Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteV1986
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-11-2024
Op zoek naar een LED tv 43" is mijn oog gevallen op een Philips 43PUS6262. (pricewatch: Philips 43PUS6262 Zwart
Nu hebben deze modellen een strakke behuizing, echter het logo onderaan in het midden stoort mij. (zie onderstaande screenshot hiervan)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Wc0u54F.png
Ik zie dat dit tegenwoordig vaker bij Philips tv's op deze manier terug komt. Echter kan ik niet vinden of het ook mogelijk is dit logo te demonteren zonder verdere schade.

Zijn er mensen met een dergelijke TV van Philips welke dit weten?

[ Voor 7% gewijzigd door SteV1986 op 26-12-2017 23:23 . Reden: ter verduidelijking image toegevoegd ]

Beste antwoord (via SteV1986 op 27-11-2020 12:46)

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:12
Dit topic kwam hoog in de zoekresultaten, vandaar dat ik toch ff een reactie plaats.... Na 3 jaar...

Heb zelf een POS9002. En stoorde mij ook aan het logo.
Heb de achterkant eraf geschroefd (vrij simpel, gewoon alle zichtbare schroeven verwijderen).

Vervolgens kan je het logo met 1 schroef eraf halen. Er zit dan nog een kabeltje vast. Op het logo aan de binnenkant zitten dan nog 2 minischroefjes. Als je die verwijderd kan je het clipje van de kabel verwijderen en voila. TV werkt nog naar behoren.

Er zit dan wel een klein gat in de onderkant van je TV. Maar zelf stoor ik me daar niet aan. Hoe vaak kijk je van onderen?

Op google zijn trouwens wel service guides te vinden van de tv's. Daar staat vaak welke schroeven je moet verwijderen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 16:54
Verwijderen word lastig denk ik, je kunt de verlichting van het loge ook uitschakelen zodat het minder opvalt.
Van de onderkant gezien zitten er geen schroefjes in om het eventueel te verwijderen. Je zou mischien de hele onderste bezel moeten losdraaien c.q. verwijderen om te zien of je het logo er mischien kunt verwijderen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dit topic kwam hoog in de zoekresultaten, vandaar dat ik toch ff een reactie plaats.... Na 3 jaar...

Heb de achterkant eraf geschroefd (vrij simpel, gewoon alle zichtbare schroeven verwijderen).

Vervolgens kan je het logo met 1 schroef eraf halen. Er zit dan nog een kabeltje vast. Op het logo aan de binnenkant zitten dan nog 2 minischroefjes. Als je die verwijderd kan je het clipje van de kabel verwijderen en voila. TV werkt nog naar behoren.

Er zit dan wel een klein gat in de onderkant van je TV. Maar zelf stoor ik me daar niet aan. Hoe vaak kijk je van onderen?

Op google zijn trouwens wel service guides te vinden van de tv's. Daar staat vaak welke schroeven je moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liberque
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 19:19

liberque

Vrijzinnig!

Waah schreef op donderdag 24 september 2020 @ 19:46:

Kleine toevoeging: dit geldt niet voor alle Philips TV's. Zojuist bovenstaande geprobeerd en je instructies waren spot-on, maar toen werkte mijn afstandsbediening niet meer. Blijkt dat de IR ontvanger bij mijn model in dat Philips logo zit. Hou hier rekening mee. :)

Try looking into that place where you dare not look! You'll find me there, staring out at you!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
liberque schreef op maandag 31 mei 2021 @ 18:57:
[...]

Kleine toevoeging: dit geldt niet voor alle Philips TV's. Zojuist bovenstaande geprobeerd en je instructies waren spot-on, maar toen werkte mijn afstandsbediening niet meer. Blijkt dat de IR ontvanger bij mijn model in dat Philips logo zit. Hou hier rekening mee. :)
Ooh das jammer :X
Ik heb rechts het rode lichtje als de tv in standby staat. Dat is ook mijn IR-ontvanger. Misschien is dat een verschil?