures en richtlijnen.

Desalniettemin maakt het mij niet uit of ik er voor getekend heb of niet, mag het wettelijk niet dan mag het niet. Ook niet als een klant/lid ervoor getekend heeft.

Is dit het beste antwoord? Dan hoor ik dat graag!

• P_Tingen
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 07:09

P_Tingen

omdat het KAN

quote:
Paul1987 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:43:
Mijn mail communicatie (namen en overige gegevens weggelaten uit privacy overwegingen)
Precies om deze reden hebben we bij onze zwemvereniging besloten zowel lid worden als opzeggen zo gemakkelijk mogelijk te maken. Eerst was het bestuur wat huiverig, maar goed, ik ben de webmaster (en in die tijd ook ledenadministrateur) dus ik had wel een beetje 'leverage' hihi. Als je bij ons nu opzegt, is de maand waarin je opzegt je laatste maand. En als je in het begin van de maand opzegt, betaal je die maand meestal ook al niet eens meer. Je kunt opzeggen met een formuliertje en je krijgt een mailtje als bevestiging, easy peasy. Ik snap dat gespartel van die sportscholen ook echt niet. Wat een gedoe voor een maandje extra contributie. Ik vind het armoedig.

Nu hebben we het al een paar jaar in gebruik en het bevalt prima. Als mensen bij je weg willen, gaan ze toch wel, dus dan kun je maar beter zorgen dat ze met een goed gevoel weggaan, dan komen ze misschien ook nog een keer weer terug. En de door het bestuur gevreesde ledenleegloop is inderdaad niet opgetreden.

... en gaat over tot de orde van de dag

• migchiell
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 11:55
quote:
michaelvink schreef op woensdag 27 december 2017 @ 12:05:
[...]

Ik ga nu mogelijk iets heel stoms zeggen, maar zit dit specifieke dingetje niet gewoon tussen je oren? Ik ben zelf ook niet bepaald de lichtste, maar hier heb ik in de lokale sportscholen echt nog nooit iets van mee gekregen, eerder het omgekeerde eigenlijk. Nuttige tips krijg ik eerder, zowel van medewerkers van de sportschool als mede-sportschoolgangers.
Wellicht verwacht TS dit omdat hij niet komt sporten maar komt opzeggen.

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
P_Tingen schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:18:
[...] Ik snap dat gespartel van die sportscholen ook echt niet. Wat een gedoe voor een maandje extra contributie. Ik vind het armoedig.
Ook aanmelden is armoedig hoor

Ik heb me op 29 okt aangemeld in het kader van bedrijfs-fitness
Omdat ik geen idee had over de verwerkingstermijn bij ons bedrijf, een veilige datum gekozen ( 4 december )
Krijg ik op 3 november al van de gekozen sportschool alles binnen, inclusief 2 data voor een intakegesprek
Die heb ik op 6 november gedaan.
Tijdens het gesprek ziet die knul de datum ( 4-12 eerste maandag van december ) en wordt ook het gesprek bijna afgekapt, en wil hij me terug laten komen op 4 december ...
Wel nog even vermelden dat er 15€ afgeschreven wordt deze maand ( november ) vanwege de half-jaarlijkse ledenbijdrage

Daar was ik het dan weer niet mee eens, want 4 december is géén november, dus de eerste bijdrage zou in mei moeten zijn :+
komma-neuken kunnen we allemaal natuurlijk ;)

Needless to say, ik ben GEEN lid geworden, en heb mijn bedrijfsfitness naar de andere gym gebracht in onze gemeente ..
Daar kon ik direct beginnen, ondanks dat de eerste betaling pas in januari zal gebeuren ( admin-rompslomp )

• AGee
  • Registratie: december 2002
  • Niet online

AGee

Formerly known as naitsoezn

Laten we van dit topic geen 'ervaringen met aanmelden / opzeggen bij sportschool'-topic maken, maar blijf on-topic over de vraag of afgedwongen mag worden dat TS in persoon bij de sportschool langs moet komen om op te zeggen. En onderbouw je stellingen met bronnen, want incorrecte adviezen heeft niemand wat aan.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

• Pietervs
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

quote:
MrJayMan schreef op woensdag 27 december 2017 @ 15:14:
[...]

Je reden moeten aantonen is een nieuwe drempel uit de duim van de sportschool eigenaar.
En dat was duidelijk. Door het in het absurde door te trekken (wat als je verhuist/emigreert/dood gaat?) voeg je niks toe. :)

Pvoutput Better days are coming... They are called SATURDAY and SUNDAY :)

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Prima voet bij stuk houden hoor. :) Ik zou ook niet langs gaan omdat ze dit als belachelijke eis opleggen. Door alsnog in te binden hou je deze situaties in stand en loont het voor die bedrijven om door te gaan met dit soort wazige praktijken. (En zo van mensen geld aftroggelen om nog een extra maandje of langer in rekening te brengen) Je hebt opgezegd, dat zij er een eis aan vastzetten die niet rechtsgeldig is maakt het niet dat jij daar dan maar aan moet gaan voldoen. Dat zij besluiten het, ondanks jou opzegging, toch door te laten lopen is niet jou probleem.

Trouwens, dat men iets in de algemene voorwaarden of in een contract zit maakt het niet directs rechtsgeldig.
*knip* Off-topic voorbeeld.

Ik vind dat er maar te makkelijk wordt gedacht "geef nou maar toe aan hun eisen, dan ben je er vanaf" en het dan omdraaien dat jij de gene bent die moeilijk aan het doen is. :+ Omgekeerde wereld.
Hulde juist dat je ze er niet zo makkelijk mee weg laat komen, ook al kost het jezelf ook iets meer tijd. Top! :)

[Voor 24% gewijzigd door AGee op 27-12-2017 21:28]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 11:17

LankHoar

Professionele amateur

quote:
fsfikke schreef op woensdag 27 december 2017 @ 13:24:
[...]

Het gaat de TS er om om met zo min mogelijk (fysieke) inspanning van z'n niet gebruikte abonnement af te komen. Die principes kwamen pas later tevoorschijn. Daarbij is nog helemaal niet duidelijk of het ook echt zijn recht is via de mail op te zeggen.
Daarom ook mijn voorwaarde, ALS je in recht staat ;)
quote:
wildhagen schreef op woensdag 27 december 2017 @ 14:30:
[...]

In dat geval moet je geen topic openen, maar simpelweg een advocaat in de arm nemen, en een rechtzaak starten. Geld maakt dan inmmers ook niet meer uit, als het een echte principe-kwestie is.
Beetje flauwe comment imo. TS opent een topic om te kijken of hij uberhaupt in zijn recht zou staan, en aan de hand daarvan kun je dan besluiten wat je doet. En natuurlijk alles in proporties; simpel tegen de eis van langskomen ingaan en per mail/aangetekende brief opzeggen en dan automatische incasso blokkeren is ook principieel wanneer je erachter komt dat je in je recht staat, en is voor een situatie als deze beter dan "een advocaat in de arm nemen" :)
quote:
WhatsappHack schreef op woensdag 27 december 2017 @ 17:26:
Prima voet bij stuk houden hoor. :) Ik zou ook niet langs gaan omdat ze dit als belachelijke eis opleggen. Door alsnog in te binden hou je deze situaties in stand en loont het voor die bedrijven om door te gaan met dit soort wazige praktijken. (En zo van mensen geld aftroggelen om nog een extra maandje of langer in rekening te brengen) Je hebt opgezegd, dat zij er een eis aan vastzetten die niet rechtsgeldig is maakt het niet dat jij daar dan maar aan moet gaan voldoen. Dat zij besluiten het, ondanks jou opzegging, toch door te laten lopen is niet jou probleem.

Trouwens, dat men iets in de algemene voorwaarden of in een contract zit maakt het niet directs rechtsgeldig.
*knip* off-topic voorbeeld.

Ik vind dat er maar te makkelijk wordt gedacht "geef nou maar toe aan hun eisen, dan ben je er vanaf" en het dan omdraaien dat jij de gene bent die moeilijk aan het doen is. :+ Omgekeerde wereld.
Hulde juist dat je ze er niet zo makkelijk mee weg laat komen, ook al kost het jezelf ook iets meer tijd. Top! :)
Goed verwoorde post waar ik me helemaal bij aansluit. *knip* Voor de rest off-topic.

[Voor 59% gewijzigd door AGee op 27-12-2017 21:28]

I.v.m. Corona, gelieve uw handen te wassen alvorens een reactie te typen, en desinfectiegel te gebruiken bij het binnenkomen van een nieuw topic.

• WhatsappHack
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
*knip* off-topic.

[Voor 97% gewijzigd door AGee op 27-12-2017 21:26]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

• Z100
Bedankt voor de reacties die constructief waren. Ik waardeer ze enorm .Ik heb het alsnog kunnen oplossen. Overigens zonde dat sommigen het niet konden laten om een vileine houding op te zetten. Het is prima dat je gehoord wilt worden, maar remember the human. :)

Zoals ik had aangegeven was de bedoeling van het starten van dit topic het winnen van informatie. Deze situatie is nieuw voor mij, en ondanks dit een kleinigheidje lijkt, is de informatie uit dit topic relevant voor mij in de toekomst (iets te maken met verder kijken dan je neus lang is).

• Locke_
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 04-04 06:07

Locke_

Never fear....

Waarom bel je het Juridisch loket niet even, die kunnen je denk ik heel snel uitleggen wat je rechten en plichten hierin precies zijn.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je langs zult moeten gaan. Succes

“Please let me know if there’s some other way we can screw up tonight.”

• Transportman
  • Registratie: juli 2016
  • Nu online
quote:
Z100 schreef op donderdag 28 december 2017 @ 00:08:

Zoals ik had aangegeven was de bedoeling van het starten van dit topic het winnen van informatie. Deze situatie is nieuw voor mij, en ondanks dit een kleinigheidje lijkt, is de informatie uit dit topic relevant voor mij in de toekomst (iets te maken met verder kijken dan je neus lang is).
En hoe heb je het opgelost? Dat ben ik wel benieuwd naar.

• Z100
quote:
Transportman schreef op donderdag 28 december 2017 @ 07:24:
[...]

En hoe heb je het opgelost? Dat ben ik wel benieuwd naar.
Omdat ik per toeval in contact was gekomen met iemand die daar werkt die ik nog uit een ver verleden ken. Lang verhaal kort: er is geen technische reden waarom je aanwezig moet zijn om te ondertekenen, maar het rust puur op beleid (i.e. binnen de wet zo lastig mogelijk maken om te annuleren).

• AW_Bos
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

AW_Bos

Every day, it's a party day 🎉🎈

quote:
RGAT schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 23:52:
Dit dus, nog even voor de laatste keer sporten en dus daar heen fietsen, pasje inleveren, jezelf bij de baliemiep uit het systeem halen, en toedeloe!

Zo is het, en zo gaat het, en zo zal het altijd gaan! 😁

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True