Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

De ultieme "Dad-PC"? -- Voor razendsnel.... browsen

Pagina: 1
Acties:
  • 726 views

• Phyrex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-09 17:39
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vader upgrade niet zo vaak z'n PC, maar met kerst gaf hij aan wel weer eens toe te zijn aan een nieuwe.
Ik zei: Op Tweakers zijn een hoop knappe koppen die ons kunnen helpen met het samenstellen van wat moois.
Hij zei: Wat zijn Tweakers.
Uiteraard.

Veel grafische mogelijkheden zijn niet echt nodig. Geen gaming of video-bewerking oid. Voornamelijk browsen en HD filmpjes.
Wél is de voorkeur voor iets "snels". Aangezien hij niet zovaak upgrade dus liever iets luxer/beter zodat het ook langer mee kan gaan 'zonder problemen'.
Daarnaast wellicht ook een voorkeur voor een compacte desktop dit keer. En zo stil mogelijk zou ook niet verkeerd zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Kosten zijn geen probleem, maar laten we zeggen max 1000.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alles van de PC zelf is oud en wordt vervangen.
Toetsenbord, muis, externe schijf, en boxen gaan wel mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ben niet zeker van een videokaart. Is onboard een acceptable optie of toch wel een kaartje van rond de 100/200,- ofzo aan te raden?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echt grote voorkeur voor merken. Komt wel Windows 10 op te staan via bootable USB.
Heb onlangs zelf een Ryzen 1600 met boxed cooler gekocht en daarvoor misschien kleine voorkeur? Of is dit overkill zonder videokaart?

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Snel opstarten is een grote pré. Dus flash drive ipv SSD. 500 gig is genoeg (mét externe 1TB schijf)
- Zoals eerder genoemt denk ik aan een Micro desktop. Aangezien de ruimte voor SSD niet nodig is én geen DVD speler meer: kan het allemaal een stuk kleiner. Nog niet eerder gezien dus ben nog niet helemaal op de hoogte van alle voor- en nadelen.
- Stille componenten hebben de voorkeur. Als het er is, maar geen verplichting ofzo. (Alleen geen watercooling ;) )

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik ben op zoek naar goede samenhangende componenten voor "de ultieme dad-PC". Klinkt dat als een oxymoron? Hoogstwaarschijnlijk wel.
Heb zelf wel wat ervaring met het samenstellen van een degelijke game-PC, maar nog niet voor een "luxe basis" systeem. Advies voor de (micro)behuizing en moederbord e.d. wordt zeer op prijs gesteld.

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:05

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Aan welke „snelheid” is de vader in kwestie momenteel nog gewend?

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:29
Wat heb jezelf al samen kunnen stellen?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:20
Als je een Linux versie (Mint misschien, werkt even eenvoudig als Windows) neemt als OS dan heb je out of the box al een stuk veiliger en sneller systeem.
Bespaar je je al een hoop Windows ellende en kan je zelfs op je hardware flink besparen.

Mijn profiel op Discogs

Verwijderd

Intel NUC met een NVMe SSD erin? Moet ruim voldoende zijn.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Als ik dit zo lees zou een Intel NUC prima zijn. De rest van de componenten heeft de beste man waarschijnlijk al staan.

EDIT: Ziet er uit als spuit 11 maar ik was écht aan het tikken terwijl @Palmolive zijn bericht al had geplaatst...

Wat ook nog een optie zou kunnen zijn maar zonde van het geld omdat er waarschijnlijk alleen Windows op gedraaid gaat worden: een Mac mini. Dit om dezelfde reden als hierboven maar met het verschil dat alles al in elkaar zit en er geen "gehobby" aan te pas komt.

[ Voor 61% gewijzigd door sypie op 26-12-2017 22:08 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Leuke kleine.
pricewatch: Lenovo ThinkCentre M710 Tiny 10MR000XMH
tiny staat in de naam, dus net zo groot als een dvd speler, en snel.
Hier heb je verschillende medellen van
Ook andere firma's hebben vergelijkbare pc's met deze grootte.
pricewatch: HP 260 G2 Mini (2KL47EA)

Op tweakers staan ook voorbeeld pc's, elke 3 maanden worden nieuwe pc's samen gesteld.
Deze zijn veel goed koper, bouw deze in een kleine kast, en je bent veel goedkoper uit.
Een pc voor alleen te browsen hoeft niet snel te zijn.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:14
Met het gebruik van je pa zou ik een iPad Pro aanraden. Gooi er nog een Apple TV bij, en hij kan alvast zijn filmpjes op groot scherm kijken.
Browsen kan dan vanop de bank, en de pro is razendsnel.

Vermits mijn iPad mini nu 4 jaar wordt en nog perfect is, zal een iPad pro ook makkelijk 5 jaar halen.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2017 @ 22:06:
Intel NUC met een NVMe SSD erin? Moet ruim voldoende zijn.
Het is even wachten/zoeken maar de Intel 7 & 8 serie CPU is ook passief te krijgen. Dus ook geen fannetje meer wat af en toe aanslaat.

Een kostenbewuste keuze als SSD is dan de Intel 600; veel sneller kan met de 960 EVO maar dat merk je amper.

Zorg wel voor dualchannel geheugen; scheelt aanzienlijk als er hardware acceleration van de IGP wordt gevraagd

Compleet systeempje; 750€

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Zoiets?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 184,50€ 184,50
1ASRock Z370M-ITX/ac€ 138,95€ 138,95
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 58,78€ 58,78
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 135,14€ 135,14
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 96,64€ 96,64
1Seasonic G-series 450 watt€ 65,84€ 65,84
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 813,75

Of

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler€ 194,-€ 194,-
1ASRock Fatal1ty AB350 Gaming-ITX/ac€ 113,99€ 113,99
1MSI GeForce GT 1030 2GH LP OC€ 72,50€ 72,50
1Fractal Design Define Nano S Zwart€ 58,78€ 58,78
1AOC G2460VQ6 Zwart€ 135,14€ 135,14
1Kingston HyperX Fury black HX426C15FBK2/8€ 96,64€ 96,64
1Seasonic G-series 450 watt€ 65,84€ 65,84
1Crucial MX300 2,5" 525GB€ 133,90€ 133,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 870,79

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:33

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Aangezien dit ontbreekt sluit ik voorlopig je topic. Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Neem even contact op met me (pijltje naast mijn username, vervolgens "stuur bericht") als je een lijstje hebt, dan gooi ik je topic weer open, zodat je die erbij kan plaatsen.

Succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.